Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKUBO
22. 07. 2007
29
65
9583
Autor
vesuvanka
KUBO
Pod doteky palčivými
krajina mění tvář
Žárem ožívá kamení
v tónech krémových
i vesuvsky červených
snad vzpomnělo si
na čas svého zrození
Uchytily se tu
na ryolitu
rostou a kvetou,
usychají
Rej barev a vůní
přilákal něžnokřídlé
co tančí tarantelu
v modrém
a přesto neveselou
Šustí pod nohama
polosuchá tráva
podzimní žluť
padá z akátů
Bojují o život
prosebně vzhlížejí
k obloze
a čekají na svůj mrak
Pod doteky palčivými
krajina mění tvář
Žárem ožívá kamení
v tónech krémových
i vesuvsky červených
snad vzpomnělo si
na čas svého zrození
Uchytily se tu
na ryolitu
rostou a kvetou,
usychají
Rej barev a vůní
přilákal něžnokřídlé
co tančí tarantelu
v modrém
a přesto neveselou
Šustí pod nohama
polosuchá tráva
podzimní žluť
padá z akátů
Bojují o život
prosebně vzhlížejí
k obloze
a čekají na svůj mrak
65 názorů
Miroslawek
03. 10. 2007Miroslawek
03. 10. 2007
Milane, díky za zastavení a milou kritiku, přeji krásný víkend a zdravím Tě :-)))
kachlicka - děkuji za milé zastavení a potěšil mě Tvůj zájem. Máš asi na mysli Dana Richtera - jeho obrazy Středohoří znám a moc se mi líbí jeho styl a zajímavá kombinace barev. V 18. století žil německý malíř Ludwig Richter, který si jezdil pro inspiraci do Itálie a pak objevil Středohoří a byl udiven jeho krásou a maloval miniatury středohorské krajiny.
Jinak mě velmi zajímají všichni malíři (zejména 17.-19.století, kteří byli inspirováni Vesuvem a někteří namalovali i více obrazů - zdokumentovali erupce 17.-19.století).
Zdravím Tě a přeji krásné dny vrcholícího léta:-)))
Jako Bys malovala obraz a místo štětce z tebe tryskala slova. Mám otázku. Když píšeš vesuvácké básničky, díváš se při tom na Richterovy obrazy?
Ri_ko, ahoj! i Ty jsi mě potěšil svojí návštěvou a milými slovy, díky i za tip. Přeji krásný víkend :-)))
Imminici - děkuji za návštěvu, milá slova i tip.
Přeji krásný zbytek dne :-)))
Markel, díky za milé zastavení i tip. Přeji dobrou noc a krásnou neděli :-)))
Dnes jsem byla na výletě, tak vím. Suché listy bříz se vznášely dolů tak dosmutna, podzimově, moc líbila Tvá báseň - T
SnoopyDuck - máš pravdu, díky za milé zastavení i tip přeji krásný den :-)))
thalina - děkuji za návštěvu, milá slova i tip
přeji krásný den :-)))
Plavé gesto - Akvamarino, potěšila jsi mě svojí návštěvu, děkuji za milé zastavení :-)))
Stevenson - mám radost, že jsi se zastavil, děkuji za milou odezvu i tip :-)))
Candy - děkuji za milé zastavení :-)))
Zdravím Vás a přeji krásné letní dny :-)))
Velice dobre T
a s omlovou za predchozi necteni .. toulal se po svete a ted vse zpet asi nezvladnu
Vaclav
Plavé gesto
24. 07. 2007
Diana - mám radost, že se Ti líbí, děkuji za milé zastavení, slova i TIP. Posílám pozdrav s přáním krásných letních dnů :-)))
Žárem ožívá kamení
v tónech krémových
i vesuvsky červených
snad vzpomnělo si
na čas svého zrození
Celé moc krásné, malované, voňavé... T********
čtyřicet - děkuji za návštěvu a kritiku. Je to záměr, verše mi tak lépe zní....
Zlé to není, ale proč tak často cpeš přívlastek za jméno, když není vůbec třeba? Vůbec slovosled je občas až moc schválně "básnický".
Honzyk - myslíš ten obrázek? Pokusím se ho najít a pošlu Ti ho. Pokud by to nebyl ten samý, budu se snažit o podobný. Nevzpomínáš si, kdo byl autorem básně Letokruhy? Díky, zdravím Tě a přeji krásný večer :-)))
dadíková - možná, že zakladatel lomu se jmenoval Kuba nebo Kubo... díky za zastavení, přeji krásný večer a zdravím Tě :-)))
vesu, prosim prosim, posli mi letokruhy))))...ja do zprav dam ti adcresu, ja dycky, kdyz si vzúpomernu na nase o tom placani, tak smeji se velmi rad, prosim, prosim vesu....na oplatku slozim pro tebe, a opravdu, nejhezci basnicku, jake schopen jsem...sim sim, vesu...DD)))))))....ALE VAZNE, POCKEJ, POCKEJ, UZ TI PISU ADRESKU!!!)))))))))
Muessa3 - díky za návštěvu, milá slova i tip :-)))
Spacer - díky :-))) to jsem celá já - s kyselým džusem se mi vybavila láva s vyšším obsahem SiO2 :-))))))
Honzyk - díky za milé zastavení i tip :-)))
Raimund - přirovnání k akvarelu jsi trefil dost dobře, vím co máš u obrazů i v poezii na mysli. Shodou okolností také maluji akvarely krajin, které jsou v některých případech inspirací pro napsání básně. Báseň Kubo je souborem skic přímých zážitků, načrtnutých slovy. Protože jsem tak trochu přírodovědec nebo spíše přírodozpytec, snažím se o předání pokud možno realistického obrazu čtenáři...
James Juyce - viz Raimund
mylenka - děkuji za milý komentář a krásnou bobočku paví oko :-)))
guy - děkuji za návštěvu a milá slova, kamení ke mně promlouvá, a když jsem nemohla být geologem, snažím se svoji lásku vyjádřit touto formou :-)))
Zdravím Vás a přeji krásné odpoledne
obdivuju, jak vždycky umíš pocity a dojmy ze svých cest tak parádně jednolitě geologicko-kanonicky sestavit *
Marcela.K.
23. 07. 2007Marcela.K.
23. 07. 2007
Oldjerry - díky :-)))
mylenka - ahoj Marcelko, název lomu je zajímavý, nevím jaká je jeho historie, i Tobě hezký den :-)))
Marcela.K.
23. 07. 2007
Džejmsi - tady ses projevil jako absolutní ignorant. Téhle ženě nesaháš ani po kotníky... strč si své kritiky do klobouku a neotravuj lidi svými pseudovědeckými žvásty.
Zuzulínka - děkuji za milé zastavení a odezvu, mám radost, že se Ti báseň líbí :-)))
Spacer - potěšil jsi mě svojí návštěvou i slovy - ten kyselý džus (doufám, že máš na mysli stejný jako já - z terciéru) mám naopak moc ráda - díky :-)))
andromeda - děkuji za milé zastavení i slova, která potěší :-)))
Háber - děkuji za návštěvu a milá slova. Pokud jde o kvetinku, kterou bys potřeboval, napiš mi její český název a já Ti zjistím název ve slovenštině :-)))
-----
Zdravím všechny čtenáře a přeji krásný den :-)))
pekné
akurát som na Teba minule myslerl, lebo som potrebocval pekný obrázok kvetu a našiel som len český herbár so svojim názvami, ktoré slovensky znejaú predsa inak a reku, to vesuvanka určite všetko pozná:)
Oldjerry, děkuji za návštěvu a milou odezvu, budu se těšit :-)))
kouzelná_květinka - mám radost, že se Ti líbí, děkuji za milé zastavení :-)))
avox - děkuji za návštěvu a milou kritiku i upozornění - původně jsem chtěla v prologu název vysvětlit, ale nejednou jsem četla v kritikách u básní jiných autorů, že prolog je zbytečně vysvětlující, což mě odradilo od tohoto záměru. Už jsem tak učinila :-)))
James Juyce - při poetickém popisu přírody, který má odpovídat skutečnosti a vyvolat atmosféru navštíveného místa, se těžko dají některé verše "svědčící o úzkém poetickém potenciálu autorky" nahradit metaforami, přímo nesouvisejícími s přírodou. Možná, že bych něco takového dokázala vymyslet, ale už by to nebyla ta moje přírodní poezie a sama bych z takto napsaného díla ani neměla radost a možná, že by bylo pro čtenáře ještě nesrozumitelnější. "Palčivé dotyky" jsem napsala záměrně, abych vyjádřila své pocity z nesnesitelného vedra.
Děkuji za návštěvu a kritiku :-)))
Raimund - napsat báseň o výletu v kamenolomu je dost neobvyklé - je to taková moje geopoezie - pro mě je kamení (v tomto případě vyvřelá híornina ryolit) a život na něm velkou inspirací k psaní. Děkuji za návštěvu, kritiku i tip :-))).
je moc pěkná, takové slovíčkové malování, mohla bys ten název vysvětlit v prologu. :-))
kouzelná_květinka
22. 07. 2007
sestricka.slunicko1, ROMAN_L, grafo, neoOpica, mylenka
děkuji Vám za návštěvu a milou odezvu, díky i za tipy :-))))
KUBO je název kamenolomu poblíž Malých Žernosek v Českém středohoří.
Romane, díky za upozornění na pořad OBJEKTIV, budu se muset někdy na něj podívat.