Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jedna a jedna

01. 11. 2017
25
24
603
Autor
Sirrah

Ostrovanky


  Jedna a jedna. Triko ozdobené stejnou skvrnou. Nebo je to mapa?
  Mapa tajného ostrova. Až někde od tureckých bran.
  Má tvar malířské palety. Se dvěma otvory. Pro dvě malířky?
  Možná jsou to zálivy...
  Zálivy, jejichž břehy objímají nepokojnou hladinu.
  Hladina. Břehy. Objímat. Malířky.
  Tu jednu už Někdo objímal. Jako žádný předtím. Už poznala ten nepokoj.
  Jenže máma... Prý nebezpečí! Vzala ji za ruku, ale jak!
  Taky ji objala. V pase. Druhá ruka klesla níž. Několikrát. Zprudka.
  Toho?! Nebudeš! Nikam! Spát! dohasínalo v uších.
  Spát – copak mohla? Pálení, svědění... Hladila to místo.
  Pak i z druhé strany. Až tam dole.
  Svědění, šimrání a výbuch! Až se svět na chvilku zastavil.
  Tohle chci každý den! vzplanula. Nebo každou noc?
  Ale nikomu ani muk. Tajný ostrov.
  A každou noc se dotkla břehů, až zůstal rozum stát, na chvilku.
  Nad tím, co se nesmí. A co se smí.
  A pak potkala Ji. To se přece – smí?
  A o tajném ostrově Jí nechtěla říkat nic.
  Řekla jen Víš...
  A Ona odpověděla Vím.
  A pak, v jedné vteřině, dva ostrovy, dva zálivy, dvoje břehy.
  Dvojí výbuch. A dvojí rozum zůstal stát.
  Žádné nebezpečí. To se přece smí.


  Jedna a jedna. Triko ozdobené stejnou skvrnou.
  Nebo je to mapa tajného ostrova od tureckých bran?
  Tajemství ostrova. Ostrovanky.

 


24 názorů

Olafsonn
19. 02. 2018
Dát tip
Super! Bombastická hra s slůvky, narážkami a dvojsmysly, ale elegantně, pěkně v mezích slušnosti. Tohle Tvé dílo mi dalo naději. Naději, že je potkám. Vždyť bydlim v Ostrově :)

líbí se mi to


Jitka K.
22. 12. 2017
Dát tip

:-)


Lnice
07. 12. 2017
Dát tip

pěkně napsáno, zajímavě, s prostorem pro fantazii


fialka...
05. 12. 2017
Dát tip

Lakrove děkuji za avízo. Zvláštní...


bixley
05. 12. 2017
Dát tip

Moc se mi to líbí. Je to na hranici prózy a poezie a rozvíjí to čtenářovu fantazii. Krátké věty-nevěty k tomu skvěle padnou. Možná je to opravdu literární staccato. Proč vlastně pořád píšeme legato?


Coutinho
04. 12. 2017
Dát tip

Líbí, hezká povídko-poezie :-) Radši mám sice klasičtější formu povídky, ale tohle se povedlo.


Lakrov, děkuji za avízo, zkratkovité texty jsou vždy něčím zvláštní, už jen proto, že se nad tím čtenář musí víc zamyslet, nominovat bych doporučila, T*


kvaj
02. 12. 2017
Dát tip

Pro mě je to forma, které se říká báseň v próze. Nakonec je ale jedno, co to je. Ten Gauguin mě napadl také. Není to úplně můj šálek kávy, nicméně velmi oceňuji obrazy, které text nabízí. Tip.

Lakrove, díky za avízo.


Ozzozorba
02. 12. 2017
Dát tip
Ano staccato a příště to může být fortissimo!

lastgasp
02. 12. 2017
Dát tip

Úžasné jinotajné počtení! Smekám!


srozumeni
02. 12. 2017
Dát tip
Líbí....*****

Našel jsem si v tom něco. :) /* Lakrov, díky za avízo.

Super. /T


revírník
01. 12. 2017
Dát tip

Poetická próza. Stručná a hodně vypovídající. Tip.


upupa
01. 12. 2017
Dát tip

Pre mňa je to ťažká poézia, ale oceňujem otvorený postoj a tú veľkú nádielku citov... v ktorej sa trocha strácam. Láska je ťažká disciplína.


K3
01. 12. 2017
Dát tip

Ostrovanky mi přopomněly tahiťanky Paula Gauguina :).


K3
01. 12. 2017
Dát tip

Díky Lakrovovi čtu i tohle. Připomělo to upupovu povídku. Dalo by se říct jedno téma, dva způsoby zpracování. Oba se mi líbili, ale tenhle ještě o mnoho ví. Je v tom poezie, zkratka. Krásné. Klidně by to mohlo v PM být.


RUZIGEL
01. 12. 2017
Dát tip

Lakrove, velmi úsporné, náznakové, jen ať si čtenář domyslí. To je ono.Odpověď na tvou otázku"' všechno se může stát.Možná ano.***


Oldjerry
01. 12. 2017
Dát tip

Oslovilo mne to... Neobyčejně dobře zvolený styl pro tohle sdělení - jako speciálně vymyšlený.  Mřížka, plátno, podstavec, staccato - cokoli... *


Lakrov
01. 12. 2017
Dát tip

Při hledání adeptů na nominaci do soutěže Próza měsíce  mě praštilo přes oči tohle. Do soutěže se to nehodí  -- je to taková próza-nepróza --, ale něco do sebe to má,  tak si to třeba ještě pár lidí přečte.  Nezájemcům se omlouvám za avíza.


Lakrov
08. 11. 2017
Dát tip

Zajímavý text se skrytým sdělením. Takový velmi úsporný. Místy to ani nejsou  věty. Spíš jen staccato slov. Mohlo by se to stát? pokládám si otázku...  a odpověď neznám. Snad už dnes ta skvrna není tak temná; není to dál?  


agáta5
03. 11. 2017
Dát tip

hm... to se mi moc líbí.. nedokončené, jen ať si čtenář domyslí sám.. dobrý


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru