Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pověst o Prusíkovi

16. 04. 2024
11
9
108

 Pověst o Prusíkovi

Žil byl, před mnoha lety, v západních lesích naší země, rytíř Prusík.

Nebyl moc bohatý, ale měl pěknou malou tvrz se srdíčkem na dveřích.

Každé ráno si natočil z kohoutku do plecháčku výbornou železitou vodu ze své studánky.

Dlouho byl trpělivý a čekal, zda se dostaví po ránu malý Prusík.

Ale ten nepřicházel. Plné útroby rytíře velmi soužily.

Vyrazil na lov do okolních lesů a jelikož byl chudý, tak to vzal pěšky.

Běžel a běžel a doufal, že tento pohyb by mu mohl ulevit.

Když tu najednou zakopl o kořen a plácl sebou do obrovské louže.

Pochopitelně, že ústy do té nejhlubší.

Jak tam tak polykal andělíčky, nemyslel na svá střeva, ale na holý život.

Z posledních sil se vzchopil a zachránil si život sám.

Odklopýtal o kus dál na pevnou zem a pocítil, že už dlouho sám nebude.

Brzy se dostavil, ne Malý, ale hodně Velký Prusík, aby se stal jeho stálým kamarádem.

Zázračnou louži pak nazval Prusíkovým pramenem a je dodnes mnohými, nejen rytíři

a rytířkami, vyhledáván pro své výjimečné vlastnosti.

Z vlastní zkušenosti nemohu sloužit, ale bude to zaručená pravda.

Přímo od pramene

zdraví Evženie.

 

 

 


9 názorů

Philogyny
před 2 týdny
Dát tip emme

...a nebyl to nakonec Pusík?  :o)


emme
před 2 týdny
Dát tip

Rytíř Prusík byl jistě nějakým významným patronem horolezců. Vždyť na jeho památku po něm pojmenovali uzel!


vesuvanka
před 2 týdny
Dát tip Zeanddrich E.

Maruško, díky za pěknou pověst. Přeji Ti brzké zotavení :-))).


Kočkodan
před 2 týdny
Dát tip

Evži, tak se ti tvoje celoživotní touha na stará kolena (respektive staré kyčle) přece jen splnila – stala ses členkou řádu teplářů. ;-)


Čudla
před 2 týdny
Dát tip Zeanddrich E.

Přeji Ti, ať jsi brzy fit.


dadadik
před 2 týdny
Dát tip

odejít z nemocnice je kravina....

kyčel je jednodušší rehabilitace, než koleno třeba...znám lidi co po kyčli nebyli v lázních, jen rahabilitovali nějakej ten čas po operaci na rehabilitaci... pak případně doma rotoped, nebo ani to ne

koleno je jiná, to vím, ale všecko jde :)


Evženie Brambůrková
před 2 týdny
Dát tip Alegna, dadadik, Zeanddrich E.

Já si jen lízla, je to hnus. Jinak ta železitá voda tu je, pít se dá, ale je taková kovová chuť v puse.

Mám se dobře, pilně cvičím a fakt se divím, jak mohli lidé, kteří to zažili říkat, že nemuseli nic, jen odejít z nemocnice.

Je nás tu plný barák.


dadadik
před 2 týdny
Dát tip Zeanddrich E.

:)

 

a TEP jak si vede?


Alegna
před 2 týdny
Dát tip Zeanddrich E.

Pověsti nelžou, tak opatrně s pitím z tohoto pramene :) a díky za vyprávění


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru