Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Básník soutěživý

12. 08. 2009
64
113
11419
Autor
Vaud

 

Nedostatek talentu mu hojně vynahradili literárními cenami*. Vyhrál Hornoměcholupské pero, má čestné uznání z Broumovského psavce a je nositelem stříbrné plakety z Řiťského memoriálu R.V. Kropáčkové-Chlumské. Objíždí veršotepecké soutěže se zápalem ligového sportovce. Jeho metou je stát se nejlepším básníkem střediskové obce a mít to potvrzeno razítkem. Poslouchá Radiohead, čte Bukowského a recituje jako Jiřina Švorcová. Soukromě si myslí, že Božena Němcová je cool. Zbožňují ho hlavně pubertální dívky, což mu dává pocit, že je fotogenický. Je sám svým největším fanouškem. Při vstupu do místnosti nenechá nikoho na pochybách, že vchází básník. Obléká se do značkového oblečení určeného pro lidí pohrdající komerčním značkovým oblečením. Při hospodské konverzaci používá výhradně epiteton ornans. Cituje autory, o kterých nikdo z přítomných neslyšel, a tváří se, že mluví s idiotem, když nekývete hlavou na souhlas.

Dřív psal hodně do šuplíku, ale od doby, co se zřídil Písmák, přestěhoval svůj šuplík sem. Vlastním nákladem vydal knihu, vydává knihu nebo mluví o tom, že vydá knihu. Jeho tvorba se pronikavě zlepšuje v obdobích rozchodu a životních proher, čemuž podřizuje svůj soukromý život. Páchá demonstrační sebevraždu celaskonem při jakékoliv nepříznivé kritice. Básník soutěživý je tvor křehký, nepraktický, sebestředný a zpravidla nemajetný. Vyskytuje se převážně v okolí čajoven a vegetariánských restauraci. V době vztahové krize či po vydání knihy ho naleznete uvnitř čtvrté cenové.  Bez své básnické šály případně klobouku by nešel vysypat ani smetí.

 

 

(*J.Lec)


113 názorů

srozumeni
31. 08. 2014
Dát tip
Evidentně by se jich našlo víc takových. Hezký večer.

Vaud
31. 08. 2014
Dát tip

to bylo na jednoho zde dříve působícího mega básníka :-) 


srozumeni
31. 08. 2014
Dát tip
To vypadá, jako kdybys popisoval Básníka v pruhované košili s brýlemi. Ani si ten nick pořádně nepamatuji. Nedovolila bych si někoho takle konkrétně vyzvednout, ale on to o sobě sám píše, tak snad nepíšu o někom nic špatného, to bych nerada. ...***

Vaud
05. 01. 2011
Dát tip
ha ha ha :-)) jasně

Alessa
04. 01. 2011
Dát tip
Jo to mě pobavilo, je tu nějaké ztotožnění s postavou?;)

Alessa
04. 01. 2011
Dát tip
Jo to mě pobavilo, je tu nějaké ztotožnění s postavou?;)

Vaud
10. 12. 2010
Dát tip
diky diky :-)) mel jsem opravdu bajecne vzory :-)

zzlatý
10. 12. 2010
Dát tip
S lehkostí leoparda a přesností odstřelovače velmi bravurně vykresleno... Tip

Vaud
18. 08. 2010
Dát tip
gratuluji k umístění v soutěži :-)) já se svým veršem kur domácí dřevo kácí jsem nic nevyhrál a od dalšího veršování upustil

Makoves
18. 08. 2010
Dát tip
Jeho tvorba se pronikavě zlepšuje v obdobích rozchodu a životních proher - Takhle nějak to mám i já, ale šálu nenosím, celaskon nepapám a vegetarián nejsem. Ocenění mám jen jedno a to ještě za dvacaté místo. Uff, jsem rád, že nejsem soutěživý básník.

Vaud
01. 05. 2010
Dát tip
Sebevražda celaskonem je v poho - celaskon není zcela skon :-)

Vtipné, čtivé, rázné, zajímalo by mě, kolik lidí po přečtení spáchá rituální sebevraždu celaskonem :-)

bingol
01. 05. 2010
Dát tip
*T

Vaud
01. 04. 2010
Dát tip
jsem taky svůj oblíbený autor :-))

Bíša
15. 02. 2010
Dát tip
!!!

Vaud
06. 01. 2010
Dát tip
:-)) díky!

A.H.
06. 01. 2010
Dát tip
Sebevražda celaskonem, :D dobrý. *t*

Toxman
14. 12. 2009
Dát tip
:)*

Vaud
02. 10. 2009
Dát tip
:-DDDD všechno možný - jen to ne :-))

Elyn
02. 10. 2009
Dát tip
* :) fotogenický :)

Toscana
23. 09. 2009
Dát tip
Piraně na poušti??? No Vaudíku, ty se fakt nezdáš!!! :o)))))

Vaud
23. 09. 2009
Dát tip
http://www.novinky.cz/koktejl/179777-tajemna-ruka-na-fotografii-bytu-k-pronajmu-zpusobila-ve-finsku-zdeseni.html

Vaud
23. 09. 2009
Dát tip
ten puntik je asi meteorologickej balon nebo neco takovyho kulatyho a hodne vysoko tady jsem na lovu pri tzv Projekt pirana

Toscana
23. 09. 2009
Dát tip
Ten bílej punťas může být ve výsledku cokoliv - z tohohle těžko soudit zrovna na jinoplanetníky, ovšem na té druhé fotce - to už je jiný kafe!!! :o))) Na lov těchhle pumprlíků klidně vyrazím - jen abychom se nedožili zklamání a nebyly to jen prototypy nějakých japonských robůtků chystaných pro dítka jako vánoční překvapení! :o)))

Vaud
23. 09. 2009
Dát tip
a tohle letelo Barcelonou

Vaud
23. 09. 2009
Dát tip

Toscana
23. 09. 2009
Dát tip
Tak to budu jedno velký voko!!! ;o)

Vaud
23. 09. 2009
Dát tip
mimous je samozrejme slangove oznaceni nas od FBI pro mimozemstany a jinoplanetany :-) hned sem dam par fotek ufo, co jsem udelal :-)

Toscana
23. 09. 2009
Dát tip
což evokuje otázku, co myslíš termínem "mimouš" - honit se dá ledacos :-)))) - ale pátrat po ufounech, jo, to by mě bavilo! ;-)

Vaud
22. 09. 2009
Dát tip
jestli chceš do party, Scully, tak se tu vykašlu na práci a jdu s Tebou honit mimouše :-)

Toscana
22. 09. 2009
Dát tip
áááá, tak to se těším na nového Muldera... :o))))

Vaud
20. 09. 2009
Dát tip
Jak delam vsechno, tak casem urco budu :-)).

Toscana
20. 09. 2009
Dát tip
tajnůstkáři! Hele, nejsi ty takhle náhodou agent FBI? :o)

Vaud
20. 09. 2009
Dát tip
To je o vsech :-)

Toscana
19. 09. 2009
Dát tip
supr článek - ale o kom to je?? :o))

Zbora
15. 09. 2009
Dát tip
To jsme se tu všichni hezky sešli :o))))

enthroper
14. 09. 2009
Dát tip
:D

jejdavilda
21. 08. 2009
Dát tip
o tom nepochybuji, nakonec, jsou za to neplacení

Vaud
21. 08. 2009
Dát tip
však oni mi to vrátí :-)

jejdavilda
20. 08. 2009
Dát tip
to je sprosté, takhle věřejně napadat kritiky :-)*

Vaud
19. 08. 2009
Dát tip
musim napsat taky neco o fejetonistech, aby se nezdalo, ze si delam legraci jen z ostatnich zanru :-))

podezdívka
19. 08. 2009
Dát tip
:-DDDD *

Sarrah
19. 08. 2009
Dát tip
:o))* Vždy si k Tobě ráda zajdu počíst a sakra vím proč :o))

aneb celosvětový rozruch v Komorní Lhotce

Vaud
15. 08. 2009
Dát tip
tsuki, Lauro - to je virtuální básník :-))

tsuki
15. 08. 2009
Dát tip
mám neodbytný pocit, že je to psané na míru jedné konkrétní osobě, tak či tak, sedí to jak prdel na hrnec i na dost jiných. škoda jen, že nemám dost chechtáků na hrabici celaskonu a vlastní náklad.)) *

Yeziiinka
15. 08. 2009
Dát tip
To je vlastně dobrý nápad. Sezónní rýmou taky trpím!

Vaud
14. 08. 2009
Dát tip
Uzij si to - ja nekam vyrazim az najdu pas :-)

Ferry
14. 08. 2009
Dát tip
Vaudí Antonio, díky za pochopení mé starosti o tebe. A teď už vzhůru po vlastech českých. Ať žije dovolená 2009 !!! Opatruj se !!!

Vaud
14. 08. 2009
Dát tip
Yeziiinko - já bych si dal nick třeba Sezonní rýmař Ferry - slibuju, že nenasednu s cizí muslimkou nikam :-)

Yeziiinka
14. 08. 2009
Dát tip
... tady bych ale neměla zapomenout dodat, že nejvíce mě zde děsí právě nick Yeziiinka. Dokazuje věkovatost Písmáka i mého pobytu na něm. Dnes bych se jistě pojmenovala dospěle. Crazy_dark_jezinka.

Yeziiinka
14. 08. 2009
Dát tip
To je rozkošné! Zapomněls na nick. Bude to pravděpodobně vykoreneny_nepochopeny nebo crazy_dark_devil. *

Ferry
13. 08. 2009
Dát tip
Víš, Vaudislave, s těmi muslimkami je to tak, že když jsem napsala, že jsi Dajánovitej, tak abysis nesedal do auta s někým jako byl Al Fayed junior. V tvém případě by to byla Al Fayedová. :)

Vaud
13. 08. 2009
Dát tip
Bigu :-) to se musím kouknout ale ono možná by stálo za to popsat Písmáka jako takového Arniko, Ruperte - díky za návštěu

To je o mně. Hnusně pravdivý. Akorát, že s mýma dílama si vytírá krakonoš....

zábavné...líbí se mi přesmyčka ...obléká se do značkového oblečení atd....

Vaud
13. 08. 2009
Dát tip
?ku - tady jsou nejdražší věci vypadající jako by je někdo vytáhl z popelnice a boty už předem okopaný a džíny děravý a kabáty záplatovaný ale look je důležitej :-))

Obléká se do značkového oblečení určeného pro lidí pohrdající komerčním značkovým oblečením. :))))) t.

Norsko 1
13. 08. 2009
Dát tip
to je papouch. on obchází nakladatelství, to on se vnucuje do myslí čtenářů svými příšernostmi

Vaud
13. 08. 2009
Dát tip
s muslimkama?? jak Te to napadlo?? :-) To mi opravdu nehrozi!

Ferry
13. 08. 2009
Dát tip
Ty jsi trochu Dajánovitej král našich srdcí. To máš nad diplóm. Raději si však nezačínej s muslimkami... :)))

Vaud
13. 08. 2009
Dát tip
Ferry, ale urcite nenosis basnickou salu i do sprchy :-) uz mam cestne uznani z nejake souteze? - ja jsem skoro nic literniho nevyhral - nepocitam-li triko tady za uvodnik. Treba jen zavidim :-)

Ferry
13. 08. 2009
Dát tip
Ježišmarjá, já ráda Bukowski i čtvrtou cenovou. Kolik jsi nás, autoříku zlořečený, takhle nechal zpytovat svědomí?! t* :)

Háber
13. 08. 2009
Dát tip
:)*

Prosecký
13. 08. 2009
Dát tip
Ty, Vaude, s básněmi jsem skonči v roce 1983.

Vaud
13. 08. 2009
Dát tip
ja myslim, ze kazdy basnik najde jednou svou fanynku, ktera oceni originalitu ci banalitu verse, propadne pochvali uhledny shluk pismen uz jen slovo "basnik" navozuje u divek romanticke predstavy, jak spolu ve zpomalenem zaberu bezi v rannim oparu rozkvetlou loukou - fejetonista nic takoveho nevyvolava drz se basni!

Prosecký
13. 08. 2009
Dát tip
A pak je ještě jedna kategorie, která se liší jenom tím, že nevyhrává ani ti lokální ceny a pubertální dívky po něm vůbec nevzdechnou. Nazval bych ji "Básník soutěživý, podskupina neúspěšný". Týká se i prózy. Mohl bych vyprávět.

Vaud
13. 08. 2009
Dát tip
papouch :-) Prosecky - ta prvni veta je citat, protoze me to napadlo uz driv a teprve vcera jsem narazil na citat od Lece, ktery to spustil.

Prosecký
13. 08. 2009
Dát tip
Grützi, Vaud! chápu to správně, že je to celé citát Stanislawa Jerzy-Lece? Z jakého roku je te překlad?

papouch
13. 08. 2009
Dát tip
Milly - a proč ho jt nepoužívá? ;-P :) D4N - ano, závidím - závidím Vaudovi, že umí psát super fejetony :-p

Vaud
13. 08. 2009
Dát tip
Janino6 - už jsem měl vymyšleného "kritika", ale asi to nechám chvilku vychladnout ale povídkář se přímo nabízí (ikdyž je tam hodně paralela v některých věcech) ČKD - jt je talentovanej básník, to nemůže být on :-)) aleši - já už jsem přestal počítat s kým se mám poprat - představuju si to, že na mě při srazu nastoupí drobní a neduživí básníčci a budou mě bušit pěstičkou někam pět cm nad koleno

Janina6
13. 08. 2009
Dát tip
Prima :-) Bude následovat i "Prozaik"?

zrovna včera mi jeden soutěživý autor vyhrožoval zabitím :o) po přečtení fejetonku jsem došel k závěru, že bych měl zásadně změnit image.

Zuzulinka
13. 08. 2009
Dát tip
skvélé, jsem také soutěživá...i když se této charakteristice v mnohém dost vymykám:-)

Milly
13. 08. 2009
Dát tip
A na jt mně nešahejte!! (ten má talent)

Milly
13. 08. 2009
Dát tip
Ještě, že nenosim básn. šálu ani klobouk a pubertální dívkym zanechávám (snad) chladnými.. .-) (jsem z obliga) Jo a hlavně jsem (prozatim ovšem) nic nevyhrála!! :-)) (oblíkam se samozřejmě originálně a neznačkově!) -t-

Maeslo
12. 08. 2009
Dát tip
"Zbožňují ho hlavně pubertální dívky, což mu dává pocit, že je fotogenický." :D Celaskon *

papouch
12. 08. 2009
Dát tip
:-)))) to je jt :-)) a mnoho dalších :-)) píp :>

pěkné... ale vzals mi vítr z plachet... zrovna jsem se chystal psát na podobné téma :-)

Vaud
12. 08. 2009
Dát tip
to je virtuální básník ale zajímá mě, komu bys tenhle popis přiřadil :-)

avox
12. 08. 2009
Dát tip
:-)) */

Vaud
12. 08. 2009
Dát tip
Levi - kvíz?? Zkus to :-))

Levi
12. 08. 2009
Dát tip
hehe, tohle je zcela trefná záležitost, navíc v drobných obměnách použitelná i na mimobásnický obory... * ještě, že chodím nevkusně oblíkaný, chodím na pivo do nádražky a hospodskou konverzaci provozuju co nejjednodušeji, aby bylo víc sil na pití. mohl bys k tomu ještě přiřadit kvíz.

Vaud
12. 08. 2009
Dát tip
přátelé a kamarádí - díky! Za vaši kritiku jsem doplnil diakritiku (+jako bonus jeden postřeh nakonec) Květoni - o jménech jsem už psal, ale jestli máš nějaký nápad, tak si to rád přečtu!! Oldjerry - humoristi si nekonkurujou, humoru není nikdy dost! Celaskonu zdar!

Halcyon
12. 08. 2009
Dát tip
Teda mně to připadá jako docela fajn kariéra (dokud vydrží sebeklam :-) V nouzi a duševní omezenosti je si člověk sám svým nejlepším přítelem ! *t

Yvaine
12. 08. 2009
Dát tip
:)) Na Radiohead mi nesahej, jinak to je špičkový:))

Fouckault
12. 08. 2009
Dát tip
Obleka se do znackoveho obleceni urceneho pro lidi pohrdajici komercnim znackovym oblecenim. :-))

Diana
12. 08. 2009
Dát tip
Došel mi celaskon! Letím pro další :-)))****

Markel
12. 08. 2009
Dát tip
* :-))týká se to jistě i básnířek soutěživých, kdyby snad ne, to by mne moooc mrzelo :-))

sidonia
12. 08. 2009
Dát tip
ha haaaaa!!!! pravdu diiiz ses borec, vystihnuto naprosto:)

Oldjerry
12. 08. 2009
Dát tip
Teď jsi mne tedy namíchl - nepiš o mně, jó ? Nebo se aspoň formálně dovol. Já ti to sice nedovolím, ale tobě to bude stejně jedno. Mně potom nezbyde, než aby mi to bylo taky jedno, maximálně dvojí, ale to už je zase jiná kapitola. A nečtu Bukowskiho a nečtu jiný básníky, než ty, co exhibují vedle mne, přede mnou, nade mnou a za mnou na Písmoni. Nečtu ani ty, co exhibují pode mnou. Ty jsi rarita, tebe čtu, asi proto, že se vymykáš - exhibuješ totiž daleko ode mne, což je mimo můj výčet. Buenos dias

Augustus
12. 08. 2009
Dát tip
Velmi výstižné! TIP jako hřib!

Nérea
12. 08. 2009
Dát tip
Spíš bych to zařadila do fejetonů. Je to dobré čtivo.

Ještě tam postrádám odstaveček o pseudonymech. Ale jak tě znám, jistě se chystáš tomuto šťavnatému tématu věnovat samostatný článek. Jdu do čtvrté cenové bez ubrusu a s mouchama.

raja
12. 08. 2009
Dát tip
Marvine, nedělej se že nevíš o co jde:P *

Marlav
12. 08. 2009
Dát tip
beru to celé s nadhledem a je to fajn čtení*

katugiro
12. 08. 2009
Dát tip
Zní to sice trochu kuřeočně, ale je to vtipný. A Němcová JE cool :) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru