Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Splav

19. 11. 2003
1
0
3643
Autor
FranaSramek

Trápím se, trápím, myslím si,

kde bych tě nejraděj potkal.

 

Ulice střídám, parky a nábřeží,

bojím se krásných lží.

Bojím se lesa. V posledním lese

kdo miluje, srdce své neunese.

Na můj práh kdyby jsi vstoupila,

snad bys mne tím zabila.

Chtěl bych tě potkati v lukách.

 

V lukách je vlání

na všechny strany, pokorné odevzdávání.

V lukách je nejprostší života stůl,

rozlomíš chleba, podáš ženě půl,

chléb voní zemí, bezpečný úsměv svítí,

až k pláči je prostý věneček z lučního kvítí,

a oblaka jdou, přeběhlo světlo, přeběhl stín,

muž má touhu rozsévače,

žena má úrodný klín...

 

Chtěl bych tě potkati v lukách. Šel bych ti vstříc.

A až bys mi odešla, ach, z večera již,

bys na mne nemyslila víc,

jen na prosebný a děkovný můj hlas,

jako bych jen splavem byl,

který v lukách krásně zpívat slyšelas...


FranaSramek
02. 12. 2003
Dát tip
Já vím, a právě proto jsem chtěl jednu ze svých básní oživit, aby se na mne nezapomínalo.

FranaSramek
02. 12. 2003
Dát tip
Já vím, a právě proto jsem chtěl jednu ze svých básní oživit, aby se na mne nezapomínalo.

Rowenna
26. 11. 2003
Dát tip
Tuhle báseň miluji. Když jsem viděla název básně, zazdálo se mi to jako rouhání, a byla jsem zvědava, jak se ji ten někdo zhostí. Inu, zhostil. :-) A jinak - teď přemýšlím, jak bych hodnotila, kdyby tu báseň někdo z písmáckejch autorů skutečně takhle vyplodil a publikoval. :-)

Seregil
26. 11. 2003
Dát tip
...Rowenno.... to prostě jsem to nespoznal...

sidonia
22. 11. 2003
Dát tip
Zalívaj mě vlny studu....tohle mi asi nic neříká.. Každopádně, Šrámek je machr, co říct víc?:))A co "Vášnivé impromptu"??? (Konec:::: Tak rudě milovat! Černý je samet! Tak černě zoufat! Hoří mák... Po rudém žízním a černé piju. Dohořím. Zčernám. Nevím jak....))))))))

Diana
20. 11. 2003
Dát tip
Sidi, no ano!!! Pohádku taky miluju! A co Žena a jediný ?Je to dlouhý, ale takhle nějak to končí: Představ si malou družičku, ta měla kvítí v košíčku, vždycky se dáme někomu, to kvítí jenom jednomu. Vysměj se malé družičce a tomu kvítí nejvíce. Jediný bloudí, nevím kde, jediný nikdy nepřijde.

Seregil
19. 11. 2003
Dát tip
Moc křečovité rýmování.... dalo by se to i bez toho....

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
Vítej na Písmáku... (ale příště to dej do citátů, prosím... Nevěřím, že by ožil Fráňa Šrámek a přišel na Písmáka osobně..;)

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
:) a Šrámek zaslouží tip:)

Seregil
19. 11. 2003
Dát tip
Ksakru... milion vjecí jsem přehlídl... samo do citátů....

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
i stane se, ...čekala jsem, kdy to někdo zkusí...;)

Seregil
19. 11. 2003
Dát tip
mno sypu si popel na hlavu.....

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
:) mohlo se mi stát to samé,... neznat tuhle báseň...;) (chudák Šrámek a jeho křečovité rýmování..:)) Promiň ;)

Seregil
19. 11. 2003
Dát tip
No patří mi to ....

sidonia
19. 11. 2003
Dát tip
Křečovité rýmování!!! No to mě podrž!:)))))))) Fine sek:)))

Seregil
19. 11. 2003
Dát tip
Ještě ty....

Rimmer
19. 11. 2003
Dát tip
Já na tom nic tak veselého nevidím. Proč by se někomu nemohlo zdát Šrámkovo rýmování křečovité? Kdyby sem nějaký blboun, protože dávat sem díla, jejichž autorem nejsem, mi přijde fakt hloupý, dal Máchův Máj, taky ho zkritizuju. Ale to proto, že poezii nerozumím. Kritizuju tu, co mě oslovuje a neoslovuje. Seregil nemá rád Fráňu. No a co?

Seregil
19. 11. 2003
Dát tip
O to nejde Rimmere.... já se prostě seknul....

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
Rimmer: to bylo spíš přátelský pošťuchování...a Seregil to ví..

Rimmer
19. 11. 2003
Dát tip
Jediný, koho bych tu pošťouchl je FranaSramek...

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
můžeš zkusit..;) ale určitě je už hotovej z toho, co si tu cvrdlikáme.. NO, asi se někde docela nahlas řehtá..;)

Rimmer
19. 11. 2003
Dát tip
Spíš je to někdo, kdo tu je pod svým vlastním nickem, a udělal si falešnou identitu, aby nás mohl půl století starými básněmi. Úžasné a zbytečné.

sidonia
19. 11. 2003
Dát tip
Seregil>>>>>baže baže, přátelské pošťuchování:))) Rimmer>>>>víš, ono je to tak, že jsem předpokládala, že se Seregil seknul, chápeš? Kdybych si myslela, že tohle dílko nezná a že prostě jen vyjadřuje svůj názor, tak v pohodě, každý na to má právo, to je jasný.

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
Seregil: no, zasloužíš metál za čestný přiznání...;)

Diana
19. 11. 2003
Dát tip
Mám ráda Fráňu Šrámka a obzvlášť jeho Splav. Moc milé připomenutí básníka. Znáš jeho Stíny? (Přeněžný stíne spanilý, mohu jít s Vámi, smím? Být krásou Vaší opilý - jsem také jenom stín... atd) stará poezie má něco do sebe. :-)))))

sidonia
19. 11. 2003
Dát tip
::::::::::::.když jsme u toho připomínání.....miluju(fakt se to nedá říct jinak)od něj Rány, Smrt a hlavně POHÁDKU (Jako dítě ... pohádkou ty jsi a já jsem dítě. Jezírka pláčou, v snách měsích visí - Děvčátko, kam jdeš? Děvčátko, čí jsi? - pohádkou ty jsi a já jsem dítě.........atd.atd.prostě úžasné)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru