Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Třepotání okamžiků kratších než krátkých chvil

23. 11. 2003
9
0
3615
Autor
angelik

něco z toho, už tady na těchhle stránkách ode mě je. Jen tohle je maličko delší, takže to chce chvíli víc času....děkuju...

V sedě, ve stoje, v leže, v sedě, ve stoje i v leže.

Má noha

a noha -

jsou dvě věže.

Mé nohy.

Nech je běžet.

Má ruka

a druhá

ruka

chce hladit.

Jde to ztuha.

To mi vadí.

Jsem tvá stuha.

(vyznamenání).

Jsem,

teď otvorem

prázdna.

A

přímkou tvých žil.

Jsem,

teď část slepého

blázna

a

rétorem (vysvětlení)

toho, proč ses zpil

plachou a zdánlivou

průbojností

společně drobného žití.

(snad ještě někdy do nití nás chytí).

 

A ať už brzy, nebo potom, a ať už hned nebo za dlouho,

nechám se pohltit svou jedinou touhou po tichu

....potichu a klidně.....

ztratím se uprostřed mávajících dlaní,

znenadání...protože šel...za ní...

 

Každá minuta na tomhle světě

je nářkem duší

tam nahoře volajících,

hledajících,

kde je nebe

a co je to splynutí se životem.

Někteří kolem nás už to poznali

(zavři. Oči. Třeba neskropím tě slzami)

a každá myšlenka na spravedlnost

v zárodku umírá

v tomhle občasně zahnilém

světě mnoha mrtvých...

 

Můžu přemýšlet hodiny, mlžit v sobě zplodiny z nejrůznějších odpadků mé mysli, vědomě si ubírat kyslík, umírat.

Raději popíšu celé svě studem svlečené tělo těmi nejdrobnějšími písmenky, aby velikost řečeného na první pohled převažovala nad formou.

A zabalím se do obálky, zalepím, nechám se nadepsat, komu že to vlastně patřím, okolkovat, potvrdit a namačkat se do schránky.

Spolu s mnoha ostatními, schoulenými Popsanými.

 

A pak

můžu čekat. Ve své vytvořené poštovní ulitě. Čekat. Jestli do kroužku mě podle svých tvarových pravidel stočí.

Můžu čekat a toužit. Až mě rozevřou , rozlepí, vytáhnou................

Můžu chtít řvát, své tělo na kousky rvát.

Chtít tryskat, chtít být fontánou...

Ale písmo by se rozteklo,

tak zůstanu (fyzicky zůstanu)

vyprahlými

papírovými

dunami.

A ten, kdo pozvolna proteče, budu já sama uvnitř sebe - jako řeka na svém počátku budu hledat, kde pramením (zatím jen zuby drhnou o kameny a suchý písek se v ústech divně drolí).

 

A taky

můžu vzplanout. Samovolně. Znenadání. Vzplanout.

Zdaleka ne bezdůvodně, mé rty přeci už dávno hoří.

A v očích se "zatím" jen blýská (kdybys aspoň tušil, jak moc je ve tmě i jiskra světlem).

Můžu hořet kůží, rameny, šíjí, reliéfem hrudníku, v nížinách a výš, v podlesí, v kolenou, šlachou od Achilla i na konečcích prstů u nohou........................můžu.

Hořet a přesto slzy (ty malé kapky potu na náhrobku života)

stírat medem (dřív než změnily by se na sůl).

Po jejich kapkách pak životem jedem, klouzáme po sladkých závějích.

já...budu plápolat dál

(teď už ale raději s odstupem v dáli,

než přímo v krajní blízkosti).

A až vyhasnu, zdoutnám, až zbudou mi rány,

co bolí v slzách ohně, tak i tak přežiju tady. Poprvé, podruhé, potřetí...

(pro duši ale i "jedenkrát" znamená hodně).

 

A nebo

můžu chtít být. Třeba jen tak a nebo něčím určitým.

Jako když blednu závistí, že kopretinám svítí oči.

Když natáčím se ke slunci a na strany a jejich pyl mám v podobočí.

Když na rtech líbám rosu rána, co nocí byla milována.

A po ňadrech

stéká mi

jedna

kapka

mlhavá

mezi barvami.

Mám chtít medem noc pokapat a citronem zalít,

náručí obejmout a polibkem na spánky

nemoci se zbavit? Ano.

A být. Třeba jen tak, nebo něčím určitým.

Být moc malý, malinký proutek z rozkvetlých lip.

Srdcových. Pikových. Kárových. Křížových...křížových...

 

A vždycky

můžu milovat. Můžu se milovat. V myšlenkách. Můžu pojit dopisy, obálky, těla...

nechávat těla propletená.

Můžu je sníst (obě)

až budeš má intimní písmenka číst.

Ve spojitostech mimoslovních splyneme

v jedinou duši okřidlenou, co bytostí nelidskou se stává.

Tak moc bolí hlava, když těla naše s andělem se spojí.

Až Ten nám dá procitnout a plné uvědomění objetí tvého,

vznáší mě k nebi do náruče jeho.

Andělské políbení k časnému ránu,

pak jen dlaň tvá na mé je a na těle...dech milování.

                                                (...před pomačkáním jedné malé Popsané)

 

Tak tedy píšeš,

že můžu, co chci?

Jsi mým inkoustem za tmy,

jsi mi

bílými tečkami

zimy.

Tužkou na kontrasty.

Tak piš, piš, nechám tě se mnou o samotě.

Pak zrcadlem převráceným přečtu si, že

sama můžu

všechno,

ale musím

věřit a snít.

 

O tom,

že i přes tendenční indispozice papíru

prším.

Někde mezi mnou a deštěm.

                                                                                                (...koš...)

 

 

 

 

 

...(naděje)...


DarkMind
21. 06. 2004
Dát tip
Veľmi pôsobivé... -t-

(...koš...) a ...(naděje)... je výtečnej závěr :)

angelik
14. 02. 2004
Dát tip
děkuju dvojnásob a zvlášť mě těší, že jsi dočetla až do konce, moc lidí to, myslim, ani neudělá, protože je to delší než je obvyklé. Přesto mám tuhle věc hodně osobně spojenou a je v ní víc sdělení, než v celé polovině mých dalších "dílek" dohromady. ještě jednou díky a přeju hodně nápadů, tvůrčích myšlenek a ispirací:)

JITINKA
13. 02. 2004
Dát tip
Tak tohle mě oslovilo plnou intenzitou, kterou jsem ještě schopna vnímat. Velice se mi to líbí, cítím tok tvých myšlenek, které by mohly být mými, kdybych je dokázala splácat a vymodelovat z měkkého mezi prsty ulpívajícího chaosu. Je to víc než sdělující... snad: strhující.... četla jsem jedním dechem. Tipuji a o to víc si vážím tvých kritik.

Jeheheman
30. 01. 2004
Dát tip
Hele, tohle by ti ten chlápek v Zeleném peří sežral i s rukama! Je to náklad! Snad jen na můj vkus moc "běžných" slov a já rád i novotvary, patvary a archaismy. Ale je to tvý a božsky se to rozjelo.. přesně takové věci ten chlápek v Z.p. rád čte. Nejde jinak*!

angelik
30. 01. 2004
Dát tip
děkuju, jsem rád, že jsi dočetl, vážně, moc lidí to neudělá a já bych asi nebyla jiná (+tvoje slova chvály a já jdu pod stůl:))

Craerassy
08. 12. 2003
Dát tip
Je těžké hodnotit krásné a zároveň nepoznané...Vnímání je někdy strach z poznání a já jsem zbabělá poznávat, protože tím musím samu sebe dávat do rukou toho druhého. Proto se tu cítím jako v té zakázané komnatě. Tiše našlapuji, aby mě někdo nepřekvapil a čtu jedním dechem, aby ve mně zůstal ještě na chvilku ten pocit, co dýchá z těch slůvek tady..:-)

angelik
04. 12. 2003
Dát tip
děkuju...vážně moc. A co se týká té hlubší kritiky a toho, že je to v aréně - chtěla jsem hlavně, aby to lidi četli a něco mi k tomu napsali, protože někdy těm pocitům rozumím já sama, ale nikdo jiný ne, ikdyž bych to víc než hodně chtěla sdělit. Proto je pro mě podstatné spíš právě to vnímání o kterém povídáš, než nějaký hlubší názor, co se týká slohového zpracování. Ještě jednou díky za názor a přeju spoustu krásných chvil (a možná i trochu jiných než vyhovujících tomuhle čtení)

guy
02. 12. 2003
Dát tip
mně se to líbí * škoda, že je tady taková divná nálada, za „starých“ časů by ti určitě odborníci k tomu něco řekli, co by pro tebe mělo význam, já hlubokou kritiku neumím … u mě rozhodujou pocity při čtení + rozpoložení, v němž se nacházím … a to se blbě definuje, každopádně dneska sem v tom rozpoložení, kdy se mi to líbí hodně a nijak mi nevadí, že je to delší než bývá v průměru zvykem … dneska by mi nevadilo, kdyby to bylo ještě delší, a neumím vyjádřit proč :-))

sidonia
24. 11. 2003
Dát tip
Čekáš snad něco jinýho než tip? Ode mě?:)))

Dash_707
23. 11. 2003
Dát tip
Dočetl jsem až do konce...a fajn, líbí se mi to :o) :)))***T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru