Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V koutku srdce beznaděj

27. 11. 2003
0
0
2684
Autor
hajdam

Moje třetí báseň na Písmákovi. Ani tahle není nic moc. Doufám, že jsem ji zařadil do správného literárního žánru..?


V koutku srdce beznaděj
já touto dobou mívám,
vždy když se občas tak trochu
na ten náš svět dívám.

Stíny lidí městem plynou
nebo proudí nakolech,
ti bohatší však obvykle
jezdí v automobilech.

Semaforům blikají světla
stále stejným tempem,
proudy lidí valí se
a stále vlní městem.

Každý z nich je jedinečný,
přesto všichni stejní,
neboť podle statistiky
větších rozdílů není.

Většina z nich nepozná se
a to je velká škoda,
kdo z nich lidé dobří jsou
a kde je svoboda.

Rád bych mezi nimy také
jednu dívku našel,
s kterou bych svým životem
pak radostněji prošel.

Zatím však já stále ještě
smutně v dáli hledím,
neboť jak s ní seznámit se
ale vůbec nevím.

Málo času také mám,
po chvíli již spěchám,
a stejnými proudy lidí
zevnitř se již kochám.

soňa
10. 03. 2005
Dát tip
proudy lidí na kolech:)

Lassie
11. 01. 2005
Dát tip
Me se libi....mozna proto, ze je mi to tema blizky.. Akorat tam trochu nesedi ten rytmus. A myslim, ze by si s basnickama prestavat nemel..

nic moc...

johanne
10. 06. 2004
Dát tip
ježto je to v aréně, musím ti říct... mizernější věc jsem od tebe nečetla

hajdam
10. 06. 2004
Dát tip
Cože? To bylo v aréně? No teda.. ostuda. Mimochodem... Já jsem od sebe mizernější věc taky ještě asi nečetl... Měl to být holt experiment, který se mi zcela... Jak to říct slušně... Snad příště to bude lepší...

johanne
10. 06. 2004
Dát tip
jo, tak teď tedy nevím, jestli's to z arény rychle vyhodil nebo sem se spletla... no nic :)) zas bude líp :D

hajdam
10. 06. 2004
Dát tip
Po tvém upozornění jsem to rychle vyhodil... Takže můžeš klidně spát - nespletla ses :-)))

Beatles
09. 06. 2004
Dát tip
Mám-li říct pravdu, pak se mi tahle tak trochu pesimistická báseň asi líbí víc než technika. Moje přítelkyně sice asi píše lepší než ty, ale tuhle bych rozhodně nenazvala špatnou. Naopak připadá mi super - tedy super smutná. Ale co tak koukám dost to všichni kritizujou, no co mám napsat svůj názor tak tady je.

Bizkitfreak
18. 12. 2003
Dát tip
... Prostě, abych ti lépe vysvětlil, v čem jsou všechny ty chyby, řeknu ti toto. Pokud máš slovo mívám, kopeš si hrob, když ho zrýmuješ s dívám. Je to totiž stejný tvar. To by jsi mohl rýmovat podstatná jména podle vzorů Spal jsem s Mařenou a rozešel se se ženou... Uznej, že to mírně skřípe. Takové rýmy jsou totiž hodně nasnadě, ale teprve když objevíš něco jiného, budeš obstojný.

hajdam
28. 11. 2003
Dát tip
Díky, to potěší a povzbudí. Ale stejně teď asi chvíli básničky tvořit nebudu... Radši si nejdřív přečtu, jak mají na Písmákovi vypadat... Toho Apollinaira zvážím..

katugiro
27. 11. 2003
Dát tip
když sám o vlastní básni víš, že není nic moc, počkej, až napíšeš dobrou a pak ji teprve ukaž ostatním, ne? :)

hajdam
27. 11. 2003
Dát tip
To ovšem vycházíš z chybného předpokladu, že někdy napíšu báseň, kterou budu považovat za dobrou...

inari
27. 11. 2003
Dát tip
Přečetla jsem si všechny Tvoje básničky, teda všechny tři, a asi se mi nejvíc líbí ta druhá...Máš rád procházky městem,co? Tak zkus třeba Apollinairovo Pásmo, mohlo by se Ti zamlouvat a trochu Tě i inspirovat....jinak v básnění držím palce a nevzdávej to a na Katugira nedej ( pořád do někoho ryje :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru