Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rychlost ve vztahu k délce končetin

05. 12. 2003
16
0
4254
Autor
turandot

Chytat rozinky ve vzduchu a v pauzách mezi nadhozem a polknutím stačit třikrát potáhnou z cigára. To je vážně výborný, zkuste to!!

Přešlapoval v supermarketu v oddělení divé zvěře, tj. hned u pokladen z té strany, na níž pokladní neumí otáčet hlavu, aby vás nedejbůh vyslyšela a vzápětí vyhověla vaší skromný prosbě o drobný na pojízdnej vozejk. Dravá zvěř se vrhá k lidem, kterým běžící pás s nakoupeným zbožím ústí do igelitek konkurenčních supermarketů, aby ukořistila vozejk.

?Co v tom máte, prosimvás?? , přiskočil k chlápkovi, kterého právě prodavačka odsunula symbolem závory ?další nákup- napospas divé zvěři. Chlap pročítal lístek se zaplacenýma položkami- plátek odstrouhlý z homole toho všechno, co se dnes podle plánu musí prodat. Exkluzivní a kvalitní zboží za které byste v jiných obchodech jistě zaplatili dvojnásobek. Chlap vzhlédl.

?Desetikorunu?

Z kapsy vysypal hrst tabáku a kovovejch šupin a podal je onomu chlápkovi. Ten kývl, zasunul drobný do kapsy a odešel.

On se vítězně vydal do zóny plnohodnotných zákazníků- košík ležérně tlačíc před sebou na délku natažené paže.

Pak mu to došlo. Byl podvedenej, podfouknutej,ošulenej, napálenej, doběhnutej. No kurva. Ten chlap tam neměl desetikábli, ani zasranej žeton- měl tam dítě! V mřížovaný sedačce seděl vklíněnej prcek a lhostejně nafukoval tváře.

Sem naivní debil- otloukal hlavu o regál s musli. Nevěř lidem, nevěř lidem- měl sem se tomu chlapovi pověsit na paty, počkat až košík hezky zaparkuje sám a hned po něm si ho vyzvednout. Ale hovno- na to sem moc línej. Napadlo ho, že by měl spíš zvolat ?kdeže? a vyrvat si trs vlasů. Ale kdeže!, zařval vztek uvnitř jeho hlavy. Radši stojim mezi zvěří, protože teď je v módě dokazovat si, že to dovedu natřít ostatním, tuhle sezónu je v kurzu závodit ve volnech disciplínách- kdo první nastoupí do autobusu? Kdo rychleji sebere vozejk? Lidi sou svině, zamumlal v uličce s mraženym masem.

 

   PROČ SOU ŠNECI TAK POMALÝ?

Hlava nakloněná na stanu, zárodky vrásek na čele, soustředěnej pohled, nudle putující z pravé nosní dírky.

   NO.. MYSLIM, ŽE PROTOŽE MAJ TAK MALÝ NOŽIČKY.

Kdyby to slyšel Bedřich, ten se rozsype smíchy nad každym vtipem, byť bez rodokmenu. A smích maj prej tihle caparti rádi. Když se někdo směje, smějou se taky. Nojo, furt kopírujou, co viděj. Napadlo ho, že kdyby v celym bytě nechal vybudovat konstrukci po ní by se zavěšenej pohyboval a rukama rozhrnoval vzduch od první chvíle, kdy mu čáp přinese jeho vlastní zmenšeninu- naučilo by se lítat do čtyř let maximálně. No je to věk, kdy tyhle malí už všichni choděj, ne? No za pokus to stojí.

   NOJO.

Prťavec ublízlnul spodní část nudle a horní část vcucnul s podivným rachotem zpátky do lůna nosní dutiny. Jako když vysavač spolkne hrst knoflíků a uražený ucho od keramického hrnku.

   MAJ TAK MALÝ NOŽIČKY, ŽE SEM JE V ŽIVOTĚ NEVIDĚL.

Zakabonil se prcek přemítavě.

A TO SE ŠNEKAMA PRACUJU UŽ DLOUHO.

Dodal.

 

Chvíli bylo ticho. Projížděli uličkama s jídlem. Projížděli rozlehlym labyrintem barevnejch živejch plotů. Občas vozejk zadrncal, to když přejížděli po mršinách cedulí s cenami vystaveného zboží, kter tento supermarket drží při zemi. Z jakého důvodu, to nikdo netuší.

   MRAVENČÍ NOHY SOU VIDĚT NA BÍLYM POZADÍ BEZ PROBLÉMŮ. TŘEBA NA TAKOVÝ KOSTCE CUKRU- ŽEJO?

Zamyšleně rozvíjel teorii. Prťavec souhlasně zkrabatil bradu.

   MRAVENE JE RYCHLEJŠÍ NEŽ ŠNEK. TEDA PŘEDBĚHNE ŠNEKA, TO UZNÁŠ, VIĎ?

, řek moudře a hodil pytlík rozinek do košíku a rozhlédl se po nejkratší cestě k pokladně. Ale bohužel- byl v jednosměrce sušených plodů.

   PŘEDBĚHNE.

Usoudil capart. No aspoň tak. Civěl na střední část nudle pomalu rozleptávající neutrální území mezi nosem a uslintanejma rtama.

   PROTOŽE MÁ VĚTŠÍ NOHY. NO A PES MÁ ZAS VĚTŠÍ NOHY NEŽ MRAVENEC. TAKŽE PES PŘEDHONÍ MRAVENCE. A ŽIRAFA MÁ VĚTŠÍ NOHY NEŽ PES. TAK HO PŘEDHONÍ. A VĚTŠÍ NOHY NEŽ ŽIRAFA MÁ JENOM MAMUT A SOCHA SVOBODY.

Tohle znaj ty malý z kreslenejch filmů. Ty je vychovávaly.

   JENŽE MAMUT A SOCHA SVOBODY SOU V DŮCHODU A NEZÁVODĚJ. PROTO JE ŽIRAFA NEJRYCHLEJŠÍ A ŠNEK TAK POMALEJ.

Tak a máš to, mrně. Teorii podloženou očividnými (až na šneka) fakty. Rychlost v je přímo úměrná délce nohou d s indexem n. Kurva sem to ale koumes. Prcek se šťourá prstem v nose a on dostal strach, aby, až zas budou přejíždět sebenižší z cen držených při zemi, na něj nevykouknul z oka. Ten prst samozřejmě. Šťourá se v nose- třídí informace. Napadlo ho, že Lež by situoval přibližně mezi psa a mravence. Sice se všeobecně ví, že Lež má krátký nohy, to je fakt, ale zas ne tak krátký jako mravenec- viď cvrčku.

Zaplatil rozinky. A krabičku Peter.

Zatímco pěchoval rozinky do kapsy, řek prcek mrzutě

   A CO HAD?HAD JE RYHCLEJŠÍ NEŽ ŠNEK  A PŘITOM MÁ NOHY STEJNĚ VELKÝ !!

Teorie v kýblu. Na to není co říct.

 

?Co v tom košíku máte??, přitočila se k němu žena z oddělení zvěře.

Ne nebude lhát. Lež má místo nohou pahýly vrostlý dovnitř.

?Dítě.?

Nikdo si košík nevezme. Zůstane mu navěky jako odporný břemeno. Za blbost se platí. Bude prát kapesníky a diskutovat o délce noh.

Ženu odpověď nevyvedla z míry. Vrazila mu cosi do ruky a odběhla s košíkem.

Doprdele.

V ruce měl mrňavou ruku, ta vedla k prťavý holčičce, která vesele kejvala levou horní jedničkou a rozšafně se tahala za ucho.

JAKTOŽE MÁ MELOUN PECKY A BANÁN NE?

 


slunicko85
30. 03. 2005
Dát tip
je to skvělé, výborně jsem si početlo :) sluníčkový ☼ t

StvN
16. 06. 2004
Dát tip
Čtení netradiční a docela milé. Ale říkám si, jaké hrozné události tě nutí psát o supermarketech. Všední, ale přece jiné. Osobité.

Sardynky
15. 02. 2004
Dát tip
t

Semeno
10. 02. 2004
Dát tip
Takhle je to nejlepší, lepší než v autobusu. Já nembudu nic řikat promiň. někdy to ale udělám.

ch_34
06. 02. 2004
Dát tip
tak se zbývá jen omluvit, že jsem to do ANTIKONZUMU nedal sám no, ale aspoň víš, že to je neovlivněný..

(G)eorge
03. 02. 2004
Dát tip
jůů, to je ale vypečený pčtení takle po ránu .)) kuju (G)**

turandot
01. 02. 2004
Dát tip
děkuju vám.... (zazubení) to je taková spontánní antióda na supermarket Albert, hehe... je to děsnej maglajs, já vim..ty míchaný koncovky sou, jak tak koukám, nejspíš práce wordu...takový ty automatický opravy..tejden přepisuje třebas na rejděn a tak...

Rowenna
30. 01. 2004
Dát tip
Výborná záležitost. Jen jsem se trochu motala v těch přímých řečech, kdo co řekl. Ale třeba je to mou nepozorností. Jinak děkuji za skvělý zážitek. :-)

Albireo
30. 01. 2004
Dát tip
TÍP

Moc se mi to líbilo (tip, avi), ale chtělo by to ještě dopracovat.Třeba: "Ten chlap tam neměl desetikábli, ani zasranej žeton- měl tam dítě!" To výborné. Moment překvapení. Čtenář je paf, je naladěnej, co ten borec na to, a on celkem nic. Trošku to tam usne, to je škoda. Toho okamžiku by se dalo ještě využít. Potom ten zlom do těch otázek je hrozně ostrý. Tam bych to nějak přemostil (alespoň trošičku). Ta otázková část trošku drhne - mělo by to být svižnější. Ale třeba tohle se mi tady moc líbilo: "Zakabonil se prcek přemítavě. A TO SE ŠNEKAMA PRACUJU UŽ DLOUHO. Dodal." nebo to s tou Sochou svobody. A závěr - výborný. Jsi dobrá.

m11
07. 01. 2004
Dát tip
tip!

turandot
23. 12. 2003
Dát tip
díkes- jé Káťo tebe už sem dlouho předlouho neviděla! Ukaž se nám občas...

dizzy
23. 12. 2003
Dát tip
míšinka:to víš, já su tady tak nenápadně:-) i kdyz uz se dlouho domlouvame se semenem, ze nekam zajdem, tak muzem udelat nakou velkou seslost:c))

turandot
23. 12. 2003
Dát tip
Johohó- nálet na čajovnu!! Beru všema dvaceti!!!

dizzy
22. 12. 2003
Dát tip
míšo míšo....tohodle se clovek muže dočkat jen od tebe:c)) je to fakt uzasny...maminka se malem zadusila veceri kdyz jsemse tu zacala rehnit:c)) tipík:c))

Seregil
09. 12. 2003
Dát tip
Hezký.... :-))

muflonšnek
07. 12. 2003
Dát tip
lístek se zaplacenýma položkami - to je schválně? Jestli jo, tak je to geniálně vtipný! A jestli ne, tak taky.

ch_34
07. 12. 2003
Dát tip
už zase sním....

Elyn
07. 12. 2003
Dát tip
(banán má semínka, ale jsou tak malý, že nejsou skoro vidět, jaká teorie by se k tomu hodila?..;))

papouch
06. 12. 2003
Dát tip
had nemá domeček

turandot
06. 12. 2003
Dát tip
To máš recht. A nemá voči na šťopkách.

Margaret
05. 12. 2003
Dát tip
ten konec je dokonalej:)))*

guy
05. 12. 2003
Dát tip
Nevím, co říct. Seš zvíře. Už dlouho sem si na Mikuláše tak nepoprskal klávesnici jako teď. ********************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru