Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odpuštění

14. 12. 2003
15
1
2366
Autor
VypsanaFixa

 

Odpuštění. Skutečnost pramenící z lásky a víry v lepší budoucnost.

Víra člověka také nezůstává nezúčastněna.

Odpouštíme? Stěží.

Neodpouštěj tomu, kdo říká odpusť. Odpouštěj, pokud s lítostí ve tváři říká nezasloužím odpuštění.

Kdo odpouští nejhůř? Kdo hřeší nejvíce.

Proč bolest? Sebezapření pomáhá.

Odpustit neznamená zapomenout.

Odpustit bez zapomnění, ale zapomenout bez odpuštění?

Kdo toto podstoupí, ublíží sám sobě.

Odsunovat křivdy do hrníčků s pokličkou – chyba.

Co když se po věčnosti otevřou? Jak se s tím vyrovnat? Kdo to ví?

V noci zžírá nenávist. Chuť se mstít nejde zatratit. Východisko? Odpuštění.

Zrušená úložna hrníčků znamená šťastný život.

Odpouštějme, dokud je komu. Vždyť co se stane, až na světě nebude člověka, který by o naše odpuštění stál?

1 názor

hmm, moralizovani...no, jsem pritelem predevsim sveho vlastniho moralizovani, moralizovani tech ostatnich se mi totiz zda neautenticke :-))) ne vsak v tomto pripade, akorat mi tam chybi odpusteni sobe samemu. Kdo neumi odpustit sobe, neumi odpustit ani druhemu.

gemina
29. 05. 2005
Dát tip
chmmmm prijde mi to jako hora citatu moudrych osobnosti, ktere navazuji (tedy kvalitni) t

Seregil
11. 06. 2004
Dát tip
No.. to máš asi sakra pravdu studanko...

Seregil
10. 06. 2004
Dát tip
... tak toto je hluboce pravdivé... si myslím.. tip a avízko...

studanka
10. 06. 2004
Dát tip
odpustit je někdy těžké... neodpusti je někdy ještě těžší...

Once
13. 05. 2004
Dát tip
Veľmi zaujímavá úvaha. Aj ja som už neraz rozmýšľal podobne. Myslím, že odpúštať je veľmi dôležité. Ani nie tak pre osobu, ktorá o odpustenie žiada, ale hlavne pre seba samých. Aby sme mohli aj naďalej žiť v pokoji. Tiež si myslím, že si hlavné veci vystihla presne.

Arien
07. 05. 2004
Dát tip
hrozně mrňavoučké, ale pár věcí dává k zamyšlení a dost z toho je pravda*

diakatana
21. 12. 2003
Dát tip
Šťastný život jenom z odpouštění? jestli ti to bude dělat radost, tak jo. A pak ten závěr si protiřečí s tvojí snahou. ale fajn úvaha

katugiro
20. 12. 2003
Dát tip
nejlepší je nemít co odpouštět (vanu neplnit po okraj)

guy
15. 12. 2003
Dát tip
podle mě tohle nejde zobecnit ... je mnoho úrovní ... podle mě některý věci prostě odpustit nejdou ... z díla vyplývá, že tvá konkrétní asi jo ... (myslím si, že ti v poslední větě vypadlo před tím člověkem jedno slovíčko - "ztratíme" nebo "nenajdeme" možná :-))

VypsanaFixa
15. 12. 2003
Dát tip
Chybu jsem opravila a omlouvám se za ní.

VypsanaFixa
15. 12. 2003
Dát tip
guy: neřekla jsem, že se dá odpustit všechno...řekla jsem jen, že je lepší odpustit, než neodpustit.

WiruZ
14. 12. 2003
Dát tip
t

StvN
14. 12. 2003
Dát tip
Nezazlívám - neodpouštím.

Dero
14. 12. 2003
Dát tip
"Odpustit bez zapomnění, ale zapomenout bez odpuštění?" !!! Velmi nadprůměrná úvaha ... pár vět, pár hřebů přímo na kůži ... ****

fungus2
14. 12. 2003
Dát tip
Myslím, že je to trefně napsaná úvaha. TIP

Thane
14. 12. 2003
Dát tip
Vynikající. Máš takových klenotů víc?

meanka
14. 12. 2003
Dát tip
tak to je po dlouhy dobe konecne neco, co me donutilo trosku se zamylet... diky za to T

Andulka
14. 12. 2003
Dát tip
Vynikajici tema na uvahu......ale jako uvaha by to chtelo jeste trochu propracovat. Posledni veta nedava gramaticky smysl: Vždyť co se stane, až člověka, který by o naše odpuštění stál?....jinak bych rekla, ze si vystihla podstatu odpusteni....ze ani neni dulezita z hlediska druhych, ale je velmi dulezita pro nas samotne. Pokud sami nedokazeme nekomu odpustit, jsme to zase sami, koho to zzira....:-)....Videla jsem matky, jejich deti byli zabity mladymi vrahy..(napr. mlady kluk opily autonehodou zabil jejiho syna)..ty matky dokazali nejenom odpustit...ale snazily s ve vezeni podporovat dotycne mlade lidi, aby dalsi zivot nebyl uplne zmaren. Obcas obdivuji, jak lide dokazou byt velci...:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru