Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Narba - Návrat císaře

17. 12. 2003
0
0
1111

Toto je první část mé první kapitoly z mé knihy.

 

Kdysi Dávno

Píše se rok 2004. Malá postavička v bílém děravém  plášti přebíhá přes ulici a schovává se ve vchodu muzea techniky v Oil City. Pomalu sundává potrhanou kápi a vyděšeně se dívá zpět, směrem odkud právě přiběhla. Když se ujistí že je zde sama odhodí bílou zástěru s košíku, který silně tiskne k hrudi. Něžně hladí malinkou hlavičku dítěte. Najednou se ozývají těžké dopady nohou na zem. Postava se přitiskne do výklenku u dveří a skoro nedýchá. Dítě zatím pevně svírá v náručí. Ulicí se rozléhají pisklavé zvuky a  kolem muzea projdou dvě velké tlusté osoby v ocelových oblecích. V ruce každá z nich svírá velkou černou tyč vypadající jako zbraň. „Kalderáni! Sakra,“  ozvalo se šeptem z výklenku. Postava se teď ještě víc tiskla k betonovému výklenku a proužky potu jí stékaly po celém těle. Teď se k nim přidaly i slzy. Dva kalderáni přešli muzeum a teď se zastavili necelých dvacet kroků od vchodu. Náhle vyšel měsíc a osvětlil celou ulici kromě výklenku. Oba obrněnci se rozhlíželi kolem. Jednoho oči zavedly k vchodu do muzea. Snažil se z dálky prokousat černotou. Ne! Nejde to. Musí jít blíž. Osoba mlčky sleduje jak se kalderán blíží k ní. Čím blíže byl, tím víc se jeho ocelové ramena leskly ve svitu měsíce. Už je pouhých pět kroků od úkrytu. V tom postava vyběhne zpoza rohu. „To dítě nedostaneš! Kalderáne.“ „To se ještě uvidí, Karaty z rodu Tarawa. „Od kdy Kalderáni čtou narbské noviny?“ „Od té doby co touží po tvém dítěti,“ odvětil kalderán. „Nikdy vám ho nedám to radši zemřu,“ na češ postava vytrhla ze spod svého pláště malý, kovový válec. „Tak v tom případě uvidím prvně umírat narbskou ženu,“ zasmál se kalderán. Druhý již volným krokem přišel k němu a pevně sevřel kovovou tyč ve svých rukách. „Ne! Ty mě umírat neuvidíš,“ žena vytáhla z úkrytu pod pláštěm blikající kouli a hodila ji na zem.

 

            „Pavlíno! Už jsi zamkla severní dveře?“ okřikl vysoký pán odpočívající dívku. „Né. To počká.“ „Nic takového. Běž zamknout ty dveře, nebo muzeum někdo vykrade.“ Osmnáctiletá žena vstala a oblékla si bundu, vzala klíče a zničeně odešla uzamknout zbývající dveře muzea jejího otce. Noc byla tmavá a přes temné mraky na obloze nesvítily ani hvězdy, ani měsíc. Pouliční osvětlení zapínalo a vypínalo jak bylo zvykem v neprosperujících českých obcích. Pavlína se zamračeně šourala ulicemi a pozorovala jak se objevuje její stín na chodníku a jak zase mizí, když lampa zhasne. Dívala se přímo na oblohu nad muzeem a doufala že spatří alespoň náznak nějakého vzrušení v ospalé vesnici. Najednou s poza muzea vytryskl proud světla a následně ohlušující exploze. Rychle spěchala ke zdroji hluku. Nohy se jí třepali a tvář chvěla vzrušením ale i  strachem. Čím blíže muzeu byla, tím byl hluk hlasitější. Poznala že je to oheň. Když přiběhla k severním dveřím, půl budovy bylo již v plamenech. Od dveří zaslechla pláč. Rychle se vydala po sluchu k malému košíku. Odhrnula zástěru a zjistila, že v košíku je dítě. Rychle ho vzala a tak tak uhnula padajícímu hořícímu trámu. Budova už se začínala pomalu bortit. Chtěla se už rozběhnout domů a zavolat policii, když pohledem zavadila o doutnající  siluety. Pomalu přišla k jedné z nich a podívala se na ni. Ležela na břichu. Chtěla ji otočit, ale něco jí řeklo, aby to nedělala. Rozběhla se tedy pryč od tří mrtvých těl.

Nikdo tenkrát netušil koho si to odnáší domů.


Litochowitz
19. 12. 2003
Dát tip
...Armand, jo!......neni to až tak průhledný................... stane se......

;)

Armand
18. 12. 2003
Dát tip
Miroslawek: popravdě řečeno, je tato kategorie dosti zapeklitá :))) Domnívám se, že ji lze uchopit různě. Když jsem byl na Písmáku nově, tak jsem se také domníval, že tato kategorie slouží k prezentaci větších literárních celků autorských, nikoliv k psaní recenzí. :)

Miroslawek
18. 12. 2003
Dát tip
Armand: to vím, proto jsem nebyl rovnou sprostý ;o)

ECHO
18. 12. 2003
Dát tip
Ovšem "na češ" si rozhodně kategorii kniha zaslouží :-)

hajdam
18. 12. 2003
Dát tip
Však je to skoro recenze i kniha zároveň - upoutávka. To není cílem kategorie? No a vypadá to i trochu slibně...

Miroslawek
17. 12. 2003
Dát tip
Kniha... hmmm... tos asi nepochopil účel a smysl této kategorie... a nebo pochopil, a pak se mi to vůbec nelíbí...

Dero
17. 12. 2003
Dát tip
Miwa to řekl velmi trefně ... :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru