Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sama

22. 12. 2003
6
0
2809
Autor
popel

...smutky je třeba si užít..

Napsat řádků pár jen.

Za víčky utíká

zasněná noc....i den.

Těžce se polyká.

 

Je to jak nákaza

šířená pokojem,

skolí mě viróza

snad z tónů dojem.

 

Kouřové obláčky

vypouštím ke stropu,

věším je na háčky.

Chvíli je pohoupu.

 

Choulím se do Tebe

na dálku jen

padáme do nebe.

A nechce se ven!!

 


Mno.... Možná píchám do vosího hnízda, ale přesto - dotknu se znovu toho dojmu z tónů. Jenže z jiné strany. Tvaroslovně je to pochopitelně správně, ale udivuje mě, že sen nikdo (snad kromě Elyn) nezmínil o zdaleka největší (technické) vadě - o nedodrženém rytmu. Vždyť přece "šířená pokojem / šířená pokojem", tam jedna slabika prostě chybí, a to dělá tu kostrbatost. "na dálku jen / na dálku jen" je totéž. Z rýmů typu láska/páska bych tragédii nedělal, z toho je potřeba se vypsat. Ale ten rytmus, ten si může na papírek odčárkovat i nejzačátečnější začátečník. Ona když básnička "šlape", dá se pak už přimhouřit oko nad lecčíms.

popel
14. 01. 2004
Dát tip
katugiro: co prosím??

katugiro
14. 01. 2004
Dát tip
pardon, to se netýkalo dílka (nejsem nadšen), ale avíza od sleeping_beauty...

katugiro
14. 01. 2004
Dát tip
22.12.2003 nemůžu si pomoct....katugiro vypadá v poslední době tak nějak poklesle :-) a todle ho určitě pobaví...ža ano, jistě, dobrý den he...jsem to ale trapka :-) jinak Tě tu zase rád vidím :)

popel
13. 01. 2004
Dát tip
Morasten: nemyslím že sem vyloženě depresářka, jen to na mě občas prostě sedne a dobrou náladu mívám poměrně často.. jenže takové vychechtané záležitosti se sem myslím nehodí :o)) Dík.

katugiro
13. 01. 2004
Dát tip
áha... cože jsi to o sobě říkala, slepá_beast? :)

icchen
12. 01. 2004
Dát tip
Padat do nebe by se mi taky chtělo. Pěkně do mráčků a nechat se tam léčit z virózy ....

Morasten
12. 01. 2004
Dát tip
musim říct,že tvoje básničky vypovídaj o tvý jedinečnosti a potemělosti pokud se nemýlim a působíš na mě jako hluboká depresářka vytržená z reality......T

pirko
06. 01. 2004
Dát tip
jen kousek mého pocitu z básničky: JO... LÍBÍ SE MI TO ...

popel
29. 12. 2003
Dát tip
Děkuju

Vinki
23. 12. 2003
Dát tip
pekny prumer

T_O_M_
23. 12. 2003
Dát tip
Choulím se do Tebe na dálku jen padáme do nebe. A nechce se ven!! To nejsou špatné verše.

Crowley
22. 12. 2003
Dát tip
Pozor na rýmy jako: Jen/den Nebe/tebe Jen/ven sice se říká, že v jednudochosti je genialita, ale znám dost jednoduchejch lidí, který mi geniální moc nepřipadaj.. A slovo dojem se dá do pádů skloňovat...já vim, že by se to pak nerýmovalo, ale z koho/čeho - z dojem? To je na mě prostě moc..SoRRy, snad příště novotino Crw.

popel
22. 12. 2003
Dát tip
Asi tomu nerozumím, ale ten dojem z těch tónů.. kde je chyba??

Crowley
22. 12. 2003
Dát tip
z dojmů, ne z dojem, tam je ten zakopaný pes, jádlo pudra atd.

popel
22. 12. 2003
Dát tip
Skolí mě kdo co.. dojem.. z koho čeho .. z tónů

Rowenna
22. 12. 2003
Dát tip
Já to taky vnímám jako zcela regulérní. A vcelku tato báseň i jde. :-)

Crowley
22. 12. 2003
Dát tip
nedráždi hada bosou nohou.. Básně mi kritizuj, ale kritiky ne děkuji /***** je pravda, že tu novotinu jsem vynechat mohl, ale chtěl jsem oslovit popel jinak, než ... popel. Toť vše. Ne, neni to vše...ještě jsem chtěl říct, že hádám se rád

Crowley
22. 12. 2003
Dát tip
Uhh, čtu podrhé a ... ano, přestřelil jsem. Dojem je správně, jsem trotl a lempl. Všem napadeným autorům a kritikům se omlouvám (dal bych típek jako omluvu, ale to by tu možná vzneslo další vlnu diskuze, což nechci, takže - jen omluva)

popel
22. 12. 2003
Dát tip
Crow.: Je sice pravda že s češtinem sem nebyl nikdy moc velká kamarádka.. ale prostě si nechám svůj dojem z tónů a šmitec!! Proti novotině nemám nic :o)) Eště že nemusim na rajńy :o)) S_B+Rowenna: sem ráda že si nepřipadám hned na úvod jako trupka .. děkuji.

popel
22. 12. 2003
Dát tip
Crow: :o)).. jo jo přijímám... u chlapa to potěší obzvlášť když přizná chybu.. klobouk dolu na to je někdy potřeba hodně odvahy.. a vůbec už mlčim..

Crowley
22. 12. 2003
Dát tip
popel: souhlasím, nech to tam...tiše T*

Crowley
22. 12. 2003
Dát tip
S_B: Improvizuj, neimituj. (teď jsem asi oslnil vybraným slovníkem, což? a zkus mít nějaký..:-)

popel
22. 12. 2003
Dát tip
Crow., S_B: jejda vy dva nebuďte na sebe takoví!!

Nejvíc mě zaujal prolog.... Rád bych tip , ale trochu souhlasím s Crw a jeho názorama na tvé rýmy ...Ale toho prologu se drž ...

REDH0T
22. 12. 2003
Dát tip
Ta báseň je pěkná... navzdory básníkům já tipnu. Pro sebevědomí...

Elyn
22. 12. 2003
Dát tip
:) (to k debatě tady) :) k dílku - občas uteče rytmus, obrázek se mi líbil s těmi obláčky, co je u stropu pohoupeš, jinak jsem zvědavá spíš na ta dílka, co teprve přijdou..;)

Crowley
22. 12. 2003
Dát tip
Ty si fakt přímo koleduješ krutej kritiku, ale holky já nebiju ani slovně ..leda když musim mít poslední slovo a někdo mi v tom brání

DwainDibley
22. 12. 2003
Dát tip
No, dílo pominu bez výraznější kritiky narozdíl od ostatních (když tedy nechceš -popel-) a dodám jen, že líbí, ale bez myšlenky i tipu. A ke seznamkovému chatu tady: 1 Crowley neumí číst 2 Crowley nemůže kritizovat, když neumí číst 3 Crowley hrdina, já chyby přiznat neumim 4 S_B se zbytečně dál naváží 5 S_B není tak zlá, jako vypadá 6 přesto se dál naváží.. 7 Crowley hrdina, prvně co nad S_B měl někdo poslední slovo.. Nebudu do nikoho rejpat, mrknul jsem na díla, a i když je Sklípkan jednoznačně otipovanější (nic k tomu), u Crowleyho teprv teď hledím na nedoceněnou nápaditost. Ale na tu naší debatu to zatím nemělo.. D.D. (Domov Důchodců)

DwainDibley
22. 12. 2003
Dát tip
8: Sleeping je hrdina, protože moudřejší ustoupí 9: Bod 7 škrtám..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru