Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rodina

22. 12. 2003
13
0
2794

...iba úvod...asi...

Nejdeš ku mne? Spýtala sa dosť jednoznačne. A ja som zrazu nevedel čo mám odpovedať. Celý večer som nečakal na nič iné, ale práve teraz v tejto chvíli ma prepadla aj iná potreba. Na chvíľu som sa zamyslel a dospel som k presvedčeniu, že vzhľadom na to, že sa jedná len o tretie rande, nie je vhodné podeliť sa s ňou o tento fekálny zážitok. Možno keby, tak siedme ôsme. Pokračoval som v premýšľaní a pocítil jasný signál, že mám len posledných pár minút. Radšej som jej gentlmansky otvoril dvere auta. Prepáč musím ísť. Kam spýtala sa trošku zmätená a veľmi sklamaná. Pokúšal som sa nájsť čo najlepšiu výhovorku. Foter sa ožral, musím ho ísť vyzdvihnúť na políciu. Vyhŕklo zo mňa. K môjmu údivu uverila, hoci mi nebolo jasné ako by som sa to dozvedel, keďže nemám mobil. To bolo však v tej chvíli jedno. Hneď som naštartoval. Ty sa so mnou ani nerozlúčiš? Spýtala sa, čím mi začala definitívne liezť na nervy. Prepáč ponáhľam sa, letmo som ju pobozkal a odfičal preč. Poser sa precedila pomedzi zuby, tak aby som to nepočul. Ani nevedela ako blízko je pravdy.

Doma som bol vďaka všeobecným porušeniam pravidiel cestnej premávky asi o päť minút. Vyskočil som z auta a vybehol tých osem poschodí hore. Výťah by bol v tej chvíli už pomalý. Odomkol byt a mohol si vychutnávať ten slastný pocit. Po chvíli sa rozozvučal telefón. Do paže! Zanadával som v duchu a s gaťami na členkoch vybehol k telefónu. Bol to foter, aby som mu nezabudol nahrať western. Dobre, dobre. Odpovedal som, čo najstručnejšie a zavesil. Boha, kvôli tomu volá? Spýtal som sa sám seba, krútiac hlavou som si ho predstavil ako večer sedí v kovbojskom klobúku, s pivom v ruke pred telkou. Winetua videl asi 150 krát.

Vtom vyšla z izby babka. A ty už si doma? Tú otázku milujem. Spýtať sa niekoho či už je tu, respektíve doma. Za to by som dokázal zabíjať. Nie! Odvetil som drzo a odkráčal na záchod.

Po chvíli som vyšiel. Babka už sedela v kuchyni a hovorila čosi o 52- om keď sa zoznámila s manželom. Zlatí komunisti. A či nie som hladný. Nie, nie som hladný. Odpovedal som a dodal, že nebudem ani o 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45 minút, ba ani o hodinu, keď sa ma to teda plánuje spýtať.

Odišiel som pekne naštvaný z celého dňa do obývačky a zabuchol jej dvere pred nosom. Vtom niekto zazvonil. Bola to matka. Prišla z nákupov. Okrem varenia, žehlenia a skladania prádla to bol jej najväčší denný zážitok. Zvlášť potom čo videla suseda Horáka sťatého jak hovado. O tom bude so susedami hovoriť ešte minimálne pol roka. Ahoj ty už si doma? Spýtala sa a mňa išlo rozhodiť. Zhlboka som sa nadýchol a so slovami nahraj fotrovi western som odkráčal na pivo.

Došiel som akurát včas. Práve sa bavili o tom s ktorou modelkou by sa najradšej vychrápali. Zrejme ich inšpirovala anketa v dnešnom Novom Periodiku. A čo ty? Obrátili sa ku mne po slávnostnom zvítaní a objednaní si piva. Trošku som sa zamyslel. Ja milujem len tú svoju. Povedal som, na čo sa ostatní rozrehotali jak kone. Z intenzity smiechu som usúdil, že som prišiel tak po 6-7 pivách. Trošku som sa sekol mali len tretie. Avšak po troch vodkách. Fero to už nezvládol. Asi po piatich minútach mojej prítomnosti sa odpravil na záchod. Bral som to trošku osobne. Vyšiel až po dvoch hodinách. Značne zničený. Na novom svetri, čo dostal od frajerky sa mu skvel kúsok utopenca. To už som bol žiaľ na odchode. Bolo asi 23 a bol som dosť unavený. Tak som sa teda pobral.

Po ceste som stretol sestru. V poslednom čase trávila veľa času čítaním všelijakých náboženských kníh a brožúrok. Zase spitá? Spýtal som sa s úsmevom. Len sa zakymácala a zamrmlala niečo v zmysle Boh ma má aj tak rád.

Domov som ju nejak dovliekol. Otvoril foter v kovbojskom klobúku. Vy už ste doma? Do piče! Vykríkol som v duchu. Nie. Odsekol som nahlas. A poznamenal, že nejak pribral. Nechodíš už do posilňovne? Pokračoval som v rýpaní. Nemám čas odvetil trošku neisto. Zrejme to bude súvisieť s tou pani, čo sa vždy potom, ako si ma pomýlila s fotrom a povedala ahoj miláčik predstavila, ako jedna kolegyňa. Nejak prestala volávať. Zrejme si našla iného. Dáš si večeru? Ozvalo sa z kuchyne. Nie mami už som jedol. Idem spať.


vlad03
28. 07. 2006
Dát tip
hehehe, fakt skvele

rudko
24. 03. 2006
Dát tip
dobre sa cita*

toto bolo zaujímavé...a normálne sa možno zmôžem na tip;)*

kiksy
06. 09. 2005
Dát tip
tá otázky či už som home ma tiež dokáže neskutočne vytočiť a to čo povedala segra to ma pobavilo najviac

...vdaka...si to musim precitat aj ja...lebo uz si to moc nepamatam...usmev...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Všetko to veľmi dobre do seba zapadá. Ak by z toho vypadla jedna veta, rozsypalo by sa to.

...jezis...ty si toto este necitala???... ...a sakra...musim si too asi prezriet... ...vdaka...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Nie, zbierky som ešte vôbec nečítala...Ak sa začítam, zase nepôjdem domov...

dik

...tak vdaka...ak chces mozes si precitat aj pokracovanie...t.j.. to dalsie dielko...

johanne
21. 02. 2004
Dát tip
dobrý, jako bych viděla situaci u nás doma :p

Yossarian
06. 01. 2004
Dát tip
jo jo jo, tak tohle znám, vzpomínky na to co bylo, zlatý komunisti, a tak dále a tak dále ale hochu, už čtu tvojí kdovíkolikátou povídku, a ikdyž nejsem zatím lingvista, tak poznám že ty na ten pravopis docela sereš, viď? neumím zase tak dobře slovensky, ale pár chyb jsem si i já všimnul! !tak se koukej polepšit i tak tip*

Ighor
01. 01. 2004
Dát tip
jo

...vdaka...

Ighor
30. 12. 2003
Dát tip
»»«« dobré

maia
23. 12. 2003
Dát tip
* :-)

vdaka...za oba tipy...

Elyn
22. 12. 2003
Dát tip
:)

fungus2
22. 12. 2003
Dát tip
Povídka se mi líbila! TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru