Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nezmyselný boj

23. 12. 2003
7
3
3127
Autor
zvedavec

Nezmyselný boj

 

 

 

Vystúpil z auta.

Stál tam majestátne v dlhom purpurovom kabáte a s čiernym klobúkom na hlave. Ako vladár.

 

Jeho zjav kričal...

 

...najprv som hádala, čo vlastne ... či  správu o tom, že on, on je ten veľký, mocný, čo všetko prevyšuje, alebo niečo iné? Zazdalo sa mi, že je to niečo o tom, že veľmi, veľmi túži po tom, aby ho všetci ocenili. (... známe pocity ...)

 

Medzi divákmi výstupu som však zaregistrovala v tej chvíli celkom iné hodnotenie – smiešny...

 

Je úspešný, a drie pre to celý život. Ešte neodmaródoval ani deň, povedal. A je aj predsedom ...klubu, zopakoval niekoľkokrát akoby náhodou.

Zvestoval posolstvo, že iní spoznali, čo, aká hodnota v ňom drieme...

 

A vtedy prišiel niekto s reklamáciou. Nič vážne. Začal kričať. Silným hlasom, dal do toho toľko energie!

 

Nepriateľstvo zo strany podriadených.

 

Sledovala som ich, báli sa. Nik ho neobdaroval obdivom, ani svojou sympatiou. Strach tých druhých spojil do koalície.

Tak vrieskal silnejšie.

Spiklenecké pohľady utužili protišéfovskú atmosféru ešte viac. Neuniklo to ani jeho pozornosti... priepasť sa zväčšovala.

 

Tí, čo stáli na druhej strane bariéry - pociťovali strach, a unikalo im, že jedinou účinnou „zbraňou“ mohlo byť trochu prijatia.


3 názory

zvedavec
21. 09. 2020
Dát tip

Danny, vďaka

riešenie nebolo až tak priamočiare, ako sa mi v prvej chvíli zdalo, ale nakoniec sme skončili v akejsi vzájomnej úcte na dlhý čas (potom to tiež nebolo až tak jednoduché s ním) a naozaj bolo potrebné zmeniť môj postoj k nemu napriek všetkému (prestala som sa pohoršovať a aj báť a on si to vo mne napodiv - prečítal)

naozaj som sa tam veľa naučila a som za tú spočiatku vtedy ťažkú skúsenosť vďačná


Danny
21. 09. 2020
Dát tip

vlastně je to v tomto případě taková patová situace, která jen vyostřuje dualismus: a řešení se nabízí v poslední části díla. tip.


Liso
24. 01. 2004
Dát tip
to je vyborny postoj!!! :) Myslim, ze je este lepsi ako hlad! :) Naozaj si ma potesila! :) Ale nezabudaj! Toto castokrat nie je o odvahe, ale o ENERGII! Proste mozes byt odvazna a odhodlana, ale mozes skoncit vystavena a vycerpana...

zvedavec
24. 01. 2004
Dát tip
Nedostatok energie mi je dôverne známy aj s príslušnými pocitmi neschopnosti, milý Liso. Môžem však pokojne poznamenať, že najmenej energie som mala, keď som nevedela nájsť nijakú prácu a to napriek svojej skutočnej snahe. (Bola by som rada, keby som vedela, že v inom neprežívaš podobné pocity: nech robíš, čo chceš, aj tak nevidno žiaden výsledok. Potom je nedostatok energie logický.) Teraz sa cítim napodiv omnoho lepšie. A aj môžem kedykoľvek odísť. Keby malo dôjsť k nejakému vyčerpaniu. Ja s tým aj rátam. Buď odídem ja, ak to nebude iné, alebo ma pošlú preč iní. Ale teraz mám víziu, čo v takom prípade. Získala som. :-) a za to vďaka. Ďalšia vec, čo mne dodáva energiu, je priateľská účasť iných. Cítim sa inak, ako keby som počula len o svojich nehoráznych nedostatkoch a svojej podradnosti z úst svojho šéfa. Mám vedomie, že existujú aj mnohí vynikajúci ľudia, pre ktorých zase niečo znamenám. A sú! Vďaka. Našla som ich. Možno inak by som nemala možnosť ani zistiť, čo sú zač. Boli by tu iní, ktorí zas tak vynikajúci nie sú. (inak výborný recept, ako znížiť prílišnú precitlivenosť, je prežiť konanie takéhoto šéfa) Tak aj Tebe prajem veľa energie a vôbec... A vďaka. :-)

Liso
21. 01. 2004
Dát tip
Mozno hlad nie je taky zly...

zvedavec
21. 01. 2004
Dát tip
Vďaka za názor i za prečítanie si. :-) A možno vzbudiť v sebe pocit "ja sa ťa nebojím" nie je až tak nemožné (včera mi to napr. išlo) - inak, niekto mi raz práve TU poradil, že ak si poviem, že som silnejšia, ako ktokoľvek iný, veľmi na mňa (ani na nikoho iného) také typy nemajú... tak včera ma to napadlo a použila som. A možno to pôsobí, aj keď tie slová nevyslovím (mala som ten dojem). A možno moje slová, ktoré s tým pocitom hovorím, znejú trochu inak, ako keď sa bojím. A možno má zmysel vydržať aspoň chvíľu (s tým pocitom a s vedomím, že je ľahko možné, že ten človek nebude vedieť zniesť a zariadi sa podľa toho, teda zbaví sa ma - no a čo?) Lebo ja sa tam chcem niečo ešte naučiť. Lebo zase niekto iný TU mi dal v tejto súvislosti možno aj podnikateľský nápad, ktorý využijem. A možno je to napriek všetkému niečo, čo je aj v môj prospech - ja si to začínam myslieť. Uvidíme neskôr! Určite mi táto situácia nielen veľa berie, ale i dáva, to viem, nech sa vyvinie akokoľvek.

zvedavec
08. 01. 2004
Dát tip
A čo najviac bolí, hnevá, a tiež vedie ma k smútku, dnes vidím, že som to celé videla zle. zisťujem, že napriek svojmu odhodlaniu vidieť v ňom človeka, s ktorým sa dá - nedá sa! Má totiž MOC, moc ekonomickú a potrebuje ľudí PONIŽOVAŤ (znižovať ľudskú dôstojnosť iných, pred obecenstvom) , nezastaví sa ani pred vyhrážkami úplne neférovými. Môže si to dovoliť, lebo ľudia sú na neho ODKÁZANÍ. Teror! Verím, že i toto je LEN náhrada niečoho iného, hodnotného. Ale zostáva presne v tejto pozícii - svoju hodnotu zvyšuje tým, že iným niečo berie, zhadzuje ich - a úplne nehorázne! Momentálne - keďže som (vďaka situácii, ktorá u nás je - nedostatku práce) som sa dostala do jeho rúk - neviem, čo s tým. Pretože prácu potrebujem, lenže toto jednanie - aj s inými neviem stráviť. :-(

des_te_meer
07. 01. 2004
Dát tip
Hm, moc peknej pribeh na zamysleni ***

Barbar
26. 12. 2003
Dát tip
Teda ta debata v kritikách je opravdu legrační, znova jsem si asi třikrát četl k jakému-to dílku se váže. Nelze než souhlasit. BARBAR

* připomínáš mi jednu autorku, zkus hádat nick --- (ne, řekla bych, že jsou oba rozdílné) pěkné napsané

Dero
23. 12. 2003
Dát tip
Jdeš do oblíbených, Ty jako autor - máš takové prosté, avšak tak blízké texty ... setrvej v těchto kolejích. ****

Andulka
23. 12. 2003
Dát tip
..teda ty nutis i na vanoce lidi premyslet...:-))))*. Hezke vanoce!

zvedavec
23. 12. 2003
Dát tip
Don´t_worry (dúfam, že je aj rovnaká zmätkárka ako ja, ja zmätkujem pravidelne, ale čo už, nezbláznim sa - z tohoto určite nie a z iného neplánujem tiež!) ;-) super Dero ;-) super a vďaka Andulka: Ty si ma navnadila prvá na takú tú nefalšovanú a krásnu atmosféru Vianoc Tvojím príspevkom na tomto mieste!!! Samozrejme, že Ti prajem tiež, (ako aj ostatným, všetkým tu), aby si prežila veľmi "Hezke vanoce!"

Řekla bych, že jste obě z masa a kostí a možná i stejných :) A zmatkářka je ...

Dero
23. 12. 2003
Dát tip
Není zač ... můžeš si za to sám. ;o)

Andulka
23. 12. 2003
Dát tip
Kdo je zmatkarka???? Ja jsem taky jedna, je to moje vrozena vada uz od narozeni. Ale je s ni spousta legrace...ja zblbnu casto i prodavacky tak, ze ze mi vraceji nazpatek co nemaji...:-)...Venku prsi, ted si posloucham vanocni concert od 3 tenoru, voni mi to tu po vanilce, stromecek zari.....a ja musim jit nakupovat jidlo a tak se mi nechce...:-)...skoda, ze nema nozicky a neprijde samo..:-)

Andulko, jídlo je přežitek doby, nech to plavat :) Zmatkářka? Zvědavčice, ale roztomilá. :)

Andulka
23. 12. 2003
Dát tip
..jak plavat...me prijde na Stedrovecerni jidlo devet hostu...budou hladovi..:-)...hm, asi zmatkarstvi je znakem Vodnarek...:-))))

zvedavec
23. 12. 2003
Dát tip
No, jedlo nepríde, tomu by som neverila. ;-) Mohamed, asi budeš musieť ísť k hore. A ja tiež by som už mohla ísť za svojimi povinnosťami. :-) Ste milé!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru