Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zhluk buniek

23. 12. 2003
6
1
2022
Autor
zvedavec

S úžasom pozorujem v poslednej dobe život, ktorý vznikol v sklenej fľaši od zaváraniny...

Zhluk buniek

 

 

 

Zhluk buniek, tvoriaci spoločenstvo.

 

V kvetináči zasadený kvet. Sukulent.

 

Keď si ho zaobstarala,  bol ešte maličký a úhľadný.

Potom niekoľko rokov rástol. Ale akosi stratil tvar.

 

Tak som sa rozhodla: obrežem ho, veď on znovu vyraší. Bude košatejší a nadobudne stratenú krásu. A naozaj, zobrala som do ruky nôž a rezala som. Tie odrezané halúzky mi ale bolo ľúto vyhodiť, nech ešte chvíľu žijú ... však na ich koncoch sú tie najkrajšie listy.

 

 

Dnes, po niekoľkých týždňoch, viem, že môj plán vyšiel. Dokonca aj s nepredpokladanými dôsledkami.

 

Naozaj mám pred sebou opeknenú rastlinu. Čo prežíva oklieštený život v hrsti zeminy v kvetináči ... ktovie, aký život ... život pre moje oko.

 

A dnes, po niekoľkých týždňoch vidím,

 

že nielen zhluk buniek v kvetináči sa po úkone prebral nanovo k životu! V nádobe, kde som vložila halúzky, sú nové životy! So samostatnými a silnými koreňmi.

 

Vytvorené menšími zhlukmi buniek, ktoré boli nie tak dávno pospájané vo vedno.

 

Bola to jediná rastlina.

Vyživoval ich jediný koreňový systém.

Cítia sa ako jediné spoločenstvo dodnes?

Alebo je to ešte stále jediná rastlina?

 

 

Rozmýšľam, ako je to s nami, ľuďmi? Pooddeľovaní, či len zdanlivo oddelení?


1 názor

Barbar
26. 12. 2003
Dát tip
Když nás někdo rozdělí aby zkrásněl světy Chvíli nad tím přemýšlím přichází mi věty Proč se musí rozdělit země naše krásná Aby bylo víc KORYT to je snad věc jasná jak si s tím poradíme my snad slabé proutky Do metly se spleteme vymrskáme choutky zmrskáme je k rozumu nebo k bezvědomí aby znova nabyli nějaké svědomí ale to ještě chvíli potrvá.... BARBAR*

zvedavec
26. 12. 2003
Dát tip
Ďakujem Vám! :-) V poslednej dobe mám často šancu stretnúť sa - so snahou získať čo najviac pre seba. Nech sa majú ostatní hocako! Hlavná vec, že mne bude dobre. A pripadá mi to dosť krátkozraké (zo spoločenského hľadiska a aj z hľadiska vlastnej budúcnosti), pretože ak napr. bežný človek nemá prácu, ani obchodník nebude mať KOMU predávať. Napríklad. Ak budem žiť v biednej spoločnosti, kde niet dostatok peňazí na zdravotníctvo, lebo odtiekli KORYTAMI, ak si napísal Ty, BARBAR, aj vlastníci korýt napokon môžu na to doplatiť. Stane sa im nehoda a nebude času na prevoz do zahraničnej nemocnice. Zomrú napríklad. Alebo ich deti. Takže v tomto zmysle vidím spojenie. Sami nič nezmôžeme, aj keď si to nahovárame. (No a to naše rozdelenie - o ktorom píšeš, Barbar, či to nejako veľmi prospieva? Nám určite nie. ) Čiže, ak sa príliš snažíme konať oddelene, nie sme prepojení láskou a duchom spolupráce, spolupatričnosti, mne sa vidí, že ubližujeme nielen okoliu, ale zároveň aj sebe.

beda
26. 12. 2003
Dát tip
zvedavec: "Ne voda a ryby, ale voda a vlny." :-)))

zvedavec
26. 12. 2003
Dát tip
:-) Je to možné, ktovie? Len nechápem, prečo tie vlny narážajú do seba a rozbíjajú sa navzájom?

synáček
25. 12. 2003
Dát tip
Myslím si, že je to něco úplně jiného: jsme naprosto samostatní identitou svých duší...můžeme však být naprosto propojení pomocí lásky... Je to krásně inspirativní úvaha! TIP...a díky!

Rozmýšľam, ako je to s nami, ľuďmi? Pooddeľovaní, či len zdanlivo oddelení? Nevím, ale je to zajímavá otázka, budu nad tím u večeře přemýšlet. :) Jinak je to opravdu moc pěkně napsaný. *

beda
24. 12. 2003
Dát tip
Zdánlivě. :-))) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru