Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vůně magnolie

29. 12. 2003
5
0
4939
Autor
lenty2

smůla, ale je to tak... :o))

tak sladká vůně

rozkvetlé magnolie

hořkost nezmění

 

 


avi

Eilil
18. 10. 2004
Dát tip
:o) hezounké.. tipek

vybroušený...slovně i barevně

líbí, ať už to je, či není haiku :-)

lenty2
10. 01. 2004
Dát tip
jen poznamka, mirne jsem se poohlidla po haiku jako utvaru z trosku jinyho hlediska nez jsou ucebnicovy predpisy... prestoze vetsinove nazyvame haiku dilo s prirodni tematikou, podstatou haiku vlastne ani sama priroda neni... Podarilo se mi dokonce potkat jednoho silene zazraneho clovicka do japonske, cinske atd. poezie, takze jsem zjistila, ze jsem byla v mych nazorech little bit mimo... Jde o urcity obraz (a to je nejdulezitejsi) vyvolany smysli vlozeny do urciteho formatu, vasich oblibenych 575...ta vizualizace by mela byt podstatou...podle nekterych anglickych verzi, ktere jsem zvladla prelozit zjistuji, ze vetsina zde pritomnych (vcetne me) nema ani poneti o tom co to haiku je....

lenty2
10. 01. 2004
Dát tip
jen poznamka, mirne jsem se poohlidla po haiku jako utvaru z trosku jinyho hlediska nez jsou ucebnicovy predpisy... prestoze vetsinove nazyvame haiku dilo s prirodni tematikou, podstatou haiku vlastne ani sama priroda neni... Podarilo se mi dokonce potkat jednoho silene zazraneho clovicka do japonske, cinske atd. poezie, takze jsem zjistila, ze jsem byla v mych nazorech little bit mimo... Jde o urcity obraz (a to je nejdulezitejsi) vyvolany smysli vlozeny do urciteho formatu, vasich oblibenych 575...ta vizualizace by mela byt podstatou...podle nekterych anglickych verzi, ktere jsem zvladla prelozit zjistuji, ze vetsina zde pritomnych (vcetne me) nema ani poneti o tom co to haiku je....

Danuta
10. 01. 2004
Dát tip
:) lenty - díky... pokračuj v pátrání, stojí to za to, 575 ale opravdu není to nejdůležitější .. :) s_b: sto roků v šachtě žil, sto roků kopal jsem uhlí... Ruce i nohy mi ztuhly, ale kdo ví, zda poznal jsem podstatu ...toho uhlí...

Rowenna
08. 01. 2004
Dát tip
Mi je vcelku jedno, jestli je to haiku nebo není. Ale jak já - opět intuitivně - vnímám haiku, třetí verš má být údiv, kontrast, šok, blesk. Což tady není. Je to plynulý kompaktní text. na tip ano. *

Danuta
08. 01. 2004
Dát tip
tak nějak, Rowi... snad ne ty blesky, ale aspoň údiv, tohle mě moc neudivilo. Mlčím, počkám, co na to v HD třeba japhy.

lenty2
08. 01. 2004
Dát tip
omlouvam se, byla jsem dlouho pryc, to vite, zkouskovy... rada bych vedela, jak to s haiku vlastne je, budu rada, kdyz to rozeberete...:o))))

pravda, jsem časově docela vytíženej , ale o víkendu si najdu vždycky čas... dnes mimořádně i ve čtvrtek ... V podstatě souhlasim se slípink , ale k tomu poslednímu řádku : v určitém pohledu na toto haiku mi poslední řádek naznačuje jakýsi kontrast a možná i hořký údiv ... není to předpisové haiku , ale haiku to je ... S_b: chodim sem skrytě. A je pravda , že při kritizování se věnuji spíše dojmům , tématu a výrazovým prostředkům ... dílo na mě musí něco zanechat ... s pozdravem Para...

park
08. 01. 2004
Dát tip
Jen nesměle připomínám všem znalcům Haiku a jeho tvorby, že jde většinou o text, jehož prostřednictvím se autor dozvídá cosi osobního o podstatě jevů ve své mysli. To obvykle komplikuje lidem, kteří nejsou na stejné mentální úrovni jako autor, pochopení plného významu textu. Snadno pak sklouznou k poněkud lacinému hodnocení formální stránky díla, už jen proto,aby snad neupadli v podezření, že něčemu nerozumí. Doufám, že takových je mezi námi menšina. Lenty zde napsala určitý text, a opravdu není podstatné, jak mu budeme říkat. Ona to v té chvíli tak cítila a napsala. Můžeme se jen pokusit, s jejím souhlasem, s tímto textem pracovat. Doufám, že po tomto melodramatickém expozé, následující příspěvek nezačne slovy : " není(je ) to Haiku.....Díky p.

Danuta
08. 01. 2004
Dát tip
park: trošku nesouhlasím - když někdo dá své dílo do kategorie "haiku", měl by vědět proč.. nic víc. jinak máš pravdu. omluva, nestane se příště.

je to celkem jedno , ale haiku to je ...

Danuta
06. 01. 2004
Dát tip
para: podle čeho? (nechci se hádat, jen by mě to zajímalo - víc hlav víc ví...a nebo nadělá víc zmatku, to je taky možné)

Danuta
06. 01. 2004
Dát tip
s_b: přijde mi to spíš jako povzdech .. necítím z toho nic víc... To je vše. Ty už jsi svůj názor řekla, děkuju, ale zajímá mě paranormality a jeho pohled - proč je to haiku.

park
05. 01. 2004
Dát tip
Negev: souhlas100%!!....ale dalo by se z toho něco vykřesat . Mrkni do klubu a rozeberem si to... Lenty2: dovolíš?

Danuta
05. 01. 2004
Dát tip
Omlouvám se lenty2, ale budu moc ráda, když se to rozebere, ne snad kvůli s_b, spíš tak nějak sobecky kvůli mně a tomuhle "haiku"..;)

Danuta
04. 01. 2004
Dát tip
s_b: :) není

Danuta
04. 01. 2004
Dát tip
Možná, ale nesedí mi poslední řádek... A tvá obhajoba?

Danuta
04. 01. 2004
Dát tip
ale to přece nestačí...

jo vyvolává to obraz.A ještě to voní:-)

Danuta
03. 01. 2004
Dát tip
není to haiku.

Danuta
30. 12. 2003
Dát tip
haiku to není...

Ravenwings
29. 12. 2003
Dát tip
bohužel... je to tak

...ale je to pěkný...

zuzuzu
29. 12. 2003
Dát tip
já jsem vždycky mezi magnoliema.. zapominal... v olmouckym parku smetanovy sady, zkus..

Andulka
29. 12. 2003
Dát tip
haiku to neni...ale mile to je..:-)

Dero
29. 12. 2003
Dát tip
Haiku to není, ale ... moment, já budu papouškovat po Andulce ... inu což, milé to je ... ;o)

Nevím , ale mně to jako haiku přijde ... :?

Nevím , ale mně to jako haiku přijde ... :?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru