Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kocka a pes

07. 01. 2004
4
0
1420
Autor
Kikina

Ok,uznavam,ze to neni nic extra,ale byl to skvelej zpusob,jak si ukratit hodinu anglictiny...:)) (a kdo si myslí,že si nemůže kočka nic začít se psem,ať se podívá na Shrecka:))

Chůze krásná, tichá, dravá,

často nebezpečně hravá...

Kožich hebký, perská kočka,

po kocourech hází očka.

Skočil přes plot, vořech milý,

dokazuje, co má síly.

Do kůže ho kouše blecha,

on je zvyklý, tak ji nechá.

Kočka sedí v okně tiše,

život je už pro ni klišé.

Když tu náhle prozře z výšky,

psa s výrazem chytré lišky.

Upaluje,chvátá ven,

doma po ní slehne zem.

Pes ji zmerčí, vyje táhle,

srdce buší-proč tak náhle?

Láska sílí,to je jisté,

úmysly maj oba čisté.

Cesty vedou tam,uhánějí zpátky,

žal a smutek zanechme,

za zadnímy vrátky.

Chodí spolu po světě,

bok po boku žijí,

a pranic je nebolí,

když cizí do nich ryjí.

A tak spolu zestárli,

kočka a pes milý,

on jí usnul v kožíšku

a ona tiše zapředla:

"Jsem moc ráda,

že jsme spolu žili..."


Kelis
12. 03. 2004
Dát tip
Jednoduché rýmování s vtipem. To se mi líbí. Takové člověk čte při odreagování, kdy se nechce přemýšlet nad hloubkou vážné myšlenky.

Ba naopak, rytmus je vždy výhodou... :) Pěkná básnička, zvláště v konci se mi líbí, i když některé věci právě ze začátku mi nepřijdou příliš vydařené, například toto: Kočka sedí v okně tiše, život je už pro ni klišé.

Kikina
08. 01. 2004
Dát tip
Díky za kritiky:)) Básničky tohohle typu moc nepíšu, tak mě zajímalo, jaký na to budou ohlasy. Co se týče rytmu,nevidím v tom nevýhodu, právě na tom se ta básnička zakládá, ale to je samozřejmě věc názoru.

:)

Pisces
07. 01. 2004
Dát tip
To se mi líbí :-) Dávám tipík miláčkovi ;)

Kolega
07. 01. 2004
Dát tip
Když tu náhle prozře z výšky... ... cvakni tam UZŘE, ju? Jinak zajímavé, vtipné, konec jaksi uniká od daného rytmu vtipu, přesto tipík... :-))

Kikina
07. 01. 2004
Dát tip
Tak díky:))) Nojo,prozře,nemohla sem si vzpomenout na nic lepšího:))

Vtipnost je jedna věc, a ubíjející osmidobý rytmus věc druhá. Tahle forma textu skutečně nedává víc možností, než veršovat táhle-náhle, výšky-lišky a podobně, což se dá unést u čtyřřádkové srandičky, ale s přibývajícími řádky je to kolovrátek jak vyšitej. Zářným příkladem otroka této formy je Chenoa - a ta má výhodu, že už to takhle bezezměny dělá hrozně dlouho, a jaksi už jsem si na její "divné" texty zvykl. Máš-li větší ambice než láska-páska, nedávej těmhle věcičkám moc prostoru....

Pěkná říkanka.

Twardowski
07. 01. 2004
Dát tip
V zhledek tomu rytmu zapomínám na slova a slyším jen zvuk hlasu.. to mám rád (zvlášť, když se dají některé partie recitovat tiše).

adrift
07. 01. 2004
Dát tip
zajímavý nápad. líbí se mi. za ten dávám tip, ale s tím zpracováním, no já nevím. trošku jako Pišta

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru