Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ztracená víra

10. 01. 2004
9
0
3772
Autor
Candy

...kdo jiný než my může změnit svět?...

...A jednou jakoby někdo ve mě řekl:

"tak už dost-

co je to za život?

To přece nejde už dál vydržet."

 

A mě to také náhle došlo.

Svou smrtí bych nejvíc ublížila

těm, které nejvíc ráda mám.

 

"A co vlastně chceš?"

Ozval se stejný hlas podruhé.

"Co vlastně od života očekáváš?

Stačí ti jenom to, že jsi?

Bez lásky, bez cíle, bez sebe sama,

zbyla ti jen touha a víra snad."

 

Po chvilce ticha

i já jsem promluvila - "víru už nemám,

zbylo jen doufání, víru jsem ztratila

a lidé ji podupali

- ani si toho nestačili všimnout."

 

Svět není krutý ani zlý - to lidé v něm

jsou bezcitní a berou dětem jejich sny

... a zamykají nás

do hladomoren svého chtění

na víc než sedm západů.

 

Asi bych chtěla zpátky víru v lepší svět,

ve kterém jen láska,

mír a spravedlnost

zvítězí.

 

Také bych chtěla sílu mít,

kterou bych sobě život navrátila

a vrátila se zpět.

Učila se žít,

milovat

a o své sny se bít.

 

"Jen" to bych chtěla vrátit znovu zpět

- svou vírou a silou změnit svět.

 


Candy
11. 03. 2004
Dát tip
...jenže to nestačí žít v harmonii sama se sebou, člověk se nesmí až moc oddělovat od ostatních, protože potom by ho pohltila samota a prázdnota a najednou by mu ta harmonie uvnitř nebyla k ničemu...Lásku a právě to světlo má každej v sobě a jen se musíme naučit posílat to dál a i naopak to od lidí přijímat, pak budeme ten klid a vyrovnanost cítit i v sobě a snad budeme i šťastní...

Simona
09. 03. 2004
Dát tip
Jsme bozi vlastních světů, vládneme si nad svou prázdnotou... ;o)krásné, na přemýšlení...*t

synáček
09. 03. 2004
Dát tip
"Svět není krutý ani zlý - to lidé v něm jsou bezcitní a berou dětem jejich sny ... a zamykají nás do hladomoren svého chtění na víc než sedm západů." Tohle je nádherně dokonale(!) a výstižné... Je to skutečně tak...jenže, nevěřili byste (…třiadvacet let je průměrný věk vás všech tady přede mnou), jak strašně málo stačí k tomu, abyste se z propuštěných vězňů stali těmi, kteří se chystají zamykat...anebo již (dokonce nechtěně) zamykají... Neznám plíživější a rafinovanější proces, nežli je právě toto "dozrávání". Přeji vám všem, abyste vždy rozpoznali včas nebezpečí takovéto přeměny. Snad ještě maličkost: Víru je nutno chránit - ve svém srdci tak, aby ji nikdo(!) nemohl (právě) podupat...víra by neměla záviset na ničem okolo nás...takže - pokud mi nevyrvou srdce z hrudi, nemohou mi vzít ani víru... TIP...a díky!

Candy
09. 03. 2004
Dát tip
Děkuju za krásný kritiky, moc jste mě potěšili. synáček :někdo zůstane dítětem napořád...a když už si tohle všechno uvědomujeme, máme snad šanci i my takoví zůstat.A ještě čas je náš nepřítel - ten nás taky okrádá - nejen o sny,ale s jeho postupem ztrácíme mnohdy i původní dětskou radost ze života a pak už se jen necháváme unášet proudem a spokojenost se nám vzdaluje...Realita nám bere sny a čas ještě prohlubuje tu propast mezi nimi a námi.Já mám svoje sny sice pořád v srdci ukrytý, ale mám pocit, že ta radost už se ze mě vytratila a já ji teď musím znova najít, aby můj život měl znova smysl...A když budeme věřit, tak určitě máme šanci spoustu věcí změnit...Ještě jednou díky... Simona:Jsme bozi vlastních světů, vládneme si nad svou prázdnotou...,to jsi napsala krásně - jen ta prázdnota někdy přichází sama a někdy i bezdůvodně a nejde se jí zbavit, občas si za ní můžeme částečně i sami, i když možná neúmyslně...je ale hrozná a krutá... Severanka:děkuju moc... Milly: Když v dětství nedostávali, jak mohou umět v sobě hledat?....to je sice na jednu stranu úplná pravda, platí to částečně i na mě, jenže to není omluva, kam by ten svět potom dospěl, musíme umět dávat lásku a šířit kolem sebe světlo, bezpečí, ochotu pomáhat, nesobeckost,...,i když jsme to až tak úplně nepoznali my v dětství.To je právě to umění - naučit se to.Jen tak potom můžeme žít v harmonii se sebou samotným i se svým okolím- a tak být šťastní...

Milly
09. 03. 2004
Dát tip
Mám pocit, že je to naopak-nejdřív je potřeba naučit se žít v harmonii sama se sebou, pak teprve je možné naučit se ten zbytek...

severanka
24. 01. 2004
Dát tip
čo sa týka básne, najviac sa páči stred ... myšlienka celá a súhlas s Afrom o "stejnosti pocitů" ... našťastie nie trvalo :) *

Milly
13. 01. 2004
Dát tip
Mám pocit...., že základ spočívá v tom PŘIJMOUT sebe i okolí..a pak teprve něco měnit. ...a že svou smrtí bny člověšk nejvíc ublížil sám sobě a pokud na něm okolí přímo nevisí, nakonec se s tím nějak vyrovná a žije dál-ale mrtvý? Toho už nikdo nevzkřísí... ...a lidem-snad v sobě neumí hledat lásku k sobě a tudíž ani ke svému okolí-jen žízní po tom, co si mohou dát jen oni sami a ovládá je strach-ale že by byli bezcitní? Když v dětství nedostávali, jak mohou umět v sobě hledat? Snad jdou po cestě, která nevede k cíli, ale nevidí to...a možná že vidí a snaží se, jenže to nejde zase tak lehce... Učit se žít-tak Ti přeju hodně odvahy a vytrvalosti... :-)))

Candy
12. 01. 2004
Dát tip
Děkuuuju vám Všem... Tu ztracenou víru a sílu my najít musíme a pak i ten svět změnit dokážeme - změníme sebe...

Schwalbe
12. 01. 2004
Dát tip
t*

Afro
11. 01. 2004
Dát tip
Mě se to taktéž líbilo, pěkně se to čte a boužel snadno chápe protože ten pocit má asi spousta lidí. Típek

Rufus
11. 01. 2004
Dát tip
Ztracená víra a síla se hledá těžko... Ale jsou potřeba.. *

Tristram
10. 01. 2004
Dát tip
plosím trohcu zvětšit písmenka, o malinko..nedá se to moc dobře přečíst:o)

Tristram
10. 01. 2004
Dát tip
joo, někdy to jde těžce..vlastně-změnit svět nemůžeš, ani lidi. To musí oni sami. takže sebe ano.. líbí se mi to, a nenudil jsem se, je to pěkně napsané, sem tam verš který je už otřepaný, jako třeba "sedm západů", ale nevadí to, líbí se mi to, TIP*

Mě se to taky líbí...chvílema mi to připomnělo sebe samotného... ,, Smrtí mnohdy ovlivníme víc ,než tím ,že budem žít." H. von Kleist tip*

Lancelott
10. 01. 2004
Dát tip
Taky bych chtěl mít sílu...aspoň někdy udělat něco, po čem doopravdy toužím:o((

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru