Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miliony

14. 01. 2004
11
0
4425
Autor
Cheeky

Vloček jsou miliony, snad i stamiliony... Stejně jako lidí. Když se do nich díváte, dají se vnímat jako celek, ale potom si je začnete prohlížet každou zvlášť. Je zvláštní, jak se občas vznesou, jako by ještě nechtěly dopadnout na zem, ale potom se s novým elánem k zemi dobrovolně vrhnou, smířeny se svým osudem. Dole, když dopadnou na chodník, jako by už nebyly... a i kdyby, kdo by je hledal?

I ona, smířená se svým osudem, se s novým elánem vracela domů. Cítila se jako vločka... Ponořená sama do sebe a do svých myšlenek procházela ulicí, hlavu skloněnou. Jen občas, v naději, zvedla oči k nebi a jako by omládla, koutky úst se jí jako zázrakem zvedly do úsměvu, do očí vstoupila jiskra. Chvíli nechala padající sníh, aby ji lechtal na obličeji, ale pak jí hlava ztěžkla a na ni padly starosti.

I když vedla spokojený život a měla všechno, co v jejích letech žena považuje za opravdový smysl života a věci, pro které má smysl žít, pořád se jí vkrádala do myšlenek jediná věta: "Chtěla jsi víc..."

I ona měla své sny. Chtěla být múzou, na kterou když se muž podívá, uhranou ho její oči, když vejde do místnosti, aby se ozval obdivný povzdech žen, nechtěla být jednou z davu, hodnou matkou, poslušnou manželkou, snášející se vločkou...

 

 Po návratu domů uvařila dětem večeři a počkala až usnou, muže měla, jako obvykle, ještě v práci. V bytě bylo najednou všeobjímající ticho. Bylo všude a jí se do hlavy zase vkrádaly TY myšlenky. Poddala se svým představám a pak vstala od stolu, zasunula židli a bezmyšlenkovitě se oblékla. Věděla, že to musí udělat, jinak nebude šťastná. Rodině po sobě nechala dopis...
 

  ...a vykročila do tmy...

  Chvíli kráčela bez přemýšlení, ale pak zvedla oči k nebi a usmála se.


Cheeky
15. 02. 2006
Dát tip
Když se na to dívám zpětně tak to Hodiny vážně připomíná :o) ale můžu tě ujistit že tohle jsem psala v době, kdy jsem Hodiny ještě neviděla ;o) nyní jsou ale mým nejoblíbenějším filmem...

Eva_S
22. 01. 2006
Dát tip
přopomíná mi to Hodiny....podobnej příběh.... na vločkách je zajmavý že dyš je sleduješ jako celek padaj pomalu ale dyš se zaměříš na jednu konkrétní.....:))

Kačírek
27. 10. 2004
Dát tip
jé, hezká :o) i když, ... trochu sobecké, ne? ...

Morasten
25. 10. 2004
Dát tip
nechybí málo a udělám to taky.docela to chápu,ikdyž - ta ženská přece musí vědět že tý svý rodině ublíží! avi,tip

Tragicus
25. 09. 2004
Dát tip
ehm, neco tomu chybi ... nejaky konec ... moc mne to tedy nenadchlo ... docetl jsem to a rikal si, ze je to mozna na pokracovani, ale nic ... skoda

Nicollette
27. 03. 2004
Dát tip
Cítím to.... ***

Arien
17. 02. 2004
Dát tip
já taky používám tři tečky a někdy až moc, ale stejně mě tady někde jejich přehršel docela zarazil to jsem si jen tak rýpla, jinak se mi to líbí:))) tip

maia
10. 02. 2004
Dát tip
Kolko takych zien denne brazdi ulice...? Poulicny klub. *

Seregil
10. 02. 2004
Dát tip
Pěkné....

studanka
10. 02. 2004
Dát tip
nádhera...

Cheeky
24. 01. 2004
Dát tip
skeeejt: woe

skeeejt
22. 01. 2004
Dát tip
Cheeky:no ségra tohle se ti povedlo :o)

Cheeky
20. 01. 2004
Dát tip
Kandelabr: prosím můžeš mi vysvětlit výraz "profláklý motiv" ? děkuju... jinak citovka to byla a bude a byl to účel. ;o)

Kandelabr
20. 01. 2004
Dát tip
že sněhová vločka je velmi vděčné téma, (nejen) na písmáku je podobných povídek spousta..sněhová vločka, zrnko písku, kapka v moři...prostě bych se přikláněl k něčemu objevnějšímu....

Kandelabr
19. 01. 2004
Dát tip
motiv sněhové vločky mě příliš netěší, připadá mi velmi profláklý. netrvám nutně na pointě, když je to jenom taková pocitovka, ale asi bych to taky zakončil jinak...

Tonny
16. 01. 2004
Dát tip
StvN:jo tenhle závěr se mi taky víc líbí.

chicoria
16. 01. 2004
Dát tip
Tyhle pocity mám 24 hodin denně, snad s tím taky něco udělám, někdy.-) tipík

Cheeky
15. 01. 2004
Dát tip
denizz: o to mi šlo.. nechci psát o neobyčejných věcech, spíš o věcech co se stávají vyjímečně a znějí nereálně... popravdě, trochu mě insirovaly Hodiny a příběh jedné z hrdinek, takže jestli si ten film newiděl tak vřele doporučuju :o) japhy: potěšilo tě to? možná že to nebyl účel ale děkuju :o) fungus2: děkuju ;o) StvN: jj pocitovka ale já o ničem jiným nepíšu... Nic moc pointa? jak bys to dokončil ty?

StvN
15. 01. 2004
Dát tip
Mě by se třeba líbilo, kdyby to končilo: Rodině po sobě nechala dopis... .... Za hodinu se vrátila, dopis zmačkala a začala s přípravou večeře.

denizz
14. 01. 2004
Dát tip
Je to hezky a mily. Prijde mi to jako krasna povidka o tichu a o vlastnich snech. Jako prosba a zadost o odpoutani od neceho obycejneho. Na druhou stranu, trochu nerealne az vyjimkovite, ale moc hezke. Potesi to...

fungus2
14. 01. 2004
Dát tip
Moc hezké. TIP

StvN
14. 01. 2004
Dát tip
Takoá pocitovka. Nic moc. Hlavně pointa.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru