Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Paladin

19. 01. 2004
6
0
4292
Autor
sgt_Hakon

Tohle dílo tady málem nebylo kvůli mé lenosti.. Tohle dílo tady je kvůli jedné dívce...

               Kdysi dávno žil paladin, chete-li, rytíř. Procházel krajem, poznával lidi a hledal v nich dobro. Jednou dorazil k jeskyni, kterou nikdy předtím neviděl ani o ní nikdy neslyšel v žádných příbězích. Nahlédl dovnitř ale neviděl nic než jen tmu. Udělal dovnitř několik kroků a všiml si, že se chodba stáčí doleva. Náhla uviděl dívku. Strnul. Znal ji, cestoval s ní, když jel několik dní s jednou karavanou. Byla to obyčejná venkovanka jakých je mnoho. Ale teď byla v jiné situaci. Měla na sobě oslnivě bílé šaty a na krku měla malou decentní korunku veliké ceny. Když se ale paladin zadíval pozorněji, všiml si, že něco není v pořádku. Seděla strnule a kolem ní po eklyptických drahách létaly provazce stínů. Popošel k ní, ale ona se vždy vzdálila o tolik, o kolik se k ní přiblížil. Muž znejistěl a otočil se k východu z jeskyně. Nebyl tam! Příliš pozdě si uvědomil svou chybu. Zatímco se díval na kamenou stěnu, přemýšlel. Jestliže zmizel vchod a ta dívka je ve stínové kleci, musí tady být někdo, kdo ji tam dostal.. nějaký strážce. Otočil se zpět k dívce.

Uviděl ji. Stála před ním asi dvacet metrů. Stínová postava v kutně s kápí. Obličej nebylo vidět, ale měla oranžově žhnoucí oči. Paladin se zatřásl pod náporem hnusu. Přiblížil se k postavě, ale ta se ani nehnula. "Aha, neublíží mi, ale nedovíl mi odejít ani se přiblížit k té dívce."

               Plynuly týdnu ale jemu připadaly jako měsíce... Paladin musel kvůli docházení zásob něco udělat. Dlouho ani neviděl slunce a mnohokrát ho od šílenství zachránilo pouze modlení ke svému řádu. Paladin sebral všechny své síly a vstal. Podíval se na stínovou postavu. Nepohnula se za celou tu dobu. Pouze oči vypadaly, že na paladina hledí z každého úhlu.Muž rázně vykročil proti postavě, poté začal klusat. Několik metrů před postavou vytáhl svůj krystalový meč z pochvy a prudce se rozběhl na svého nepřítele. Zakřičel a do toho křiku dal veškerý svůj život, svou odhodlanost skončit tohle věznění. Poslední metry urazil jako ďábel. Napřáhl se mečem...

               Okamžik předtím než šepel dopadla, se stínová postava ropadla na prášek a na zemi zůstala ležet v celku jen kutna.

Paladin opatrně zasunul meč do pouzdra a překročil kutnu. Vykročil k dívce. Eklyptické stíny byly pryč. poklekl vedle ní a viděl její profil. Byl úchvatný. Přestože seděl těsně vedle ní, neviděl pořádně její oličej. Věděl, že je krásný, ale byl zahalen mlhou. Paladin nechápal.

Dívka se začala ztrácet. Rozpouštěla se ve vzduchu jako kouř... Všude kolem se začalo ozývat drmolení a posměšky démonů v zapomenutých jazycích. Paladin se zmateně rozlhížel kolem sebe. Pochopil. Věděl s čím má to dočinění. Teď se chtěl přesvědčit. Zvedl se ze země a rozeběhl se ke kutně ležící několik metrů za ním.

               Těžce dopadl na zem vedle ní a zběsile ji začal prohlížet a prohledávat. Našel to.

Ve stejném okamžiku když na límci přečetl slova "JSEM STRACH", jeskyně zmizela a kolem se objevovalo údolí bez lidí a živé přírody....


C_ensinka
07. 02. 2004
Dát tip
No vzhledem ke kritikám, mě se teda hlavně líbil nápad, člověk čeká love story, jak už řekla DW a pak přijde tohle, mě to přišlo pěkný, takže tipík za nápad *)

sgt_Hakon
07. 02. 2004
Dát tip
díky

podívej neber si tu kritiku nijak osobně a nějaká obrana je blbost,jen jsi napsal abych uvedl co bych zlepšil, tak jsem tak učinil, nic víc v tom nehledej a ani v tom nic jiného není. překlepy v poho, ale člověk by si to po sobě měl přečíst, když to někam dává, ale neboj i mně se to stává rytíř si uvědomí že tam není dívka, ale démon - Uviděl ji. Stála před ním asi dvacet metrů. Stínová postava v kutně s kápí. Obličej nebylo vidět, ale měla oranžově žhnoucí oči. máš tam: Uviděl ji (tedy dívku) - a pak hned stínová postava... takže koho uviděl ? dívku nebo démona ? to je ten zmatek, já vím že jsi myslel že uvidí tu postavu, ale čtenáři jde v kontextu že uviděl tu dívku a pak je zmatený :) Tož tak :)

Dero: já vím, ale kdybys to měl brát jako klasický Drd příběh s malým rozluštěním na závěr, není to tak špatné :) tedy - četl jsem už horší

StvN
21. 01. 2004
Dát tip
Když už jsem dostal avi. Na PJ by se asi slušelo, aby si autor více pohrál s popisem okolí. Ale do povídky se to už tolik nehodí. Povídka je založena na ději a abych já pravdu řekl, mě je úplně jedno jakou má ta jeskyně barvu a kde se nachází. Ale zajímá mě, že když Paladin vejde dovnitř, už nemůže ven, protože je v ní nějaký démon, který to nedovolí.

StvN: nesouhlasím že do dobré povídky se to nehodí. DObrá povídka by měla být dobrá. I klasické Conanovky a vůbec každá lepší povídka popisy má - tohle dobrá povídka není (čímž neříkám že je nejhorší) ale to už je věc názoru...:)

sgt_Hakon
21. 01. 2004
Dát tip
Navždy... : aha myslíš tenhle zmatek.. no to je tam NAPROSTO ZÁMĚRNĚ!!v první chvíli si čtenář myslí, že dívka, lae pak dostane NAPROSTO JASNOU odpověď, že je tam postava s kápí... v povídce není prosot pro fantazírování čtenáře ve směru vymýšlení příběhu..... jako čenář věř tomu co tam je napsáno a nemysli si, že když je tam překlep, že autor nevěděl co má napsat a sám nevěděl jestli je tam dívka nebo ne....!! jinak nijak osobně to naberu a ta "obrana", to jsem myslel protiargumenty..

sgt_Hakon
21. 01. 2004
Dát tip
avi

StvN
21. 01. 2004
Dát tip
Navždy_Tvůj - já měl na mysli dobrou povídku, nechápu, proč sem pleteš Conanovky. (Čapek, Bradbury)

sgt_Hakon: oki :) já to jen psal z pohledu čtenáře... StvN: ehm...srovnávat Čapka s tímhle...;)))) vím že mi odepíšeš že Ty nic nesrovnáváš atd...takže tuhle diskuzi končím, já svůj názor napsal, Ty máš jistě také svůj, tak to tak nechejme :)

sgt_Hakon
20. 01. 2004
Dát tip
to Dero: naučit mě psát pomaleji ale bez chyb :oD to Navždy.. :to s tím slohem.. já sám jsem tam dal několik ohraných momentů. co konkrétně je tam slabší slohově? uveď mi to jmenovitě.. děkuju

dooobře ceš kritku máš ji mít :) od začátku: Kdysi dávno žil paladin klasický začátek...chybí barva - co třeba: "V dávných dobách jednoho věku"...nebo "V časech, kdy světem bloudili potulní rytíři... atd atd - Kdysi dávno žil ti řekne každej druhej Jednou dorazil k jeskyni... k jaké jeskyni ? Malé ? velké ? barevné ? černé ? porostlé mechem, vysoké ? ve skále ?vge vzduchu ? KDE ta jeskyň je ? království ? jiná dimenze, hory ? pláně ? chybí tady jakýkoliv popis prostředí, barvy...Tebe bych za Pj v Drd mít nechtěl :)) Udělal dovnitře několik kroků, uviděl dívku ? Ten paladin má infra vidění ? nebo jak ji mohl vidět v naprosté tmě ? nebo si zapálikl louč, lucernu, nebo magické světlo ? co nějaký efekt jak se světa komíhají po stěnách jeskyně, všudypřítomné stíny...atmosféra chlape... popis dívky - mě spíš než to co měla na sobě zajímá jak vypadá, tvar obličeje, štíhlá tlustá...že měla korunku, fajn...ale čtenář si dívku snáze vybaví když uvedeš jakou má barvu vlasů atd... Uviděl ji. Stála před ním asi dvacet metrů. Stínová postava v kutně s kápí Jak mohl vědět že je to ona ? vždyť tam najednou stojí postava s kápí, dívka zmizela...vycítil to nějak ? v textu to není napsáno nedovíl - nedovolí pak si ten rytíř uvědomí že tam ta dívka není ale ten démon jí endovolí se kní přiblížit --nějak zmatené ne ? Poslední metry urazil jako ďábel- tak tohle přirovnání se mi moc nelíbí...ďábel sice rychlý je, ale...:) šepel - čepel, ropadla - propadla, oličej - obličej no to je tak v hrubých náčrtech vše, dalo by se to rozebrat víc, ale nemám toliko času a všeho moc škodí :) stačí tak ?

Dero
20. 01. 2004
Dát tip
Navždy_Tvůj: Inu ... přesně tohle všechno (a jako PJeje bych ho vyrazil tak rychle, že by se nestačil divit :o)) + navíc poměrně suchopárný vyprávěcí styl, používá klasická slovesa (nemyslím "býti", "míti"... i když :o)) ... občas by se našlo výstižnější ...

sgt_Hakon
20. 01. 2004
Dát tip
ty vole.......... dobře... Navždy..: -ano překlepy jsou sviňa -kdybych z toho chtěl mít fantasy příběh, tak si víc vyhraju i z detaily; mě šlo o podstatu -paladin infra viděín nema.. vzhledem k tomu, že měla oslnivě bílé šaty, tak mě napadlo, že by mohly zářit i s tou trochou světla ;O) -co se týče tohoto: pak si ten rytíř uvědomí že tam ta dívka není ale ten démon jí endovolí se kní přiblížit --nějak zmatené ne ? -- to jsem nepochopil... není napsaáno, že tam ta dívka není, pouze je psáno, že démon mu nedovolí se přiblížit ani odejít -ad toto: Jak mohl vědět že je to ona ? vždyť tam najednou stojí postava s kápí, dívka zmizela...vycítil to nějak ? v textu to není napsáno --- nechápu co jsi tím myslel.... paladin nikoho nepoznal.. pouze je tam psáno, že UVIDĚL postavu s kápí. to, že by dívka zmizela tam VŮBEC zmíněno není!! díky za kritiku.. snažil jsem se bránit jak jsem to myslel. Překlepy omluvit nejdou...

sgt_Hakon
20. 01. 2004
Dát tip
avi... to Dero: aspoň mluv ke mě a ne s Navždy.. o mě jako bych to nečetl.... :o/ díky :o)

Áda116
19. 01. 2004
Dát tip
Konec jsme četla dvakrát.... Má to velice dobrý nápad.... A líbí se mi moc zpracování, i když jak už jsme podotkal v tom konci bych to možná udělal trochu jinak... Ale jako celek moc pěkné...

StvN
19. 01. 2004
Dát tip
Héj, to je dobrý. To s tim strachem. A vůbec, docela hezký vyprávění. nenechal ses tak trochu inspirovat Diablem?

sgt_Hakon
19. 01. 2004
Dát tip
ne nenechal... pěkná asociace, ale postava s kápí a žhnoucíma očima je VELICE rozšířená.. možná jsem tam měl dát něco jiného., ale takhle jsem dal čtenářům větší možnost pochopit "vo co go"...

StvN
19. 01. 2004
Dát tip
Krystal sword znám totiž jen z Diabla.

sgt_Hakon
19. 01. 2004
Dát tip
aha.. tak tohle myslíš.... no to mě napadlo ale až potom, co jsem to napsal.... když jsem to psal tam jsem myslel na tu nejčistši hmatatelnou látku....

StvN
19. 01. 2004
Dát tip
Tak ten jedinej mi na celým díle nesedí.

sgt_Hakon
19. 01. 2004
Dát tip
a-ha.... sorry ale měnit ho nebudu....

A já myslela, že to bude krásná love - story ... Zajímavé - jsem strach, brrr Konec mě překvapil.*

Abyss
19. 01. 2004
Dát tip
no ja nevim.. abych rekla pravdu trochu mi to uniklo...

3/5+t co k tomu napsat...na jedné straně líbí, na druhé místy zmatené. Slohově rovněž slabší (je to takové klasické Drd bez barev), příběhové dobré, jak jsi naznačil každý pochopí o co go po svém. Takže takový malý tipík :)

Dero
19. 01. 2004
Dát tip
Navždy_Náš to vystihl přesně. Slohově poněkud slabší, taky mě štvaly ty překlepy. Na druhou stranu to má příběh, zajímavý příběh ... Co s Tebou? :o) ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru