Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cesta za katem

26. 01. 2004
9
0
4908
Autor
Jony

Kdo probudí dívku spící?

Dlaně seplé na hrudi?

Život zhasli jako svíci,

...jen to zastudí

 

Bílá jako vločka sněhu

leží lehce, bez hnutí.

V její tváři hledám něhu,

...hledám, vzplanutí.

 

Jenže lásku nedovolí

v městě proklatém.

A tak píšu, jak mě bolí

...cesta za katem


Petr_Pan
16. 05. 2005
Dát tip
někdy mi přijde veršík spíš kvůli rýmu ( do počtu ), než kvůli obsahu, ale - jako celek líbí TIP

Jony
16. 05. 2005
Dát tip
Petře_Pane... Jak jsi k týhle starý "krásce" přišel?... neříkej, že čteš moji sbírku :o). Jinak když jsem to psal, nepřišlo mi, že je tam něco bez obsahu..ale čas mění lidi a jejich názory. Takovejch básniček mam plno.. s verši do počtu!

Petr_Pan
16. 05. 2005
Dát tip
tak nějak se potácím a nemám na nic chuť - ale - ju - přišel jsem na ni skrze sbírečku .. :-) přiznávám, že mám šuplík taky plnej podobnejch věcí rok/dva starejch - ale - nedávám je sem, protože pro mě maj sice hodnotu, ale vím, že tady by to uznání nedošlo .. ;-) myslím, že rýmy dost často pomáhaj myslet systematicky v nelehkejch chvílích a člověku napsání takový věci pomůže o kus víc, protože to uspokojení z každýho veršíku je daleko silnější pokud je korunovanej rýmem .. :-)

Jony
16. 05. 2005
Dát tip
Abych se tak nějak přiznal..já už ani jinak nepíšu. Nevim, jestli si pořád léčim černý myšlenky, ale jediný moje dva pokusy o volný verše mě dostali tam, kde jsem :o)

Petr_Pan
16. 05. 2005
Dát tip
:-) co se vázanejch veršíků týče, nejlepší věc je tohle: krátká balada o přehlížení druhých - rincewind/815_0 Žila dívka, krásná jako princezna, stulená v koutě, válkou se souží. Zas další bitva, co nebyla vítězná, duší celou po princi svém touží. Rozum s vírou se utkává, chápe to jen stěží. Tma beznadějně naslouchá, čas spouští vlajky z věží. A dívka něžná přesladká, posledně vidí světlo, svému princi v náruči umírá, pravdu do duše lidstvo krutě jí vmetlo. Vidí záblesk jeho tváře. Byl tu s ní ! Kutálí se slzy. Slunce vychází - tam jsou jeho záře ! Proč do nebe lákáš ji tak brzy ? Bůh ji k sobě tiše volá, dnes naposledy upřímně se smál. Zůstává tu pustina beznadějně holá; nezměnilo se nic a bojuje se dál... + dílka falky, remika, blběnky, kiry, .. :-) ( jenom kdybys neměl co číst - dobrejch rýmů tady moc není ..

Jony
16. 05. 2005
Dát tip
Falku mam rád.. i když jí neznám.. takže spíš její verše :o)

Petr_Pan
16. 05. 2005
Dát tip
to jsem na tom stejně - ale - když mrkneš na starý fota, celá ta dávná partička písmáků musela bejt strašně moc v pohodě .. :-)

Jony
16. 05. 2005
Dát tip
Až je mi to líto, že jsem byl takový střevo mladý... moc si jich nepamatuju, přestože to mi byli velkými vzory.

Petr_Pan
16. 05. 2005
Dát tip
taky tak - byl jsem trubka a hlídal si svý debilní tipy a na společenskou stránku celýho p tak nějak ani nepomyslel - teď už to je jenom pár vzpomínkovejch fotek .. :-) btw - nechtěl bys zajet na čtení do hlinska ? .-)

Kačík
20. 02. 2005
Dát tip
Tak nějak jsem to přehodnotila... Jako svůj názor a myslím, že je to dost dobrý.. Možná je to mým dnešním rozpoložením, ale moc se mi to líbí... *t

Kačík
26. 08. 2004
Dát tip
líbí se mi to.. ale nesedí mi tam ten rytmus.. občas

Jony
31. 01. 2004
Dát tip
silentina: děkuji...bohužel píšu převážně většinou skoro pořád jenom smutný....

Waren
29. 01. 2004
Dát tip
... tak to jo. Už je mi to jasný...:))). Stačí jen trochu popostrčit a jsem v reálu.

Elyn
27. 01. 2004
Dát tip
:) aha, Jony, tak jsem to pochopila jinak..;) hezká je...

silentia
27. 01. 2004
Dát tip
Hezká....smutná...T

Jony
26. 01. 2004
Dát tip
jo? :o)

Dash_707
26. 01. 2004
Dát tip
:o))

Fou_
26. 01. 2004
Dát tip
Šípková Růženka?

lukas_84
26. 01. 2004
Dát tip
Příjde mi to smutný... tip

Kratas
26. 01. 2004
Dát tip
Je to hezké, milé, něžné a hoooooodně smutné. ***

Waren
26. 01. 2004
Dát tip
první dvě sloky se mi líbí. v té třetí jsem nepochopil (jsem trochu natvrdlej) proč cesta za katem.... jinak se jdu mrknout na tvoje další kousky...

Albireo
26. 01. 2004
Dát tip
Hezké, tip. Ještěže Tě mám v oblíbených, jinak by mi to uniklo!

blbjenka
26. 01. 2004
Dát tip
*

Jony
26. 01. 2004
Dát tip
Všem moc děkuju... :o) jinak... Waren: v básni bylo myšleno, že básníkovi zabili milou a on se jde pomstít vrahovi..alespoň myslím, že to byl prvopočáteční plán básně :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru