Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jaké to je

30. 01. 2004
8
0
4783
Autor
Eva_S

Jaké je to přistihnout se při úzkosti,

slyšet vlastní slzy dopadat?

Jako čekat u zdi na milostivý výstřel,

ale ten nepřichází, jak dlouho ještě...

 

Dokud nenapadne první sníh

a nezahalí černou hlínu slitování.

Až přijde jaro, zmizí bez souhlasu,

odhalí zem znovu, černější a pustší.

 

Naděje se krade zadními vrátky pryč,

stisk bolesti pravdu nepřekoná.

Jen lež, ta všemocná čarodějka,

jednoduchost sama a opora.

 

A plna krve rozsévá iluze do všech stran.


No, na prvotinu teda vážně dobrý! Jenom "Jen lež, ta všemocná čarodějka" -- všemocná čarodějka, to mi docela vadí, trošku ohraný mi to přijde... Jinak fakt supr*

Eva_S
20. 01. 2006
Dát tip
jem....sem to už chtěla śmazat....dik....:))

Nemaž! :) Já taky to svoje první nesmazala, a přitom mi to dneska přijde děsný... :)

Eva_S
20. 01. 2006
Dát tip
se za to skoro stydim teď....:)) nom....asi začínáš tu lepší část zrovna....:))

Eva_S
17. 01. 2006
Dát tip
co?

Háber
17. 01. 2006
Dát tip
no takú peknú básničku, to som napísal včera a ten názov ma viedol na iné a potom taká pecka

Eva_S
17. 01. 2006
Dát tip
moje prvotina....:)) to deee....dik....:))

Háber
16. 01. 2006
Dát tip
ffííííííha, toto som nečakal

sidonia
02. 01. 2006
Dát tip
jo! jo jo jo! *t

Lancelott
29. 08. 2005
Dát tip
Jo...tohle je hodně silné.t

Eva_S
23. 06. 2005
Dát tip
Tyyyjooo....divim se, že na tuhle ještě někdo narazil a ještě k tomu pozitivně....:) Dík

Yorick
28. 02. 2004
Dát tip
Asi rozumim, posilam postou, uz je to dost mimo máminu evinu mísu masa...

Andulka
28. 02. 2004
Dát tip
aha...to jsem napsala k tve basni...:-) protoze si napsal "Napadlo vás, že evropská (&západní) kultura předpokládá, že člověku se má dařit dobře - čili tím jaksi vylučuje "utrpení" ze života? " - ja se divila, ze uz jsem na tom tak spatne, ze se tu vypovidavam...:-)))Hezky vikend

Yorick
24. 02. 2004
Dát tip
(zachyceno při intercultural communication diskusích) Napadlo vás, že evropská (&západní) kultura předpokládá, že člověku se má dařit dobře - čili tím jaksi vylučuje "utrpení" ze života? A že to - z hlediska populačních statistik - není úplně n o r m á l n í ?

Andulka
24. 02. 2004
Dát tip
Yorick: souhlas s tim, ze tomu tak je.....Ja nad tim hodne premyslela...ale ono to vazne funguje. Rano se probudim a je mi treba mizerne...ale ja se budu usmivat a rikat si, ze je mi hej...a budu si to rikat, az je mi doopravdy hej..:-). Kdyz je cloveku hej, tak ma spoustu energie, vsechno zvladne mnohem lepe, ma to i dopad na zdravi a na vsechno co delame.....Kdyz je cloveku mizerne, je mizernej i k ostatnim lidem...a ma to taky dopad na vsechno....Takze jeden si musi vybrat, jak chce ten zivot ztravit. Taky kdyz je ti mizerne, si v depresy a tvuj zivot stagnuje.....mohla bych o tom mluvit a mluvit...ale myslim, ze rozumis, co tim chci rici.....Takze to co si myslis, ze neni normalni....ja si zase myslim, ze je normalni. Ze je normalni se v utrpeni nepitvat, ale porozumnet mu, zatknout zuby, nabrat dech a pokracovat....:-)))))Osobne jsem si toho vsimla, kdyz jsem videla novy emigranty z Cech, Ruska, Rumunska, vychod. evropy......a trva jim to tak 5 let, nez se ten mozek vymyje a zacne myslet jinak.....Ja se priznam...ja si dobrovolne mozek vymyla. Ja se priznam, ja s tim mela problemy i v Cesku...jako mlada holka jsem chodila do prace porad s usmevem, a nektrym starsim zenskym to lezlo na nervy a delaly mi naschvaly. Pak jsem se naucila stezovat v praci jako ony (na maly penize, na praci, na obchody...) a uz me nechaly na pokoji. Takze tady jsem se pak citila jako ryba ve vode, ze vsichni kolem jsou positivni a tak...:-) Jezisi, ja se teda rozpovidalaa...:-) Evi, promin...:-)

synáček
31. 01. 2004
Dát tip
"Jaké je to přistihnout se při úzkosti, slyšet vlastní slzy dopadat?" Tohle je velmi krásně řečeno... TIP...a díky!

Nicollette
30. 01. 2004
Dát tip
!*

Yorick
30. 01. 2004
Dát tip
A plna hněvu roztáčí jatka dokola je to smutné, téměr rezignované... a co ČAS?

Nicollette
30. 01. 2004
Dát tip
Je to smutné, možná že staromódní,... že by dnes už lidi netrpěli?... Na tohle musí bejt nálada....

Andulka
30. 01. 2004
Dát tip
ja na to naladu taky nemam, a kdybych mela tak ctu neco co me z ty nalady povznese...:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru