Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hřbitovní život

02. 02. 2004
0
0
1293
Autor
Bering

taková jedna dušičková... :)

Vítr vál a točil se, vysoké květy se houpaly v jeho rytmu, vítr proudil divoce u země a vysoká stébla trávy se ohýbala, z hlubin země se skrz čerstvě navršenou hromádku hlíny drala ven slepá žížala a mrtví z hlubin země zpívali dunivý chorál, měsíc schoval svou tvář za těžké mraky a dole ve vesnici se zběsile rozštěkali psi a tu z hrobů začali vyplouvat duše a tančily a pobíhaly po cestičkách, svíce hořely a veselé plamínky vrhaly mihotavé stíny náhrobků a pojednou začal v divokém rytmu burácet vítr v korunách holých stromů, v dáli se zablesklo a dole na tom kousku svaté  půdy vypukl zmatek, v divokém reji, přikryti závojem líně se plazící mlhy se proplétají dávno zapomenuté osudy povstalců z dřevěných vězení pod povrchem země, v hrůzné temnotě se šklebící bezzubým úsměvem, neslyšný hromový dupot mnoha párů nohou rozezněl těžkou zemi a neviditelná armáda se šikovala do nekonečného zástupu na jehož konci stáli ti nejvěrnější zakladatelé této podivné společnosti, a ostatní přihlíželi a ševelili, a velitelé dnešní noci se dali do práce, zmatek nahradil řád, a pak všichni společně se vydali za zdi hřbitova, kráčeli a po poli a někteří se vznášeli a smáli se, a tak došli až do malého lesíku uprostřed polí, kde se sloučili do malých skupinek a vzhlíželi ke kříži, který tu stál, a nastalo tíživé ticho, jen vítr zpíval v korunách stromů dál chorál mrtvých, když pojednou kdesi v dálce  temně zahoukala sova a přízraky ustrnuli v očekávání, mohutný kříž se hrdě tyčil proti temné obloze a všudypřítomný vítr roznášel uvadlé květiny a stovky bledých rukou se po nich natahovaly a chytaly je v letu, a mrtví výskali a rozjařeně poletovali honíce se za vynášejícími se kvítky, proplétali se mezi stromy a vesele se vyhýbali sami sobě a když pak každý alespoň jeden květ měl, vraceli se všichni zpět ke hřbitovu a pochvalovali si dnešní noc, vzadu mimo skupinku šli dva osamocení milenci a dívka měla ve vlasech květy, tu zase celá rodinka i s dětmi a malý chlapec škádlil svoji sestru, až došli zpět a všichni se spolu loučili a mizeli pod zemí znavení ale šťastni, a chystali se ke spánku, poslední svíce uhasínaly a za pár okamžiků se už na východě prodraly přes obzor první paprsky slunce a kohout ve vsi oznamoval všem konec další slavnosti života…


Bering
10. 06. 2004
Dát tip
chtěl jsem, aby to tak rychle letělo - proto ta věta. :)

johanne
06. 06. 2004
Dát tip
letí to strašně rychle dopředu (nebo se mi aspoň zdálo, že to má tyhle tendence - ono jak to není rozsekaný do vět, tak si to dělá, co chce :)) jinak - určitou atmosféru to má, ale nijak zvlášť zajímavý to zas není

teqrilla
05. 02. 2004
Dát tip
Ta věta byl dobrý nápad, ale občas mi dělalo trochu problémy se neztratit...

Android
04. 02. 2004
Dát tip
Ti mrtví mají teda nároky... Místy vyznělo udržování textu v jedné větě trošku násilně...

StvN
02. 02. 2004
Dát tip
Celkem dlouhá větička. Úvod je zbytečně rozvláčný. Samý vítr. Pokus se zbavit opakování slov. Opiš to, co chceš říct přímo. V průběhu jsem se ztrácel. Z odstupem se mi pohled na dílo jeví nebarevný a plochý. Piš dál.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru