Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mám vůbec přátele?

04. 02. 2004
1
0
2958
Autor
Thurin

Myslím, že to úvaha není, ale je to asi nejblíže..

Dlouho uvažuj, než někoho učiníš přítelem. Pak-li se pro někoho rozhodneš, přijmi jej celým srdcem. Mluv s ním otevřeně jako sám se sebou.

Lucius Annaeus Seneca

 

 

         Mluv s ním otevřeně jako sám se sebou. Když jsem si přečetl tento citát, tak mě tak nějak přepadl smutek. Nevěděl jsem proč, a tak jsem se nad tím zkoušel zamýšlet a uvědomil jsem si, že vlastně nevím, zda nějaké přátele mám… Někoho, kdo se mnou mluví otevřeně jako sám se sebou. Myslím, že ne!

         Jistě znám spoustu skvělých lidiček, s kterými je dobře a s kterými si vždycky rád popovídám, ale to jistě není to, o čem se píše v citátu. Dokázal by se mnou někdo z nich mluvit, jako sám se sebou? Svěřit mi, co je trápí? Myslím, že nikoho takového nemám.

 

Přítel - někdo, před kým je možné myslet nahlas.

Ralph Waldo Emerson

 

         Existují dvě možnosti, buď mi nikdo z nich nic neřekne, protože mají strach, že nejsem dostatečně důvěryhodný a tím pádem ani jejich přítel, aby se mi svěřili, nebo nevěří, že jsem dostatečně silný, abych jim dokázal pomoci nést jejich bolest. Když se nad tím zamyslím, tak z toho vlastně vyplívá jen jedna možnost, prostě mi nevěří.

 

Před navázáním přátelství rozvažuj, po navázání věř.

Walther von der Vegelweide

 

         Na čem jiném by ale mělo být založeno přátelství, než na vzájemné důvěře? Je snad nějaká jiná možnost? To, že budu s lidmi, s kterými mi je dobře, přece nestačí, mělo by v tom být něco mnohem víc! Něco, co přátelství povyšuje nad obyčejné potkání dvou lidí, kteří jsou si sympatičtí. A to podle mě dělá právě důvěra.

         Snažím se lidem, které za své přátele považuji vylít své srdce od bolesti, ale když o tom tak přemýšlím, tak mě napadá, že oni nedělají to samé možná z důvodu, že o to, abych to dělal vlastně nestojí… Asi bych měl více přemýšlet nad jejich nonverbálními vzkazy, než sobecky jen nad sebou samým…

 

Sobectví je jed každého přátelství.

Honoré de Balzac

 

A na závěr bych přidal ještě jeden citát, který považuji za pravdivý:

 

Přátelství ženy k muži je slepá ulička, do které je vehnalo zklamání v lásce.

Charles Dickens


to posedné je fakt blbosť...mám priateľov...a skutočných priateľov...ktorí ma vytiahli už z toľkých šlamastík...;)))...a tak viem, že ten posledný citát je vážne blbosť... a priateľov možno odháňaš sám, skús sa nd tým zamyslieť, prečo nemáš priateľov...neviň okolie, viň seba

Thurin
10. 06. 2004
Dát tip
A to je pro mě tanejkrásnější kritika, díky! :)

Rennie
08. 06. 2004
Dát tip
Přinutilo mě to přemýšlet sama nad sebou,dík..

Murtis
06. 04. 2004
Dát tip
Souhlasím, záleží, co vlastně stavíš na odiv světu, jakou stránku své duše. Nevěřím, že pokud bys ukazoval svou citlivost (kterou v sobě zcela evidentně chováš) a touhu po opravdu hlubokém přátelství a souznění, nikdo by se jí nechopil....

supizmus
08. 03. 2004
Dát tip
příteli píšeš, že se Ti nikdo neotvírá a nesvěřuje. To nesvědčí o jejich nedůvěře, ale o tom, aby jsi na sobě zamakal a mohl jsi dostát jejich důvěry.

Si_r_ka
15. 02. 2004
Dát tip
Vážně moc hezky napsaný. Vůbec ti to nepřeju, to mi můžeš věřit, ale stejně jsem ráda, že nejsem jedinej človíček s tímhle problémem...

Thurin
11. 02. 2004
Dát tip
To už jsem nedávno někde slyšel, ale všechno jsou to jen keci...

Thurin
11. 02. 2004
Dát tip
Když z Tebe stejně dělají jen blbce...

melancholik
09. 02. 2004
Dát tip
Pochyby v přátelství jsou jako žárlivost v lásce, jedno od druhého neoddělíš, ale ani přesolené jídlo nikomu nechutná...

Kytiii
07. 02. 2004
Dát tip
je to pěkný... ale zároveň smutný... mám kamarády, kterým můžu říct všechno, a kteří mohou říci všechno mě a dělají to... takže opravdu lituju ty, kteří tohle nepoznali...

máš pravdu, to není úvaha, to je dopis sally :) fou má pravdu; a správná diagnóza je už půl řešení :)

Fou_
05. 02. 2004
Dát tip
P_P má pravdu, když říká, že mám pravdu :))

Yossarian
04. 02. 2004
Dát tip
asi celej svět si myslí, že si hledám holku, ale pravdou je, že si hledám někoho, komu bych moh zabořit hlavu do vlasů a šeptat do ucha to co se bojím říct i sobě

Fou_
04. 02. 2004
Dát tip
A tobě nestačí Matrix typu Písmák? Tak jdi mezi lidi ! Tam jsou přátelé

Rimmer
04. 02. 2004
Dát tip
Jsem rád, že jsem se u začetl... Citáty si opíšu. V čele s Yossarionovou kritikou. Vypadá to, že hledáme tu samou...

Yossarian
04. 02. 2004
Dát tip
víš, je to složitější, seznámil jsem se...... nevím jestli je to ona...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru