Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zalézt někam do brlohu...

05. 02. 2004
3
0
804

To mě vážně napadlo při pohledu na mandarinku...

               Zalézt někam do brlohu...

    

    Zima, že až kosti praští.

Zima, že musím odložit na kabát ledovou mandarinku,

abych od ní nedostala rýmu do rukou, jaký z ní sálá mráz.

zima, že i ta zakutálená kačka v potoce skuhrá a namouduši se třese.

Zima, že by ti posloužila jako nůžky.

Kdybys chtěl zkrátit kalhoty, dej je mokré do toho mrazu a pak stačí jen lámat.

Zima, že to v lese vypadá, jako v pohádce o Šípkové Růžence.Jako by to všechno zkamenělo.Ale ono ne,ono to zmrzlo.

Mám podezření, že je mezi námi.Nebo snad celý rok tančí ve své komnatě.Šípková Růženka, která se v listopadu probudí a čeká na vhodnou chvíli, kdy přivolat zimu.Pak už to známe, píchne se do prstu a sladce spí.A celá příroda usne s ní.

Ale lidi?Někteří skutečně odletí do teplých krajin, ale jen na čas a je jich málo.

    Kdyby jsme to tak uměli, zalézt po vzoru medvěda do brlohu a spát až do jara...

    Kdepak, to neumíme.

    Tak Ti pěkně děkujem´, drahá, zlomyslná Růženko.Ty si spíš,ale kam my si lehneme bosí do trávy, aby nám k sobě nepřimrzla ústa, až nás přemůže touha?...

 

 

...


Francois
22. 03. 2005
Dát tip
Hezké, hlavně závěr....*

I já si dnes vychutnávala ty výjimečné chvilky,kdy se zima podvolí a sluníško svítí.Když jsem šla dneska na oběd na moc dobrou jáhlovou pochoutku, sluníško mi házelo prasátka do očí...Zlomyslné, ale příjemné...

Ty tvé mandarinky, ty jsou tak krásné... :-) Takové roztomilé, rozmilé... Včera jen na chvilku...bylo jaro a já utíkala, utíkala lehnout si právě do trávy a to sluníčko, to mě tolik lechtalo na nose. A já se smála a cvrnkala kuličky... Piš dál..Ju?

Feanor
05. 02. 2004
Dát tip
líbí

Craerassy
05. 02. 2004
Dát tip
Brrr...zima....ale hezky čtivá..:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru