Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední přání

18. 02. 2004
2
0
591

Každý máme občas nějaké přání...a je fajn, když se najde někdo, kdo je dokáže vyplnit. Mým přáním je, abyste si tuhle básničku dokázali přečíst až do konce.

Poslední přání

 

Krystalky sněhu mě pálí v obličeji,

konečky prstů mění se v rampouch ulomený pro radost.

Nádraží mě pohlcuje svou prázdnotou,

a přeci chci se mu nevzdát,

na konci každého tunelu musí být světlo.

 

Moje láska k tobě se stala nesmrtelnou,

když jsem se ji poprvé pokusila zabít.

Od té chvíle s ní vedu boj na život a na smrt.

Ona však znovu ožívá,

když do srdce mi vléváš svou krev.

 

Jednou vysmála jsem se člověku,

co nevěřil na přátelství muže a ženy -

- prý že jeden vždy s láskou je spjat.

Má pravdu ten muž -

- jak nerovné jsou si, přátelství  a láska.

 

Nikdy nepovím ti, co pro mně znamenáš,

neboť svět říká - Nesmíš!

Dávám však to nejlepší, co mám.

Blízko a přece daleko.

Nic víc ani nechci.

 

Večer usínám s prohrou v hlavě a vítězstvím v srdci,

zas umírám pro svou neopatrnost.

Hukot vlaku mě stíhá na konci tunelu.

Je ráno,

a já ti splním poslední přání.

 

 


bATDUCK
16. 04. 2004
Dát tip
Moje cynicka mysl mi nedovoli nepolozit otazku: "A co mu udelas potom?"

nebudu hodnotit provedení........... a mlčím symbolicky

angelik
12. 04. 2004
Dát tip
je to skvělé...a až moc mě děsí, jak moc tohle znám. Tip a ten bych raději ani nedávala - ne snad proto, že by sis to nezasloužila, ale proto, že to nijak nenaplňuje ani zdaleka nevykresluje atmosféru téhle věci, přesto***

lucius
10. 03. 2004
Dát tip
je to tak krasne!!!

Lens
18. 02. 2004
Dát tip
První sloka nic moc, zaujal mě ejména až verš "Moje láska....zabít", to není vůbec špatně řečeno. Jinak ale přepsané ("odslokované") by zbytek tohoto textu byl spíše smutným dopisem v próze, nevidím tu žádný obraz, ten milionkrát omletý klišovitý "konec tunelu" to nevytrhne. Sám problém (otázka možnosti přátelství mezi mužem a ženou) j dosti hluboký, ale chybí mi zde originelní forma zpracování. Docela dobré je, že spojení "poslední přání" je až na konci, čímž mění úplně smysl textu, láme jej z pouze pesimistického do tragického a beznadějného tónu, ale bohužel střed textu by měl být trochu osolen dvěma třemi silnými básnickými figurami (metafora, oxymoron, postupně rozvíjený symbol atp.), které by ale právě ten docela dobře napsaný konec "poslední přání" postavil do nového světla.

lucius
18. 02. 2004
Dát tip
Jeslti mu davas to nejlepsi co mas, musi byt stastny. Kez je i tve srdce stastne a naplnene tim, ze davas. Kdo dava, tak dostava. Uzij si taky prijimani.

Rozervanec
18. 02. 2004
Dát tip
dnes se asi budu uz po nekolikate opakovat, dkyz budu souhlasit s Lencem..mam tu smulu ze prichazim vzdycky az po nem...stejne tak me neoslovila prvni sloka a navic se mi zda, ze se v basni prilis opakuji nektera slova. Napad je hezky ale zpracovani trochu pokulhava..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru