Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka o Pidi lidech

23. 02. 2004
0
0
1542
Autor
hafinka

jednoho dne kdy jsem procházela knihkupectvím jsem koupila knížku Jeden rok mezi skřítky . Můj syn je z této knížky uplně hotovej . Je plná krásných obrázků a jen malé texty o tom co ti skřítci dělají. Večer když ho uspávám chce, abych povídala pohádku o skřítkách a tak mi nic jiného nezbývá než si vymýšlet.

Za devatero horami a devatero řekami. Tam kde se cesta mění v pěšinu a pěšina mizí v dály. Tam kde divy se dějou každý den a možná ještě dál je veliká pláň.

 Na té pláni rostou  různé květy  . Na konci pláně roste les .

U prostřed pláně stojí strom .Není to jen tak obyčejný strom ,protože ten strom umí mluvit.

 Pod tím stromem je docela málinkatá a na první pohled obyčejná mechová mýtinka.

Ale hned na ten druhý pohled , uvidíte malou vesničku ,docela malinkatou takouvu pidi vesničku.

 A v té pidi vesničce jsou domečky z pidi houbyček.

A v těch pidi houbyčkovejch domečkách  jsou pidi stolečky .

A u těch pidi stolečků  jsou pidi židličky .

A také jsou tam pidi postýlky ,které mají pidi polštářky  a pidi peřinky .

A v celé té  pidi vesničce jsou pidi lidi, takový malý skřítci.

 A  jednou jeden pidi človíček ,který se jemenoval  Modrousek měl narozeniny. A každý skřítek věděl ,že miloval velké věci .

A tak mu upekly  velký dort. Byl velký jako jejich domeček měl, tři patra a úplně nahoře byla svíčka .

Když jí chtěl Modrousek s fouknout ,museli mu přistavět žebřík.

Modrousek vyšplhal až na horu a přál si být velký.

"Fůůůůů"

Na druhý den ,byl Modrousek o mnoho větší už se nevešel  do své postýlky. Další den do domečku .

Čtvrtého dne musel odejít z vesničky.  Šel a šel až došel do blízkého města.

Ale tam se mu pranic nelíbilo . Nebyl  tak velký ,aby mohl být dospělým ,ani tak malý ,aby mohl být malým.

Nemněl kam jít , nemněl svůj dům ,ani svou postýlku kam by hlavu složil. 

A tak si sedl na chodník a plakal. A když  vyšel měsíc a nebe bylo plné hvězd ,kde se vzala tu se vzala stála před Modrouskem víla.

Mávla kouzelnou hůlkou a spustila z nebe hvězdičku a pravila "teď si přej  přání Modrousku" .Modrouskovo přání bylo prosté. Chtěl být takový jako dřív.

Poté usnul a probudil se  jako pidi človíček ve své postýlce . To bylo radosti  . Modrousek  už vědě, že nikdy  nechce být někým kým není a že doma je doma.  

A  nebýt toho mluícího  stromu ,nikdo by o tom nikdy neslyšel.

Dobrou noc  


hafinka
20. 02. 2004
Dát tip
omluvte chyby ale nevím jak si to mám opravit asi jsem to mněla udělat dříve než jsem to poslala ještě tu v tom pismáku moc neumím tak omluvte je jich tam jak máku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru