Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pesimismus v tvorbě

20. 02. 2004
1
0
3023
Autor
Mortimer

Napsáno během testu...

 

Všichni ti rádoby fundovaní kritici říkají, že píšeme pesimisticky. Že naše práce jsou plné deprese, temnoty a smutku. Že nepíšeme o veselých věcech. Že se neradujeme…

Proč psát optimisticky ? K čemu to ? Nikdo z nás neví, co bude, nikdo nemá jedinou jistotu v životě, kolem které by se mohl ovinout. K čemu je pak optimismus, to falešné lhaní si sám sobě, že je všechno krásné…

Říká se, že píšeme depresivně a cynicky. Jinak to nejde. Nemůžeme psát zvesela, když je každý den šedivý a stejný, únavný a stereotypní, když děláme pořád to samé abychom zjistili, že nám život utíká mezi prsty a my, pachtíc se za vlastním stínem, nemáme nic, čeho bychom dosáhli…

Nuda a deprese. To je to, co nás drží při životě a zároveň nás to tlačí do sraček. Život není o barvách a veselí, o radosti a lásce. Je o šedi a únavě, o bezmoci a depresi. A mě to už nebaví….


Mortimer
25. 02. 2004
Dát tip
Tak v tom případě gratuluju....

Mortimer
23. 02. 2004
Dát tip
Sleeping beauty: -těmi "fundovanými kritiky" myslím lidi, co sami nepíší ale kecají každýmu do psaní aniž o tom něco vědí... -tím "my" myslím studenty, kteří končí školu (střední) a nevědí, co bude dál... prostě všechny, co nepíší optimisticky :)) -ty snad víš, co bude za rok, měsíc či hodinu ? Já ne, páč nejsem jasnovidec...a ani žádná jistota není daná napevno, protože nemáš zaručeno, že zůstane pevně daná napořád... -do blbůstky jsem to nedal, protože jsem nevěděl, co tam patří. Teď už to vím, tak to tam příště dám :))

Tajpan
22. 02. 2004
Dát tip
Zčasti máš pravdu. Ale ja i napíšem peimitickú poviedku a pesimitické nálady ostanú v nej. Ber to z tej lepšej stránky, žiadnu lepšiu stránku to nemá.

Yossarian
21. 02. 2004
Dát tip
jedno velké klišé :o(

Džunginka
21. 02. 2004
Dát tip
Ze světa plného nejistot, bolesti... od toho všeho utíkám do jiného světa... ale potřebuji vyjádřit nějakým způsobem i nesouhlas s tím, jak se lidé chovají, jak se občas chovám já... každý z nás...Proto píšu. Souhlasím s Tebou, ale trošku se mi nelíbí forma, mělo by to být obsáhlejší... chtělo by to trošku rozvést a upřesnit.

Litochowitz
20. 02. 2004
Dát tip
...počítam, že ti to budou vyvracet:))....

Mortimer
20. 02. 2004
Dát tip
Tak s tím počítám taky, jenže ve chvíli, kdy jsem to psal, jsem byl v takovým hodně zvláštním rozpoložení a bylo mi úplně všechno jedno....

Litochowitz
20. 02. 2004
Dát tip
...jojo, jsou takový chvíle:)

Mortimer
20. 02. 2004
Dát tip
Nooo, občas to je víc než jenom chvíle :))

LaCasage
20. 02. 2004
Dát tip
Vždyť: kdo unikne osudu? jen ten, co zůstal u sudu! Onť osud vždy zvítězil dosud... ...až motýl na bagrovu lžíci usedne, byť bylo poledne, tohož dne už nás nikdo nezvedne! ...sakra pesimismus optimistický

Litochowitz
20. 02. 2004
Dát tip
..znám to chlape:)

Mortimer
20. 02. 2004
Dát tip
...vítej v klubu:)

FLO
20. 02. 2004
Dát tip
pravda.

hafinka
20. 02. 2004
Dát tip
souhlasím

Movsar
20. 02. 2004
Dát tip
optimismus v tomto světě je perverze!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru