Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kominík

21. 02. 2004
2
0
2611
Autor
Candy

Sedím u stolu  v mém pokoji

a skrze květiny, co na něm pěstuji,

se dívám bezmyšlenkovitě oknem ven.

Na protější straně ulice

přechází panáček černý od domu k domu,

zvoní u každých dveří, ale jen málokdo mu otvírá.

A já si říkám, kdyby tak přišel i k nám.

Hned bych ho s radostí běžela přivítat

(možná, ač by to sám netušil, by s  sebou něco přinesl).

Dotkla bych se jeho černých šatů

a na prstech by  mi ulpěla

trocha sazí z černého kabátku,

jen trocha popela z některého komína,

(snad špetka jemného, hřejivého štěstí přišla by s ním).

Po chvilce by ale panáček odešel

stejně tak nečekaně jako přišel a u dveří zazvonil.

Ale to štěstí, jež s sebou donesl,

by mi tu po něm zůstalo...

 


vesuvanka
02. 10. 2004
Dát tip
I mě zaujala a zahřála.... TIP

Lens
21. 02. 2004
Dát tip
Jestli je tento text napájen ústřední myšlenkou nebo spíš pověrou, že komínic nosí štěstí, tak proč to nenapsat nějak nově, než jen popsat své přání dotknout se osazeného chlapíka? Co je tu za (nerýmovanou) lyriku? Text plný klišovitých přirovnání a obrazů ("špetka jemného, hřejivého štěstí"; "panáček černý"). Co tu mám hledat? Jo, kdyby se to třeba jmenovalo tak, abych z toho poznal, proč ta ženská potřebuje aspoň trochu štěstí, možná by to byla i síla - např. kdyby tu bylo naznačeno nesmírně jemně a nepřímo, že potratila - to by se asi jinak četlo, možná by to byl doják s prominutím jak prase, až by to vnímavějším čtenářům došlo. Ale takhle je to jen holý popis nějakého iracionálního tuctového přáníčka.

Lancelott
21. 02. 2004
Dát tip
Krásný obraz touhy po štěstíčku:o) Takové...až pohádkové:o)

Candy
21. 02. 2004
Dát tip
Lens:Díky za názor,za tu spoustu klišovitých výrazů se omlouvám,jenže v tu chvíli to bylo jen zachycení malýho zamyšlení těsně před usnutím. Je sice pravda, že se v tom nedá najít nic hlubšího pro čtenáře z venku, to je fakt a asi bych to měla nějak poopravit, ale skutečnost je vždycky o dost jiná a složitější a já jsem asi ještě úplně nedozrála k tomu, abych naznačovala svý úplně konkrétní problémy..i když spíš záleží na tom,o co zrovna jde,někdy to prostě jde zachytit špatně. Hmm, potrat, to by asi byl trhák a hned by to dostalo jinej rozměr, to úplně chápu...a co třeba nemoc, která ti postupně otupuje a vězní duši a ničí tělo?Ale to tam opravdu zachycený není ani v nejmenším,asi to chyba je,ale...

Džunginka
21. 02. 2004
Dát tip
Ta básnička mě tak nějak zahřála u srdíčka... Moc se mi líbila.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru