Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trest smrti

22. 02. 2004
1
0
1995
Autor
nula

Katolická církev ve svém tradičním učení vždy akceptovala trest smrti.V přikázání „nezabiješ“ se slovo „zabít“ netýká zabíjení ve válce a trestu smrti-tyto formy zabíjení byly označeny jiným slovem,než je slovo použité v přikázání.Přikázání se týká pouze zabití nevinné osoby.Kdo se smiřuje s existencí armády,jejíž vojáci budou ve válce zabíjet vojáky nepřátelské armády(čili budou na nich provádět trest smrti okamžitě bez soudu za útok proti státu),ten musí akceptovat trest smrti vynášený soudem za vraždu po spravedlivém procesu.Trest smrti je civilizovanou formou spravedlivé pomsty.Pokud je člověku v přírodní společnosti dovoleno pronásledovat a zabíjet vrahy,kteří zabili členy jeho rodiny,jež měl pod ochranou,pak tím spíše může ustanovovat soudy,které spravedlivě posoudí skutečnost a vydají výrok smrti shodující se s obecně uznávaným právem.Vinu za zabití v důsledku vykonání trestu smrti nenese ani zákonodárce,jenž trest smrti zanesl do trestního zákoníku,ani soudce vynášející trest smrti,ani kat,který rozsudek vykonává.Plnou vinu za toto zabití nese sám usmrcený zločinec, který se s plným vědomím dopustil činu podléhajícího trestu smrti.Pokud nikdo nebude páchat zločiny,na něž se vztahuje trest smrti,pak ani obecně nebude žádné zabíjení v důsledku vykonávání rozsudků smrti.Navíc existence trestu smrti neznamená zabíjení,ale omezování zabíjení.Existence trestu smrti automaticky neznamená, že bude vynesen jakýkoli rozsudek smrti a neznamená tedy zabíjení.Vynesení rozsudku je určeno teprve spojením existence trestu smrti a chování vrahů.Většina lidí se cítí bezpečněji ve státě,v němž trestní zákoník obsahuje trest smrti za úkladnou vraždu.Proto lidé podporují trest smrti,což potvrzují mnohé průzkumy. Z poctivě prováděným statistik vyplývá,že existence trestu smrti v trestním zákoníku má vliv na snížení zločinů,na něž se tento trest vztahuje.Trest smrti skutečně odstrašuje vrahy od páchání loupeží a útoků se zbraní v ruce.Možnost chybného odsouzení na smrt není argumentem proti trestu smrti,ale je to argumentem pro to,aby se soudní procedura zdokonalila.V trestním zákoníku musí existovat maximální trest,čili takový,po jehož vykonání už není možné zločince více potrestat.Jedině trest smrti tuto podmínku splňuje.Je nutné,aby vždycky existoval nějaký větší trest,jímž je možné zločince potrestat,než trest,který v daném momentu vykonává.Je-li maximálním trestem doživotí,potom není čím potrestat zločince odsouzeného k tomuto trestu,když ve vězení zavraždí dozorce.Kdyby neexistoval trest smrti,potom by zločinec odsouzený na doživotí byl úplně beztrestný. Trest smrti za úkladnou vraždu je trestem spravedlivým a byl člověkem používán vždy bez ohledu na civilizační vývoj a kulturní teritorium.Nikdo nesmí vyvracet tak dlouhou,spravedlivou a hluboce zakořeněnou tradici.Trest smrti je trestem přirozeným a vychází z přirozeného práva.Trest smrti poskytne vrahovi to,co mu náleží.Trest smrti může plnit funkci tišitele svědomí vraha.Často si zločinec sám uvědomuje velikost svých zločinů a domáhá se rozsudku smrti,neboť cítí,že jedině tento trest smyje jeho viny.A potom je třeba splnit jeho prosbu,protože jestli sám žádá trest smrti jako pokutu,může mu toto zadostiučinění pomoci ke spáse.Trest smrti bude i tak vždycky vykonáván mafií.Mafie působící na území státu,který je na rozdíl od ní mnohem mírnější,může převzít většinu záležitostí týkajících se použití násilí od vlády.Členové mafie páchající vraždy musejí být ze společnosti eliminováni,neboť řídit své organizace mohou dokonce i z vězení.Nebezpečný terorista vraždící v organizované skupině může být vždy vytažen z vězení svými kumpány cestou teroristického vydírání.A v souvislosti s tím policie,majíc na paměti bezpečnost obyvatel ve státě,v němž neexistuje trest smrti,má tendenci v průběhu akce teroristy postřílet a nenechávat je živé.   


Dero
22. 02. 2004
Dát tip
Justiční omyly - i kdyby byl soudní systém jakkoliv dokonalý - se vždy jednou za čas přihodí. A potom je zavražděn nevinný člověk - můžeš to být Ty, můžu to být já ... A i když trest smrti některé zločince odradí, někteří budou vraždit dál - a to budou zejména cvoci (pardon). Mohou zavraždit Tebe, mohou zavraždit mě ... často si nevybírají. Z čehož plyne, že jsem proti trestu smrti. Aspoň mě nezabije instituce, která mě má chránit.

nula
22. 02. 2004
Dát tip
je pravda že tě může zabít kdokoli ale myslim se že by se to omezilo

Dero
22. 02. 2004
Dát tip
Ani ne. :o) Je důležité zmínit základní právo - právo na život.

nula
22. 02. 2004
Dát tip
ale LZPaS taky není napsáno že můžeme někoho jinýho zbavit života

Berny
22. 02. 2004
Dát tip
souhlasim TIP

Džunginka
22. 02. 2004
Dát tip
Ztotožňuji se s názorem Dera. Justiční omyl je potom tedy také zabití, za které nikdo, podle Tebe, nenese zodpovědnost? Je pravda, že občas si člověk řekne, že by bylo lépe, kdyby takový trest existoval. Myslím si však, že úvahu o trestu smrti bys musel(a) ještě hodně rozvést a ani tak by se Ti nepodařilo dojít k určitému názoru ano nebo ne.Úvaha, kterou jsi napsal(a), se mi nezdá příliš objektivní. Vlastní názor by v ní sice měl být, ale zároveň bych zdůraznila veškerá pro i proti.

nula
22. 02. 2004
Dát tip
když někdo zabije člověka tobě blízkýho tak asi nebudeš chtít aby do konce života žil v pohodlné věznici měl pětkrát denně jídlo a to všechno z našich peněz a tudíž to nebude objektivní (ale neříkám že někdo zabil osobu mě blízkou)

nula
22. 02. 2004
Dát tip
víš jakou má život cenu?ani halíř - stejně je lidský pokolení jen choroba kterou Země chytla

nula
22. 02. 2004
Dát tip
jak moc koukám na novu - byl(a) si někdy ve věznici pro odsouzený na doživotí? já jo,vim o čem mluvim. Jo z našich peněz - kdo to asi všechno platí.Typickej Čech - možná ,ale jsem hrdej že jsem ČECH

Elyn
22. 02. 2004
Dát tip
chroust: právě proto, že každý z nás je jedinečný a řeší si tuhle otázku sám a znova, bez ohledu na přesvědčení a pohled ostatních - proto: bude tu vždycky ta otázka... i ty nesmyslné debaty. Patří to k životu člověka. autor - vrátím se s komentářem.

Dash_707
22. 02. 2004
Dát tip
Je větší riziko popravit nevinného, nebo nechat po několika letech opět vraždit maniaka, propuštěného po letech z vězení? Poslední zatčení kanibala ve Velké Britanii, který vraždil a částečně snědl svou obět druhý den po propuštění z vězení (odsouzen byl pro vraždu) rozpoutalo na toto téma opět diskusi.

Elyn
22. 02. 2004
Dát tip
možná krom chybějících mezer za tečkami a čárkami (formální stránka textu) jednu připomínku - viděl jsi film "Monsters´ ball" doporučuju...

Elyn
22. 02. 2004
Dát tip
chrouste, to nebylo pro tebe... s tebou to proberu ve zprávách, chceš-li.

Vinki
22. 02. 2004
Dát tip
Elyn: Ples priser pry neni nic moc... Co se trestu smrti tyce, tak je jsem byl vzdy proti, protoze proste nikdy nemate jistotu, ze to odsouzeny spachal... podle meho je to prezitek, clovek nemuze zivot dat, nemel mit tedy pravo ho ani vzit, coz uz vedeli ve starem Rime. Kdyz jste u tech filmu, doporucuji film Zivot Davida Galea (Life of David Gale), tam je moc krasne ukazano, jaky je to nesmysl... Toto je tema, ktere je nekonecne, stejne jako eutanazie a mnoho dalsich... avi vsem, kdo o nej nestal, uprimna omluva

Vinki
22. 02. 2004
Dát tip
hehe, proc tady vsichni davate ty puvodni nazvy? neverim, ze byste vsichni videli ty filmy v originale... jen uvaha na bokem :) Zelena mile je dobra, ale je postavena spise na citove rovine .)

Elyn
22. 02. 2004
Dát tip
Vinki... bože můj... Ples příšer možná není nic moc, ale tohle téma je tam podané zase z jinéhu úhlu, o to mi šlo, o nic víc. a už k tomuhle nechci žádná avi. Pokud vím, je tohle dílo "Úvaha" a nikoliv "Diskuze", takže se k němu jinak než jako k úvaze vyjadřovat nebudu. Děkuju.

Kolega
22. 02. 2004
Dát tip
Trest smrti nechť je znovu zaveden. Takhle se není čeho bát a vraždí se ostošest!

Vinki
22. 02. 2004
Dát tip
to tady umi vsichni tak dobre anglicky? V pujcovnach to pod puvodnim nazvem urcite nenajdete... uvaha stranou Zelena mile je urcite dobry film, ale je zamerena spise na citou cast... kdo z vas si nepobrecel, ze... :)

Kolega
22. 02. 2004
Dát tip
Zelená míle, Vinki, je fajn film, moc dobrý, ba ba...

Vinki
22. 02. 2004
Dát tip
Kolego, to si delas srandu? Zavest ho znovu? Kristepane! sleep: nesouhlasim, neznam moc lidi, kteri dokazi vyslovit nazev cehokoliv bez chyby...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru