Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Medicína pro duši - č.9

02. 03. 2004
0
0
1469
Autor
Abur

Pokračování sbírky citátů

MEDICÍNA PRO DUŠI č. 9

Č Á S T IV.

O lidstvu, lidství, o člověku a jeho vlastnostech.

- Lidstvo jde stále vpřed, ale člověk zůstává pořád stejný.

(Johann Volfgang vov GOETHE)

- Člověk je nedokonalý, ale dokonale si s tím poradí.

(Kumor)

- Člověk je jediný tvor mezi živočichy, který se umí červenat a zároveň jediný, který k tomu má mnoho důvodů.

(Twain)

- Člověk je jediný tvor, který se směje, ačkoli k tomu má nejméně důvodů.

(Whitehead)

- Člověk je jediný živočich, který musí pracovat.

(Kant)

- Člověk je bytost, jejímž objevením vzniká svět.

(Sartre)

- Člověk - koruna tvorstva. Trnová.

(Lec)

- Člověk je pouhá třtina, to nejslabší, co chová příroda, ale je to třtina myslící.

(Pascal)

- Člověk je omyl přírody.

(Gilbert)

- Člověk je v podstatě bytost s těmi ostatními nespokojená.

(J.Čapek)

- Člověk je jediný živočich, který se směje a pláče; neboť jediný byl zasažen rozdílem mezi tím, jaké věci jsou, a jaké by měly být.

(Hazlitt)

- Člověk je ten, kdo v sobě nosí větší bytost, než je sám.

(Saint-Exupéry)

- Člověk je tvor společenský.

(Aristoteles)

- Člověk je nejinteligentnější z živočichů - a taky nejpošetilejší.

(Diogenes)

- Člověk je ztělesněný paradox, uzlík protikladů.

(Colton)

- Člověk je velký ve svých předsevzetích, ale slabý v jejich provádění..

(Remarque)

- Člověk je celý a vždy vnitřně svobodný, když chce.

(Mounier)

- Člověk vězí vždy v určité situaci, o níž by se dalo oprávněně říci, že je jakoby víceméně okamžitým pokračováním jeho těla.

(Marcel)

- Člověk s novým nápadem je blázen. Dokud nemá úspěch.

(Twain)

- Člověk není souhrnem toho, co má, ale souhrnem všeho toho, co ještě nemá, čeho ještě může dosáhnout.

(Sartre)

- Člověk se vynořil ze všeobecného tápání země.

(Teilhard de Chardin)

- Člověk, který po čtyřicítce nepřestane brát všechno vážně, zemře předčasně na žaludeční vředy, nebo na žlučník.

(Tétreau)

- Člověk je jediný živočich, který se vzdává části spého spánku za účelem rozmnožování.

(Welles)

- Člověk neztrácí vždy, když se něčeho odříká.

(Goethe)

- Člověk nikdy není vynalézavější než tehdy, chce-li oklamat sám sebe a umlčet výčitky svědomí.

(Fénelon)

- Člověk by nikdy nepodnikal velké věci, kdyby se dovedl zabavit malými.

(Johnson)

- Člověk vidí svět skoro vždy brýlemi citu, a podle barvy skla jeví se mu temný, nebo purpurově jasný.

(Andersen)

- Člověk je jen tehdy šťasten, dokud není šťasten.

(Rousseau)

- Člověk není člověkem, miluje-li jen sebe.

(Fénelon)

- Mnoho si člověk přeje, a přece potřebuje málo.

(Goethe)

- Ze všech živých tvorů jen člověk pije, ač nemá žízeň, jí, ač nemá hlad, a mluví, ač nemá co říci.

(Steinbeck)

- Čím je člověk rozumnější a lepší, tím více dobra v lidech pozoruje.

(Pascal)

- Být člověkem znamená být bojovníkem.

(Goethe)

- Pozor, člověk! Děkuji za varování, půjdu jinudy.

(Brudziňski)

- Šťastný člověk, který se umí zasmát sám sobě. Bude mít vždy něco pro obveselení.

(Burgiba)

- Některými věcmi se člověk chlubí, aby se za ně nemusel stydět.

(Paul)

- Každý člověk má také svou morální zadnici, kterou neukáže, leč v nouzi, a kterou přikrývá kalhotami dobrého mravu.

(Lichtenberg)

- Bez snů a ideálů nelze být člověkem.

(Fischer)

- Jenom, bude-li mít blízko k druhým lidem, přiblíží se člověk i sám sobě.

(Becher)

- O hodnotě člověka nerozhoduje co zná, ale co koná.

(Fichte)

- Je tolik všelijakých předpisů, určujících jaký má člověk být, že udělá nejlépe, zůstane-li takový, jaký je.

(Lichtenberg)

- Nejčastěji se stává, že člověk přisuzuje druhým jen takové city, jakých je sám schopen.

(Gide)

- Rozumný člověk usiluje o život bez bolesti, ne o život příjemný.

(Aristoteles)

- Bůh dal člověku proto dvě ruce, aby ho neobtěžoval s každou maličkostí.

(Pythagoras)

- Je důležitější, jak člověk osud přijímá, než to, jaký ten osud je.

(Humboldt)

- Jsem člověk - nic lidského, myslím, mi není cizí.

(Menandros)

- Ze všech živočichů jen člověk se umí smát, ač vlastně k tomu má nejmíň důvodů.

(Hemingway)

- Moudrý člověk přemítá o svých strastech jen tehdy, když to potřebuje. V jiných případech myslí na jiné věci.

(Russel)

- O něco se brát, starat, doufat, musí člověk na zítřejší ráno.

(Schiller)

- Nejsilnější člověk na světě je ten, kdo je nejvíc sám.

(Ibsen)

- Jaké propasti oddělují člověka od člověka. Vzdálenost mezi jednotlivými světadíly není proti tomu nic.

(Flaubert)

- Moudrý člověk je nejméně sám, když je sám.

(Swift)

- Osamělý člověk je jen stínem člověka, a kdo není milován, je pořád mezi všemi sám.

(Sandová)

- Když se člověk redukuje na sebe sama, ztrácí se.

(Hyppolite)

- Kdo je milován, není sám, ani když je sám.

(N.N.)

- Brány své věznice si nese každý člověk v sobě.

(Sartre)

- Samota je hezká věc, žije-li člověk sám se sebou v míru a má-li co dělat.

(Goethe)

- Podstatou člověka je svoboda.

(Hegel)

-


Jo to jsou dobrý kecy:-)

Lee
02. 03. 2004
Dát tip
jen máš přiřazen jeden citát dvěma osobnostem - Whitehead a Hemingway -"jediný tvor jenž se směje až k tomu má pramálo důvodů" jinak je to milé... zvlášť Pozor, člověk! Děkuji za varování, půjdu jinudy.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru