Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Medicína pro duši č.10

03. 03. 2004
0
0
1197
Autor
Abur

Pokračování sbírky citátů

MEDICÍNA PRO DUŠI - č. 10

- Lidstvo se dělí na dvě poloviny: jedna se špatně vyjadřuje a druhá to špatně chápe.

(Alexander Roda Roda)

- Lidství není stavem, ve kterém přicházíme na svět, je to důstojnost, jíž je třeba dobýt.

(Vercors)

- Kdyby lidé byli schopni navzájem si číst myšlenky, vyhýbali by se jeden druhému.

(Kant)

- Lidé jasněji vidí do cizích záležitostí.

(Seneca ml.)

- Nemůžeme žít bez jiných lidí. Jedni nám dělají problémy a druzí je řeší.

(Radovic)

- Lidství je start v závodě, uhel, který nutno rozdmychat v oheň.

(Jeffers)

- Nevěřme v lidi přespříliš.

(Schiller)

- Lidé naštěstí nedělají to, co chtějí.

(Renard)

- Lidé jsou určováni poměry - ale pořádně jim to oplácejí.

(Engels)

- Lidé nejsou horší než byli dříve. To jen zpravodajství o jejich činech je teď důkladnější.

(Pristley)

- Lidstvo si zasluhuje spíše obdivu, ba lásky, nežli nadávek. Ale když nadávek, tak hodně upřímných a hlasitých.

(J.Čapek)

- Lidská společnost by byla mnohem snesitelnější, kdyby všechny ženy byly provdané a všichni muži svobodní.

(Twain)

- Lidí se bojí jen ten, kdo je nezná.

(Goethe)

- Dnešní lidé by chtěli žít zítřejší život za včerejší ceny.

(Williams)

- O povaze lidí lze říci, co o většině budov: má strany hezké a nehezké.

(Rochefoucauld)

- Neztrácejte víru v lidstvo. Pomyslete na stamilióny lidí, kteří vám nikdy neprovedli žádný hanebný kousek.

(Hubbard)

- Touhu lidského pokolení po ráji nutno pokládat především za horoucí přání moci jednou, alespoň jednou, žít klidně, bez rodiny.

(Tucholský)

- Lidé, staňte se dospělými!

(Einstein)

- Lidé se obvykle mstí za to, že něco příliš obdivovali, tím, že to pak bez milosti snižují a pomlouvají.

(Edgeworthová)

- Lidé pochybují o tom, co říkáte, ale uvěří tomu, co uděláte.

(Světlá)

- Jsou lidé, jimž buřt je vším, a lidé, jimž vše je buřt.

(Bass)

- Na světě jsou čtyři kategorie lidí: zamilovaní, ambiciózní, diváci a hlupáci.

(Taine)

- Jen dva druhy lidí jsou opravdu okouzlující: lidé, kteří vědí naprosto všechno, a lidé, kteří nevědí naprosto nic.

(Wilde)

- Nejpříjemnější lidé jsou muži s budoucností a ženy s minulostí.

(Wilde)

- Vyčítáme lidem, že mluví jen o sobě; to je však předmět, který ovládají nejlépe.

(France)

- Zdá se, že lidem byly dána řeč ne proto, aby skryli své myšlenky, ale proto, aby zakryli, že žádné nemají.

(Kierkegaard)

- Někteří lidé chodí od pondělka do pátku do práce, ale v sobotu a v neděli pracují.

(Hannemann)

- Lidé, kteří nemají nikdy čas, pracují nejméně.

(Lichtenberg)

- Spousta lidí nedělá nic, ale zato to dělají fascinujícím způsobem.

(Bernard)

- Jsou lidé, jejichž veškeré zásluhy spočívají v tom, že nic nedělají.

(Ključevskij)

- Lidé, žijte, dokud nebude nařízeno, že se má dělat něco jiného.

(N.N.)

- Lidé mluví o volném čase a myslí tím mytí auta.

(N.N.)

- Svět je plný ochotných lidí. Jedni jsou ochotni pracovat, druzí jsou ochotni nechat je pracovat.

(Frost)

- Kdo je zaměstnán, snadno mu den uběhne.

(Srbské přísloví)

- Lidé, kteří příliš "žijí", netvoří.

(Mann)

- Všichni lidé jsou lepší než jejich výbuchy zlosti, ale všichni jsou také horší, než jejich záchvaty ušlechtilosti.

(Paul)

- Nedostatky lidí souvisejí s jejich přednostmi.

(N.N.)

- Lidé, kteří nemají co říci, nikdy nejdou pro slovo daleko.

(Shaw)

- Někteří lidé si o sobě myslí, že mají dobré srdce, ale ve skutečnosti mají jen slabé nervy.

(Ebner-Eschenbachová)

- Někteří lidé jsou hrdí na to, že mají společné slabosti s génii.

(Nestroy)

- Většina lidí si myslí, že jsou úplně jiní než většina lidí.

(Lettke)

- Země nepotřebuje nové kontinenty, ale nové lidi.

(Verne)

- Lidé mají zpožděné zapalování. Pochopí všechno až v příští generaci.

(Lec)

- Na špatné lidi je možné se spolehnout. Přinejmenším se totiž nemění.

(Faulkner)

- Slabí lidé čekají na svou příležitost, silní si ji vytvářejí.

(Marden)

- Všichni jsme stejní, i když někteří víc než jiní.

(Coward)

- Někteří lidé mluví tak jak myslí, někteří myslí tak jak mluví, a někteří mluví, jak jiní myslí.

(Branstner)

- Lidé stárnou, ale nedozrávají.

(Daudet)

- Lidé začínají láskou, končí u ctižádosti a nedají si pokoj, dokud neumřou.

(La Bruyére)

- Lid je osobně zodpovědný za chyby svých vůdců.

(Petan)

- Sotva jedna čtvrtina lidí dokáže v životě alespoň polovinu toho, co by mohli vykonat.

(Fridrich II.)

- Lidé se rodí na sociální objednávku ze soukromé iniciativy.

(Lec)

- Většina lidí nemluví, jen cituje.

(Morgenstern)

- Protože lidé nedovedou ocenit přítomnost a naplnit ji životem, touží tolik po lepší budoucnosti a koketují tolik s minulostí.

(Goethe)

- Časem si zvykneš i na ten nejhorší charakter, zvlášť je-li to tvůj vlastní.

(Drews)

- Můj med je tak dobrý, že bych ho vůbec neprodával, kdyby mi do něj nespadl potkan.

(Starořecké přísloví)

- Některé charaktery jsou nezlomné, protože jsou pružné.

(Lec)

- Někteří lidé mají tak tlustou kůži, že ani nepotřebují páteř.

(N.N.)

- V samotě lze získat vše, vyjma charakter.

(Stendhal)

- Talent se tvoří v tichu, charakter v proudu světla.

(Goethe)

- Zdvořilost je úsilí, i přes znalost lidí zachovat dobré způsoby.

(Gabin)

- Získávejte důvěru tím, že si ji zasloužíte.

(Carnegie)

-Nestačí mít velkolepé vlastnosti, musí se také umět s nimi hospodařit.

(Rochefoucauld)

- Takt spočívá v tom, že víme jak daleko zajít, aniž bychom zašli příliš daleko.

(Cocteau)

- Opravdový humanista miluje lidi i v přeplněné tramvaji nebo autobuse.

(N.N.)

- Dobré vychování spočívá v tom, že skrýváme jak mnoho si myslíme o sobě, a jak málo o druhých.

(Cocteau)

- Slušnost je chvályhodná vlastnost, která nás nic nestojí..., nanejvýš někdy místo k sezení v přeplněné tramvaji.

(Zuckmayer)

- Koupit všechny charaktery za tolik, jakou mají hodnotu a prodat je za tolik, na kolik se samy cení: jaké štěstí!

(Tuwim)

- Jed pomluvy otravuje tři lidi: toho, kdo ji říká, toho, kdo ji poslouchá, a toho, koho se týká.

(Rückert)

- Jen směle pomlouvej! Vždy něco zůstane.

(Bacon)

- Lidé nejraději věří tomu, čemu si přejí věřit.

(Caesar)

- Pověst roste tím, jak se rozšiřuje.

(Dánské přísloví)

- Pomluvy neopakuj otrocky, přidej k nim něco z vlastní hlavy.

(Brudzyňski)

- K tomu, aby uškodil, má každý sil dost.

(Seneca)

- Vysvětluješ-li pomluvu, činíš ji ještě horší.

(Publius Syrus)

- Když pomluvy stárnou, stávají se z nich mýty.

(Lec)

- Jen jedna věc je horší než být pomlouván. Nebýt pomlouván.

(Wilde)

- Domýšlivost je u slabých zozéž, co rozpínavost u silných, právě tak, jako je silou nemocných vzteklost a zdravých odvaha do života.

(Vauvenargues)

- Někteří lidé považují nadutost za velikost, nelidskost za pevnost a posměvačství za duchaplnost.

(La Bruyére)

- Intelekt se dá jen stimulovat, nikoliv simulovat. Nebo snad přece?

(Heyse)

- Jsou lidé, kteří se vždycky cítí napadeni, když někdo vysloví nějaký názor..

(Morgenstern)

- Lichotky jsou jako falešné mince: ochuzují toho, kdo je přijímá.

(Wells)

- Zasloužená chvála je povinnost, ale lichotka je dar.

(Johnson)

- Lichocením je zpravidla vyjádřeno podceňování.

(Dickens)

- Byť byla lichotka sebehrubší, přece se bere alespoň zpoloviny vážně.

(Dostojevskij)

- Vtipnou lichotku snese i ten nejskromnější.

(Paul)

- V každém lidském shromáždění je zapotřebí trochu pokrytectví, abychom na sebe mohli hledět bez nenávisti a znechucení.

(France)

- To, že někteří lidé mluví jedno a dělají druhé, není to nejhorší. Někteří ani to druhé nedělají.

(N.N.)

- Úsilí, s nímž skrýváme své chyby, by stačilo na to, abychom se jich zbavili.

(Antonioni)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru