Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poviedka o Alexejovi

13. 03. 2004
2
0
1276
Autor
Pleja

Napíšem poviedku o Alexejovi, o mojom dobrom kamarátovi Alexejovi Alexandrovičovi, čo mi je skoro ako brat. Ale čo napíšem v poviedke o Alexejovi, o mojom skorobratovi Alexejovi? Veď o Alexejovi nemožno napísať skoro nič, hádam len to, že ho poznám celé veky a že Alexej tu vždy bol.

Ale asi sa mýlim, o Alexejovi by som mohol ešte napísať, že jeho meno Alexej mi pripadá veľmi, veľmi krásne, ale že Alexej vôbec nie je namyslený, že má také krásne meno. Ale možno si Alexej nemyslí, že má také krásne meno, možno si myslí, že Alexej je meno celkom, celkom obyčajné, na to som sa Alexeja vlastne nikdy nespýtal, aj keď je mi skoro ako brat.

Poviedku o Alexejovi som chcel napísať aj preto, aby všetci ľudia vedeli, že Alexejovi Alexandrovičovi by sa nemali posmievať, keď trochu nesprávne vyslovuje r. To je jediná Alexejova chyba, trošku zle sa mu vyslovuje otcovské meno Alexandrovič, ale to nič, pretože dôležité je, že v krstnom mene nemá Alexej r. To by si Alexej naozaj nezaslúžil, pretože takých dobrých ľudí ako je Alexej je na svete málo.

No a ešte som v poviedke chcel napísať, že svojho Alexeja by som spoznal medzi tisícmi, ba aj  desaťtisícmi Alexejmi. Ale keby sa Alexej zmenil na muchu, tak by som ho asi nespoznal. To by musel priletieť ku mne a povedať mi: nazdar Vaňuška, to som ja Alexej, tvoj Alexej Alexandrovič, čo ti je skoro ako brat. Ale to by som Alexeja už spoznal, pretože Alexej má celkom tichý, nikomu nepodobný hlas. A vôbec by nebol udýchaný, pretože nech sa deje čo sa deje, Alexej robí všetko pokojne. Niekomu by sa mohlo zdať, že Alexej je pomalý, ale to nie je pravda, pretože Alexej je len pokojný.

Ešte by sa o Alexejovi dalo napísať, že sa narodil v decembri a preto je tak trocha zimomravý. Alexej zvyčajne chodí oblečený teplejšie než ľudia okolo a vďaka týmto opatreniam Alexejovi skoro nikdy nebýva zima, naopak, nakoniec z Alexeja sála teplo, ktoré zohrieva ľudí v okolí. Toto je asi jediný paradox, ktorý možno pripísať Alexejovi, ináč je Alexej celkom nekomplikovaný, celkom jednoduchý človek.

Keď tu o Alexejovi tak píšem, možno ste zatúžili Alexeja spoznať, ale ja som sa rozhodol, že identitu Alexeja Alexandroviča zatajím. Alexej je totiž veľmi plachý a nemá rád davy, vždy má tendenciu v nich miznúť a strácať sa a keby ho všetci chceli spoznať, zničili by ho. A potom, potom by som už nemal Alexeja Alexandroviča, môjho jediného Alexeja, kamaráta čo mi je skoro ako brat.  


johanne
19. 04. 2004
Dát tip
poviedka o alexejovi jojo, dobrý :))), přestože je to povídka o Alexejovi, možná bych to dala spíš mezi blbůstky (ale to jen tak by the way, je to věc názoru) pobavilo, takže tip

Ragnar
18. 03. 2004
Dát tip
No, mne to príde tak trochu ako reakcia na návštevu Daniila Charmsa a jemu podobných, ktorí sami pri písaní riadne (a zámerne) preháňali; písali také kakiratúry na realitu. Takže inšpirácia štýlom, ktorý sám má silné znaky paródie.

Pleja
16. 03. 2004
Dát tip
to nie je parodia, to je štýl, troška prehnaný, ale ako povedal Ragnar - ruský

Imane
13. 03. 2004
Dát tip
frekvence jména Alexej ve všech podobách mě odradila od delšího čtení

Ragnar
13. 03. 2004
Dát tip
Imane - to by som ako chybu vôbec nevidel, pripomína mi to niektorých ruských poviedkárov. To meno je tam skoro ako mantra - opakuješ, opakuješ, opakuješ, opakuješ, opakuješ, opakuješ, opakuješ, opakuješ, opakuješ, opakuješ.... ... až sa s Alexejom stretneš, stretneš...

Nicollette
13. 03. 2004
Dát tip
na tom něco je... ta souvislost s mantrou..... Alexej je sympaťák, do ničeho se nenutil........... příjemné setkání..... tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru