Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka o sněžence

Výběr: Carodej
18. 03. 2004
19
7
13371
Autor
Madelaine

   Pomalu přicházelo jaro a tál sníh. Sněhuláci se chystali na prázdniny do chladných krajin, z těch teplých zase zpátky přiletěli skřivani a první čáp. Sluníčko bylo najednou veselejší, a jak se usmívalo, začalo teple hřát. Rozpustile šimralo paprskem ptáčky a větve stromů pod bradou, vlnky ve studánce, která právě vyběhla z ledové skořápky, nestačily uhýbat před zlatými prasátky.

   Jen v rohu zahrady ležela bílá sněhová peřina. Sluníčko natáhlo paprsky, co to jen šlo, ale nedosáhlo. Je tam stín a ozývá se odtamtud tenké domlouvání : " Tak už se neboj a pojdˇ! " A jemně to tam cinká.

   Slunce nastavuje ouško, ale moudré z toho není.  Udělalo si tedy z dlaně trubičku, aby lépe dohlédlo. A taky vidí. Ve sněhovém polštáři je skulinka a tou vyběhla maličká sněženková víla. Tahá za zelené lístky svou sněženku : " Zima byla dlouhá. Každá pořádná kytička má zjara vyběhnout ven. " Ale sněženka na to nic, jen se celá chvěje, až jí bimbá zvoneček. A od toho je to křehké zvonění.

   Víla si sedla na kousíček trávy a vzdychla : " Tolik jsem se těšila na jarní sluníčko. A tedˇ to vypadá, že ho propásnu. A letní je moc horké. " Rozplakala se, až se jí třásla ramínka.

   Slunce se rozběhlo po obloze. Když bylo blízko, natáhlo paprsek a opatrně jí zatˇukalo prstem na rameno : " Copak je? " Víla si otřela slzy.  " Moje sněženka se bojí vyběhnout ven ze sněhové jeskyně, " vzlykla.

" A proč? " diví se sluníčko. Víla jen smutně ukázala. Opodál stojí vrána, má zavřené oči a zpívá: " Krá! Krrrááá! Krrrrráááááá! " 

   " Sněženky se vraního zpěvu bojí. Když se té vrány nezbavíme, čeká nás jaro pod sněhem, " špitla víla. Od pláče je už celá zmáčená. Sluníčko ji trochu zahřálo, aby nenastydla, a zkusilo vráně domluvit : "Ty, poslyš, už je zima pryč. A vrány jsou zimní ptáci. " Vrána nic. Dál klidně zpívá, jen občas koukne jedním okem.

   Víla znovu zatahala sněženku ze lístky, jenže ta pořád stojí jako přibitá. Vrána se směje, až se prohýbá : " Krrrááá! Marrrná prrráce! Krrrááá! " Víla znovu usedla na chomáček trávy a byla moc smutná. Když byla smutnější než šafářův dvoreček, tˇuklo se sluníčko radostně do čela : " Už to mám! " Protáhlo se a začalo hřát.

   Paprsky šimrají vránu pod křídly, na zádech i na bříšku. Vrána se smíchem válí po zemi. Napřed se jí to líbilo, ale jak sluneční teplo sílilo, lechtalo ji to čím dál víc. Nakonec zahrozila křídlem a radši uletěla.

   Sluníčko zmírnilo hřání na tišíčko a podalo samo sněžence ruce.

Zbytek sněhu roztál a sněženka  vyskočila do svěžího jara.

Na větve stromů usedli skřivánci a spustili takový koncert, že víla dlouho tancovala jako na bále. 


7 názorů

Madelaine
23. 10. 2009
Dát tip
OK. :-)

Madelaine
23. 10. 2009
Dát tip
Tak to už se chválou snad až rdím... :-) A rozpaky před dětmi. :-) Dej mi pak vědět, co říkaly. ;-)

Madelaine
23. 10. 2009
Dát tip
Jejej, tak to opravdu moc děkuji, za takovou pochvalu. :-)

Podměsíc
23. 10. 2009
Dát tip
Křehce něžná a milá, příjemné čtení. T.

Carodej
24. 02. 2005
Dát tip
No pane jo, to je krásná pohádka! Napsat pohádku není vůbec jednoduché a tahle stojí za Výběr.

Súkromie
12. 05. 2004
Dát tip
Posielam Ti tip na rozprávku. Celkom sa mi páčila.

zahide
11. 05. 2004
Dát tip
je to fakt moc milý...takový jemný a citlivý , o proszé malé sněžence..myslím že jí někdy využiju v odíle pokud ti to nebude vadit pohádek pro malý děti (těh hezkých) není nikdy dost tip

gabio
11. 04. 2004
Dát tip
je to hrozně krásně něžňoučký...takový úsměvný... t

Simona
27. 03. 2004
Dát tip
Miluju pohádky, krásná..;o)

3/5+T co dodat :)

Adam_G
24. 03. 2004
Dát tip
Pěkná pohádka. Nelíbí se mi pár drobností jako..rozpustile šimralo paprskem ptáčky a větve stromů pod bradou... Lepší by byla věta bez větví... Stějně jako skřivani, kteří přiletěli..raději přilétali... Ale to jsou jenom maličkosti. Jinak milá.

Madelaine
23. 03. 2004
Dát tip
Díky všem za hezká slova. :)

Madelaine
23. 03. 2004
Dát tip
Díky všem za hezká slova. :)

adrift
23. 03. 2004
Dát tip
nevím proč mám avi. ale teď jsem to přečet a je to povedené. celá božena němcová ;c))))) ne je to fakticky pěkné

Madelaine
23. 03. 2004
Dát tip
Díky.

Chenoa
23. 03. 2004
Dát tip
hezké, do klubu květů a medového štěstí t

Madelaine
23. 03. 2004
Dát tip
Je škoda, že pohádek je na Písmákovi málo :..(((

Madelaine
23. 03. 2004
Dát tip
Je škoda, že pohádek je na Píssmákovi málo :..(((

Seregil
23. 03. 2004
Dát tip
Krásná... tip a klub...

Arien
20. 03. 2004
Dát tip
:))) pěkňoučké miloučké :)))

milé!

synáček
19. 03. 2004
Dát tip
Mám vždy velkou radost, když někde vidím, že se víly vracejí i do pohádek...je krásná... TIP...a díky!

andromeda
19. 03. 2004
Dát tip
Teda to bylo tak nádherné!!!!......třásla se jí ramínka....Tak báječnou pohádečku jsem dlouho nečetla, T I P

Líbí se mi takové pohády. Tipnu si.

Promiň, vypadlo mi -k-. Mělo tam být: "Líbí se mi takové pohádky."

Madelaine
18. 03. 2004
Dát tip
Děkuji. :)

Kateee
18. 03. 2004
Dát tip
připomíná mi to, jak mě kamarádka přemlouvala odložit zimní kabát a nastavit tvář sluníčku :o) krásné vystihnutí dnešního počasí *t*

Mařka
18. 03. 2004
Dát tip
To se ti doopravdy moc povedlo. Je zezoučká. Já osobně bych se trochu rozepsala o tom, jak tý vráně začalo být hnusný teplo, jak se začala potit a smrdět-)))) ale to by bylo o něčem jiném. Každej má svý. Fakt hezká a křehká TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru