Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč ji chceš či nechceš??????

18. 03. 2004
11
2
8749
Autor
Barbar

Jen-Tak pro poučení od starého BARBARA :-)))

Láska přece není metál

kterým sklízíš zásluhy

Láska není ani ten lék

kterým léčíš neduhy

S láskou nejde obchodovat

nedá se s ní odměnit

Lásku si nelze vynutit

láska to je zvláštní cit

Před láskou se neubráníš

není kam se schovat

Můžeš třeba stokrát nechtít

najde si tě znova


2 názory

Alela
26. 01. 2012
Dát tip
jů, ta mě potěšila :) dík! poznámka pod čarou: Ehm, ...konečně jsem si našla čas.. :)

avox
31. 03. 2007
Dát tip
Znáš někoho, kdo by o ni nestál? :-)) */

Andulka
29. 09. 2004
Dát tip
no jo....laska je dar...bla bla bla....ale pak kdyz se snazis v zivote zavrit dvere.....tak ti druzi placou....ze to prece jim nemuzes udelat a pritom na zacatku...prednaseli basen o tom....ze laska je jak vecne otevrena klec pro kanara....:-)*

Barbar
29. 09. 2004
Dát tip
No jo, vona to asi bude i ta klec, jenom nevím na jakýho ptáka.... BARBAR

Andulka
29. 09. 2004
Dát tip
Barbare...:-))))!

elfka_Sea
17. 07. 2004
Dát tip
to se mi moc líbí

sk8ergirl
26. 06. 2004
Dát tip
Njn...láska je holt láska...občas šílená mrcha, ale pořád krásná :-)

Pisces
08. 06. 2004
Dát tip
stručný, jasný, výstižný a navíc pravdivý :)

woai
21. 05. 2004
Dát tip
To horak: ja to teda po tricitce ukocirovat nedokazu (zrovna ted jsem z toho uplne vyrizena) ;-))) ;-( Jen mi konecne doslo, ze clovek se muze zamilovavat mozna cely zivot, porad dokola (do ruznych osob) - zrejme nezavisle na cemkoliv... Ja s tim teda nic udelat neumim a jenom mam nekdy (na jare) ;-) pocit, ze zesilim ;-) Barbare - to se s tim budu uplne stejne potykat cely zivot?! :-) M. (woai) a tip

woai
21. 05. 2004
Dát tip
To synacek: naprosty souhlas! :-) Zamenujeme casto zamilovanost a lasku... Jen je dobre, ze ta zamilovanost po case prejde, protoze by se to moc dlouho vydrzet asi nedalo ;-) M.

Milly
21. 05. 2004
Dát tip
Díky za avi, woai, souhlas se synackem, téz můj názor- jen se mi to nechtělo vypisovat... ;-)

synáček
10. 05. 2004
Dát tip
Je to krásná…a podnětná báseň…což je ostatně vidět i na všech názorech pod ní… Je pravdivá…i není…ale takové jsou i některé názory reagujících… Je to z toho důvodu, že se láska vyskytuje ve dvou zcela od sebe odlišných formách…aniž bychom si to mnohdy vůbec uvědomovali…takže se může stát, že chvíli mluvíme o té…pak na to vzápětí zase o té druhé…a pořád máme dojem, že jsme na té správné straně barikády…jenže to vůbec nemusí být pravda. Mnohem horší je to pochopitelně v praxi, kde jeden druh lásky je sice tak krásný, že se nám hlava točí…a všechno je tak snadné…a najednou je po lásce a přichází rozčarování…a je to proto, že se zcela zapomnělo na onu formu druhou… Ta první láska…je sice nádherná…a dokáže nás prožhavit takovým způsobem, že skutečně (mnohdy) i léčí…má však dvě (velmi ošemetné) vlastnosti: je (vzhledem k nám) naprosto pasivní…naprosto nezávislá na tom, co bychom chtěli nebo nechtěli…a brzy se (většinou) unaví…nebo i docela zmizí. Není to vlastně láska…je to zamilovanost. Nezávisle na naší vůli (mnohdy i dokonce proti ní) je vyvolána osobou, kterou milujeme…do které jsme se zamilovali. Je to pasivní cit…! Ta druhá forma lásky je naopak aktem naší vůle…je zcela pod naší kontrolou a je to aktivní péče o blaho toho, koho milujeme. Je základem trvalého vztahu a (čistě teoreticky) nemusí být vůbec závislá na objektu, který milujeme. V této rovině můžeme skutečně milovat i své nepřátele. Má mnoho přívlastků, mnoho charakteristických forem (láska mateřská…partnerská….rodičovská…k lidem…k nemocným…ke zvířatům…k přírodě…k věcem…atd. atd.) Většina manželství končí právě proto, že o této druhé formě lidé buď vůbec nevědí…nebo jsou příliš pohodlní…nebo dokonce sobečtí pro tuto (skutečnou) lásku. Sobec totiž této aktivní péče o toho, koho miluje (tedy o někoho jiného, nežli je on sám) není schopen…protože taková péče znamená vždy jisté (různě velké) osobní omezení…pro některé dokonce až naprosté sebezapření…viz např. Matka Tereza… Na druhé straně právě sobec může být zcela uchvácen tou formou první…pro kterou nemusí hnout ani prstem…a právě to, jak znamenitě „hoří“ je bráno (omylem) jako velká záruka trvanlivosti jeho (tak „velké“) lásky…avšak pravý opak bává pravdou… TIP…a díky!

Barbar
10. 05. 2004
Dát tip
…a díky! BARBAR

synáček
10. 05. 2004
Dát tip
Bylo mi potěšením...

vesuvanka
10. 05. 2004
Dát tip
Pekne a pravdive - tip

Barbar
25. 04. 2004
Dát tip
Arien - ale jenom proto si ji nikdy nepořizuj! BARBAR

Arien
25. 04. 2004
Dát tip
nebudu, neboj se

Arien
24. 04. 2004
Dát tip
řekla bych jen, že ty neduhy ti někdy vyléčit může

horák
30. 03. 2004
Dát tip
to to bude tak znicujici i v dalsich dekadach, ja myslel, ze po tricitce, ctyritce se to uz da ukocirovat :o)

maia
28. 03. 2004
Dát tip
Velmi pekna, vystizna a pravdiva rymovacka. * Dam do Poulicneho klubu.

Seregil
28. 03. 2004
Dát tip
S tim mohu souhlasiti..

LaCasage
26. 03. 2004
Dát tip
jen tak ...ový výčet obecně proklamovaných „pravd“

papouch
24. 03. 2004
Dát tip
mne si teda ta láska nějak ne a nechce znova najít

Barbar
24. 03. 2004
Dát tip
papouch-šťastlivče!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! závistivý BARBAR

Milly
24. 03. 2004
Dát tip
Že by ses, milý BARBARE, začal přilkánět k mnou vyslovenému pocitu, že někdy trvá láska příliš dlouho? ;-)

zvedavec
23. 03. 2004
Dát tip
s tým liečením: čítala som knihu lekára Dr. Siegela, na názov si už nespomínam, bol to chirurg a zameriavala sa na chorých na rakovinu. Zistil, že v niektorých prípadoch došlo k neočakávanému vyliečniu. Skúmal takéto prípady, aj ich popísal vo svojej knihe. Zistil, že takíto ľudia mávali niekoľko spoločných vlastností: boli zaujatí životom, mali veľľmi silný zmysel života, pre niečo chceli žiť a chceli niečo dávať svetu, vedeli sa zbaviť strachu a zaujať sa niečím zmysluplným a potom - boli plní lásky. Nešlo ani tak o to, koľko lásky prijímali, ale o to, že boli naplnení láskou, takou tou nevyžadujúcou. Ak niekto užíva lásku ako liek, asi mu to neprospeje bohviemako, pochopila som. Ale ak dáva, tak ho tom môže dokonca aj udržať pri živote. Uzdraviť, alebo predĺžiť život. Písal to lekár, chirurg, teda nie nejaký šarlatán.

Milly
23. 03. 2004
Dát tip
V tom to případě s Tebou souhlasím, zvedavče, díky za avízo. :-)

Milly
22. 03. 2004
Dát tip
.........nejsem si jistá co je láska. Mám pocit, že neduhy nemůže léčit- pokud se jedná o partnerskou lásku..... a že s láskou k životu, rostlinám, zvířatům, sobě samému se to má jinak.. Akorát s tím metálem-pokud se jedná o pocit partnerské lásky někoho jiného vůči mé osobě- má ho přece kvůli tomu jaká jsem a jak se chovám- a tak mi přijde, že v tomhle smyslu v dyném případě zásluhy sklízím. :-)

Barbar
22. 03. 2004
Dát tip
Myslím si, že láskou nikdy neodměňujeme. Nevím z čeho a proč se rodí, nicméně se mi zdá, že přichází spíš nečekaně a je naprosto nezávislá na naší vůli. :-)) Možná to tak vidím, protože jsem BARBAR

Milly
22. 03. 2004
Dát tip
Ale BARBARE!!!! ;-) Přece když někoho miluješ, tak kvůli tomu, jaká ta dotyčná osoba je- jinak bys přece miloval tím samým citem úplně všechno....... A člověk si přitom ani nemusí uvědomovat kombinaci těch mnoha faktorů pro které miluje......

Barbar
22. 03. 2004
Dát tip
No spíš bych řekl, že ten cit nějak zatemní soudnost. Většinou ty nejfantstičtější vlastnosti pro který ji/ho milujeme,se s odstupem doby zdají úplně jinými. :-)))))))))))))

zvedavec
19. 03. 2004
Dát tip
máš pravdu :-)

Negi
19. 03. 2004
Dát tip
taky souhlas:-)

Shellinka
19. 03. 2004
Dát tip
...ale léčím... a vynucuju.... a bráním se... a tisíckrát nechci!!! :)

Quinn
19. 03. 2004
Dát tip
moudra :o) *

Lee
19. 03. 2004
Dát tip
jojo, asi jako dobeš

zvedavec
19. 03. 2004
Dát tip
akurát ten prolog ma mierne dráždi :-)

naive
18. 03. 2004
Dát tip
"láska je kurwa"

Elyn
18. 03. 2004
Dát tip
hlavně ji nevynutíš. Kde není, ani čert nebere, a že by třeba zatraceně chtěl..;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru