Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Březen

23. 03. 2004
16
0
6009
Autor
KayTee

Symfonie jara

Utkaná z hlasů slavíků

A tajícího sněhu

Snesla se

Na křídlech holubic

Na opuštěnou kolej

Čekající na poslední vlak

Zimního času


nicknick
01. 12. 2004
Dát tip
viz. Miroslawek.... otřepané fráze vytřepat a pak teprve vznikne neotřelá BÁSEŇ .... a vvvo tom tto je:)

sk8ergirl
07. 08. 2004
Dát tip
Samozřejmě líbí, ale popravdě už se u těch měsíců začínám trochu nudit :o)

machal
18. 04. 2004
Dát tip
Tohle se mi líbí asi nejvic z tech ostatních měsíců :) *

Miroslawek
16. 04. 2004
Dát tip
Zastavil bych se jen velmi krátce u básnického jazyka, který by se měl vyznačovat tím, že se jedná o deformaci (nikoli nutně frankensteinovsky protipřírodní ;o))) jazyka běžného, sdělovacího, o vnášení slov do nových významových rovin a souvislostí. To se vztahuje rovněž na básnický jazyk předchozích, již uzavřených tvůrčích etap. Říká se tomu aktualizace. A tu já zde tedy příliš nevidím. Básník samozřejmě má i některé další prostředky, ale ty ses jinou cestou nevydala, text je postaven právě a pouze na kouzlu básnického vidění, jež je ovšem v mých očích spíše cyklostylovou kopií, než tvůrčím činem... ale konkrétněji: "Symfonie jara"... klasický příklad básnické figury, obratu, který již běžně přešel do hovorové řeči a tudíž jej není možno vydávat za životný, neřku-li vlastní (ve smyslu původní) stavební prvek... a nepomůže (i když to by právě jinak postaveno pomoci mohlo) rozvinutí "utkaná z hlasu slavíků", neboť s těmi hlasy slavíků je to stejně symfonicky problematické a pouhé spojení těchto dvou se mi nezdá být dostatečné opodstatnění existence obojího v textu. Jednotlivé obrazové kamínky jsou svým způsobem dobře asociačně propojeny, ovšem tak očekávatelně a samozřejmě... zákonnost a zákonitost je pro dobrou stavbu sice nutná, nicméně nesmí být předem zřejmá... tady nejsem ani v nejmenším překvapen tedy ani zaujmut... po tajícím sněhu bych se spíš divil, kdyby se symfonie nesnášela dolů... "Na křídlech holubic" ...Au!... to je tak profláklý a sentimentem nasáklý obrat, že se tak už jmenují i hudební alba, opuštěná kolej svou opuštěností asi nikoho nepřekvapí, tím méně "poslední vlak" (třebas do Gunhillu ;o) byť ve spojení se zimním časem je to alespoň náběh na ono nové zasazení obvyklosti, jež jsem zmiňoval.

KayTee
16. 04. 2004
Dát tip
wau, děkuji za kritiku.konečně někdo, kdo umí kritizovat ;o)) Opravdu děkuji za písmenka...je to...poučný ;o))

Hermann
16. 04. 2004
Dát tip
Miroslawek mi poslal avízko na Tvoju báseň, ale ja som ju už hodnotil...Ale ohodnotím ju druhý krát tipom, lebo je prekrásna...Hermann tipuje druhý krát....

KayTee
16. 04. 2004
Dát tip
Hermann: dvakrát tipnúť nejde ;o)) ale neva..snaha sa cení ;o))

Hermann
16. 04. 2004
Dát tip
Nejde? Nevadí, ale reagoval som na Miroslawkove avízko...Hermann

Aerotik
16. 04. 2004
Dát tip
Velmi výstižné, tohle opravdu je březen! *

vesuvanka
06. 04. 2004
Dát tip
Moc krasna, davam tip.

KayTee
06. 04. 2004
Dát tip
Moc děkuji všem ;o) cmuk

Hermann
02. 04. 2004
Dát tip
Snažím sa nechápať a to je dobre...Snažím sa chápať a chápem niečo iné...nesnažím sa chápať a tak píšem ........Krásne a dojemné..Tip Hermann

LaCasage
26. 03. 2004
Dát tip
docela pjekný, za kamna vlezem

kminnek
24. 03. 2004
Dát tip
skvělé* tip

WiruZ
23. 03. 2004
Dát tip
fajn.....

KayTee
23. 03. 2004
Dát tip
Teda..to je rychlost ;-) Díky

Litochowitz
23. 03. 2004
Dát tip
....hezká věc:)

WiruZ
23. 03. 2004
Dát tip
no jo no kdyz je clovek nemocen a nudi se doma...tak je pak i rychlej na pismici....ze???

Waren
23. 03. 2004
Dát tip
...Pěkný... t*

KayTee
23. 03. 2004
Dát tip
děkuji ;o)

gaston
23. 03. 2004
Dát tip
juj...děsně pěkný vykreslení tý nálady:))

KayTee
23. 03. 2004
Dát tip
děkuji ;-)

* t

adrift
23. 03. 2004
Dát tip
poslední vlak zimního času. krásně to zní. pohlazení tip

KayTee
23. 03. 2004
Dát tip
jejda, nějak jste se rozběhli...díky moc

eh, slavíci a symfonie jara mě otrávili trošku, ale zbytek výbornej!

zvedavec
23. 03. 2004
Dát tip
:-)

severanka
23. 03. 2004
Dát tip
pekne sa ti to rozbehlo ... ako ten vlak :) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru