Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Útěky

28. 03. 2004
3
0
1546
Autor
Cheeky

Jenom zamyšlení... Nedávno jsem se dozvěděla že ve svých dílech utíkám. Je to pravda, proto mě to zaujalo a začala jsem nad tím přemýšlet. Proč utíkám, kvůli čemu...


   Všichni jsme chtěli někdy utéct... Zmizet, udělat dlouhou čáru za minulostí a znát se jenom s opravdovými přáteli. Lidmi, kteří vás berou jako člověka, bez předsudků a takové, jací doopravdy jste. Těmi, kteří vás znají jako člověka, kterého si mohou vážit a mít ho pro to rádi...

   I já jsem po tom toužila. Utéct, zmizet z jejich života, aby zapomněli... A nebo si vzpoměli, jednou, dvakrát, při procházce po místech, která v duši pohladí. Místech, kde nám bylo kdysi dobře a teď na nich jen bodne vzpomínka a napadne myšlenka: "Ano, tady mi bylo krásně. Proč to nejde vrátit?" A možná, možná, že právě tehdy si uvědomujeme chyby. Chyby cizí i svoje, drobné detaily, jež se ukázaly tak důležitými, když ztratily svou drobnost a přestaly být detaily...

   Těch míst, těch, kde nám bylo dobře, se vzdává těžko. Všude se dá najít spousta jiných míst, ale... jen ty, pro jiného bezvýznamné kouty, budou pro nás vždycky jedinečné. Ať už jde o místo u rybníka nebo mez u kolejí...


  Proč utíkáme? Od minulosti, přátel, kterým jsme ublížili, bývalých lásek, rodiny... ale hlavně od svých CHYB. Protože chyby jsou důvodem k útěku od minulosti, zklamání i lásek. Utíkat je snažší než hledat řešení a smír, je to snažší než hledat cestu zpátky. 

   V myšlenkách utíkám stále. Upínám se k okamžiku, kdy beze slova, s vysvětlujícím dopisem bez varování odcházím. Až nasednu do auta, zhluboka si oddechnu. "A je to za mnou..." Když budu míjet svoje místa, zastavím a uvědomím si chyby, kterých nebude málo... A potom s městem za zády se bude dál odvíjet můj malý, osobní útěk, co pro mě tolik znamená.

 

  A budu doufat, že si jednoho dne uvědomím, že utíkat je zbytečné.


Cheeky
15. 02. 2006
Dát tip
Jistě, že bych chtěla psát a vydávat... jenže poslední dobou je psát čím dál tím víc těžší a těžší... asi mě nějak opustila múza či co :o) jsem ráda že sis našla čas a přečetla si moje věci. Udělala jsi mi velkou radost, protože mě už nikdo nečte, zřejmě proto, že už moc nevydávám. Děkuju, cheeky

Eva_S
15. 02. 2006
Dát tip
jo.... víš, nechci se Tě dotknout....ale todle by napsal kdekdo.... nebo takle....na ofic vydání by bylo třeba víc originality, jak slohový, tak tématický....teda nejsem žádnej odborník, ale dyš se tak podívam, co se vadává....atd.... nebát se toho.... radost....sem ráda....to jen tak náhodou sem natrefila.... měj se fajn zatim....

Eva_S
22. 01. 2006
Dát tip
jak tak o tom přemejšlim....asi sem moc chyb v životě neudělala....:)) takže to moc nechápu....:)) bys chtěla někdy psát _ vydávat, bo tak?

teqrilla
14. 04. 2004
Dát tip
Nutí to k zamyšlení...Budu o pár věcech uvažovat a pak Ti možná připísnu i něco víc..zatím promiň, že nejsem schopna něco sesmolit..

baxillatex
01. 04. 2004
Dát tip
Vrátit něco neopakovatelného končí většinou zklamáním...Vzpomněla jsem si teď na stav, který mám už tak poslední tři, možná čtyři týdny. Tak tedy pěkně od začatku. Vždycky jsem si psala svoje myšlenky, postřehy, kreslila si atd. po všech možných papírcích, sešitech, ubrouscích... Tak před půl rokem jsem si řekla-tak, je čas všechno sesbírat, vytrhat ze sešitů a dát to pěkně na jedno místečko-a něco jako "tajná" skříňka se opravdu zrodilo. Byla jsem na to dost pyšná, cítila jsem, že ty moje myšlenky opravdu "existují", že se mám vždy k čemu vrátit. Taky jsem si slíbila, že i nadále do té krabičky budu přispívat, ale nebudu ji otvírat. Jen "...v den opravdu významný..." Před čtyřmi týdny jsem si začala dělat ve všem ooobrovskou očistu. Ve všem, i v těch papírcích. Pár jsem si jich přečetla a pak je šla spálit, popel z nich jsem vyhodila do popelnice. Byl to útěk? V určitém slova smyslu určitě, ale já to cítila jako velkou úlevu. Nebyl to pro mě zas tak lehký krok(jak by se mohlo zdát). Občas je potřeba si říct: teď udělám tu tlustou (proč se říká černou?) čáru. Nikdy ji ale neuděláš dokonalou- myslím tím, že člověk na to prostě není dělaný, má pamět, tý se nezbavíš. To, co si máš pamatovat, si prostě z hlavy nevysypeš a nespálíš. Ale aspoň pro ten pocit, že jdeš dál, že není dobrý vázat se na minulost, jen si s sebou nést to krásný, poučný, opravdu potřebný. Není toho moc, člověk by si měl umět vybírat jen to nejdůležitější. A místa, která ve mně něco evokují? Tak o tom bych mohla psát a psát a psát, ale bylo by to zbytečné. Víš proč? Došla jsem k názoru, že jeden způsob, jak se dělí lidé je tenhle:1)jsou lidé, kteří mají co říct(ale dost často mlčí) a 2) jsou lidé, kteří nemají co říct, ale stejně mluví...Zastavit se, mlčet a přemýšlet, udělat si očistu, i přesto, že v tomhle období se bude člověk ostatním jevit jako největší introvert, podivín, tichý blázen, ztrátí pár "kamarádů". Udělá si jasno...ve spoustě věcí. Teď už budu zas mlčet. (je to moje první kritika po čtyřech týdnech mlčení, čtení a pozorování, tak sorry za tu obsáhlost)

Nedlloyd
28. 03. 2004
Dát tip
Už jsem ti to jednou říkal... Umění není vědět, proč člověk utíká. Umění je mít za sebou v písku takové stopy, aby od nich člověk utíkat nechtěl. Na druhou stranu...útěky mají své kouzlo a patří k Tobě jako jméno Klára ke 'Queen of sand'. A nezapomeň prosím, ať už utečeš kamkoliv, říct mi, kam utíkáš... Ned(&tip)

Desiré
28. 03. 2004
Dát tip
Bylo to pěkné, opravdu na zamyšlení .... ale příliš jsi opakovala slova po sobě. Děláš-li to mockrát za sebou, přestane to mít to kouzlo. T.

Nedlloyd
27. 03. 2004
Dát tip
*18*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru