Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Temný hvozd

27. 03. 2004
6
0
3881
Autor
Argon

Milý čtenáři. Přináším Ti svojí první báseň, kterou bych chtěl zveřejnit na Písmáku, neboť jsem lačný Tvého názoru a chvěji se nedočkavostí nad kritikou. Buď prosím schvívaný k člověku bez valného talentu. Přeji příjemný umělecký zážitek :-)

Temný hvozd

 

Uprostřed hvozdu chatrč stojí.

Vůkol se komáři v bažinách rojí.

Tam babice dlí v temný kraj a

z prazvláštních bylin si slévá čaj!

 

V místě kde srdce buší,

nezanech člověče duši!

Nenechá babice mladíka být.

Dnes svého hosta bude mít!

 

Vyrazil do hvozdu jinoch jak květ.

Zdalipak vrátí se někdy zpět?

Pevnou má paži jistý krok.

Spatřiti chatrč je však šok!

 

V místě kde srdce buší,

nezanech člověče duši!

Nenechá babice mladíka být.

Dnes svého hosta bude mít!

 

"Vstup v mojí chýši mladý pane.

Jídlo i pití je přichystané!"

"Díky ti stařeno nemám hlad,

však vodou bych smočil ústa rád."

 

V místě kde srdce buší,

nezanech člověče duši!

Nenechá babice mladíka být.

Dnes svého hosta bude mít!

 

"Napij se raděj čaje mého,

zprostí tvou duši všeho zlého"

"Neblahé tušení ženo mám,

raděj se na cestu rychle dám"

 

V místě kde srdce buší,

nezanech člověče duši!

Nenechá babice mladíka být.

Dnes svého hosta bude mít!

 

Tu babice začne měnit tvar.

Z očí jí vzplane zlostný žár.

Mladík však v pouhém okamžiku,

do srdce vrazí jí ostrou dýku.

 

V místě kde srdce buší,

nezanech člověče duši!

Nenechá babice mladíka být.

Dnes svého hosta bude mít!

 

Z babice staré obludy zjev,

V dáli se rozlehne nelidský řev.

Dnes padla stvůra - bestie,

kolik jich hvozd však ukryje?


Argon
11. 10. 2005
Dát tip
Ju děkuji...pochvala od takové umělkyně mě těší dvojnásob:-)

pekny! musim pochvalit, ma to skvely rytmus, dej a dokonce se to i dobre rymuje (na coz sem lehce uchylna:-) ..zkratka tip*

Argon
13. 12. 2004
Dát tip
Nicollette: Jůva děkuji:-)))

Nicollette
12. 12. 2004
Dát tip
velmi Erbenovské, velmi dobré *

Argon
09. 07. 2004
Dát tip
:-)

johanne
06. 05. 2004
Dát tip
ale já nemluvím o příjemným obsahu... :)))

Argon
04. 05. 2004
Dát tip
Johanne: Wow, ty máš ale smysl pro rytmus, když to takhle vnímáš:-) I když jsou přízvuky mou slabou stránkou, jsem si vědom toho jak to občas vázne. No, ale že ti nepřijde ani originální si můžu vyložit dvojím způsobem. 1. Není to originální-ve fuzy s horizontem tak pokročilé a náročné čtenářky:-) 2. Je to originální, ale školácky strojené:-)

johanne
04. 05. 2004
Dát tip
neoriginální - tím jsem chtěla spíš říct, že je to něco jako lidová slovesnost (prostě to tak na mě působí :)), nevím, jestli náhodou podobnej námět nebyl i v nějaký pohádce nebo tak... ale fakt, z ničeho tě neobviňuju, je to příjemný :)) a můj smysl pro rytmus... prostě jsem nemohla nechat bez povšimnutí názory, že je to rytmicky dobré... když není :))

Argon
04. 05. 2004
Dát tip
Wow psát lidovou slovesnost:-) Ok, stejně jsi zvlátní když pro Temný hvozd volíš adjektiva jako příjemný:-) Ale díky tvé rozbory se mi moc líbí:-)))

Argon
04. 05. 2004
Dát tip
Wow psát lidovou slovesnost:-) Ok, stejně jsi zvlátní když pro Temný hvozd volíš adjektiva jako příjemný:-) Ale díky tvé rozbory se mi moc líbí:-)))

johanne
30. 04. 2004
Dát tip
človíčku nechci ti kazit radost, ale rytmus se v tom hledá dost těžko :o) [nejen jakés takés rýmy, ale co takhle přízvuky :)))?] takže po formální stránce nic moc, škobrtá to, občas to zní celkem hezky, ale následující verš chvilkovou harmonii zas rozboří :) pokud jde o obsah, docela fajn, nic novýho, ale je to celkem příjemný 8)

:)) Někdy se říká že rýmy svazují..to ale není tvůj případ:) A to já většinou ani rýmované moc nemusím, natož tenhle rým (AABB-nemůžu si vzpomenout na to jméno:) a ještě když se tam opakuje strofa..ale tohle se mi líbí:)) plyne to:) T.

Argon
06. 04. 2004
Dát tip
:))) To jsi mě potěšila. Můj velký kritik Štěpán mi totiž jednou vytkl, že mé básně za nic nestojí a používat rým, když to nemumím je hloupost. Snažil jsem se napodobit to co říklal, že nemám Erbenovský rytmus:-)

Isilme
06. 04. 2004
Dát tip
Argon Cast: připomíná mi to písničku z nějaké fantasy -logie, která je v okolí hodně známá:) ale je to hezké ......*

Argon
06. 04. 2004
Dát tip
O díky:-) Jakou písničku? Tahle básnička už je stará asi 5 let...tak asi zdomácněla:-)))

Petr_Pan
28. 03. 2004
Dát tip
Super - skvěle se to čte a má to spád :-) Jen - tohle nemá moc s lyrykou co společnýho - spíš epika...:-) Ale to je fuk - máš můj upřímný TIP - tohle mě chytlo :-)

Argon
28. 03. 2004
Dát tip
Petr_Pan: Wow! O díky udělal jsi mi radost!:-))) Máš pravdu je to epika...můj překlep na Písmáku...raději to změním.

Arienalia
27. 03. 2004
Dát tip
Až na čárky, které ti ve větách chybí, je to pěkné odreagování :-) Líbí

Argon
27. 03. 2004
Dát tip
Jupí:-) To jsi mi udělala radost! (musím se podívat zda-li jsi, něco pěkného napsala:-)) Ano je to už starší dílko, ale na těch čárkách musím zapracovat. Zitra zkusím přidat něco o lásce.

Arienalia
27. 03. 2004
Dát tip
Napsala, avšak mnoho pěkného nikoli :-)) Dobře, budu tiše sledovat tvá přibývající díla..

inari
27. 03. 2004
Dát tip
docela líbí...jenom bych to zařadila spíš mezi epické...

inari
27. 03. 2004
Dát tip
docela líbí...jenom bych to zařadila spíš mezi epické...

Argon
27. 03. 2004
Dát tip
Arienalia:Tvá poslední báseň už nezůstala nepovšimnuta:-) To, že budeš sledovat mou tvorbu je mi velkou poctou, jen prosím…nesleduj jí tišeJ Zítra se zde objeví má další básnička, tentokrát bude o lásce:-))) Inari: Děkuji, že se docela líbíJ Ugh…máš úplnou pravdu, je to chyba…polepším se.

Arienalia
27. 03. 2004
Dát tip
Argon: Dobrá ,budu sledovat neskrytě :-) A ještě ti tu nechám T*I*P ,aby si tvé práce všimli i jiní autoři :-)

občas až moc jednoduché rýmy , ale v sledu myšlenek to až tak nevadí . . .

Argon
27. 03. 2004
Dát tip
Jupi! Pismak se mi začíná líbit:-) Tolik plodné kritiky za tak krátký čas, jsem rozhodně nečekal. Sirad:Myslím, že jsi to brala dost podobně jako já když to psal. Mám rád pohádky...a námět se nezapře...chtěl jsem sepsat něco v Erbenovském duchu, ale také kapku svého. Tvá kritika je vážně super!:-))) Arienalia: O, diky moc:-))) Paranormality: Máš pravdu jsou poněkud...moc jednoduché...snad časem dojdu k větší slovní zásobě a dokážu mrštněji propojit slova v smysluplný rým:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru