Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Květ růže

08. 06. 1999
0
0
1550
Autor
aluj

snad trochu hodne naivni - obcas se mi to stava

Zrána rozvil se maličký růže květ titěrných kapiček rosy si lok s prvními denními paprsky slunce s prvními doteky ztrácel svou nevinnost a lákal včelky a čmeláky vůní pylu a červeně smál se lidem pro radost. Zvečera usínal a v dlaně ukrýval svou tvář stříbrný měsíc na obloze střídal zlaté slunce hvězdy třpytily se, z květu však zněl pláč ne dávat jen, on lásku přál si získat též "tak až se opět rozvinš, nenabízej všem tolik krás" to pomyslel si, když konečně šel spát. Zrána rozvil se včerejší růže květ poslední den se sluncem užít chtěl a ješt pár doteků a pohlazení přál si - kéž věčně žít by směl všechno však končí, tak v naději na včerejší slova raději zapomněl. Další den zrána nerozvil se růže květ marně ho v trní hledali včera zvečera úplně vyhas jeho dech barevní motýli přec kolem kroužili byli rádi, že přes nevděk že krásu svou jim neodřek.
Merle
09. 06. 1999
Dát tip
Každopádně to je milý a příjemný (zas tak naivní opravdu ne). Mě to "míchání" nijak nerušilo.

Print
08. 06. 1999
Dát tip
Naivní se někdy rovná něčemu, co snese i slůvka čistý... Křišťálově čistý!!!!

maprach
08. 06. 1999
Dát tip
Pokud se to tobě zdá "snad trochu hodně naivní", dodám jen, že ty to můžeš posoudit nejlépe, a pokud tomu tak je, tak to uvidíš. Myšlenka je určitě zajímavá, možností zpracování hned několik. Pro růže mám ovšem slabost, díky moc :-) :-) :-) Protože tohle má být i kritika, tak jen ještě jednu poznámku: trochu mě tam rušila stylová nevyváženost. "Růže květ" mi svým slovosledem připadá vzletný; "kéž","přec" nebo i "(získat) též" bych v tomto případě taky zařadil k vyššímu stylu, naproti tomu "lok" "vyhas" nebo "neodřek" postávají na úplně opačném konci jazykového spektra. Obojí je přijatelné, jenom bych to asi nemíchal dohromady.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru