Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zamykání

Výběr: sleeping_beauty
04. 04. 2004
4
0
4406
Autor
Newton

 

odkvétání

               je když

               vteřina za vteřinou...

 

nesmíme

řekla

                             a panoptikum 

                             přizvukovalo dvoučárkovým c

 

život jak hodinový hotel

řekla

usmívajíc se nepostřehla

                              a něco monotónně 

                              přizvukovalo

 

Slyšíte?

všechno už jednou bylo

to je má vzpoura proti času

 

nečekejte

zavírám oči                                                

                                a echo monotónně znělo

                                panoptikem

 

Nedotýkejte se jí neboť přišel její čas


Marthin
04. 04. 2004
Dát tip
Napodruhé...velmi..

Dero
04. 04. 2004
Dát tip
Napoprvé, docela jo ... pěkné!

Fou_
04. 04. 2004
Dát tip
8¨-I

JiKo
04. 04. 2004
Dát tip
Los solidos :-) Konečně jedna báseň co mě zaujmula a dá se číst i na podruhé. Některé vyrazivo jsem již sice četl (dvoučárkové C, život jak hodinový hotel-Mňága?:-)) a tak mi ubírá pár bodů v celkovém dojmu. Básňa má vše co očekávám. Poetiku, dostatečné množství metafor obsah i pointu (lehoulince předpokladatelnou tím odkvétáním). Sama báseň lze pochopit několika způsoby a dává tak čtenáři prostor k vlastnímu výkladu přesto, že ten základní vyplouvá na povrch poměrně zřetelně. Tipy téměř nedávám, ale zde jeden utrousím. ps: ale jinak ta fialová mě pěkně sere :-))) Jaká je její funkčnost? Jak se recituje fialová báseň?

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
už jsem se lekl, že tě nic nenasere

JiKo
04. 04. 2004
Dát tip
Toť jen taková hyperbola :-) nasranej nejsem ale asi založím klub za zčernobílení Písmáka :)))

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
za barvu mě tady už napadlo tolik lidí, že me to začína bavit, totiž když už to je dost lidí, kteří vůbec uvažují o čem to je, tak se vždycky najde někdo, koho hlavně zajímá barva, což považuju za úplně ujetý :)), ale samozřejmě mám radost, že alespoň ta barva je osloví :))

JiKo
04. 04. 2004
Dát tip
tak třeba zkus vysvětlit ptoč jí tam máš? Existuje spousta lidí s odlišným barevným viděním a těm se to může číst sakra blbě. To je celý, prostě se to hůř čte.

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
:) hezká je, jen jsem taky maličko zaváhala u "minutový hotel" a "dvoučárkové C" a "echo" - protože na ně narážím celkem často.. ale líbí.. výkladů více, dá se k ní vracet a barva mi nevadí, i když si vlastně taky říkám - proč zrovna fialová ? (jen zajímací dotaz) :) *

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
no bóže... :))

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
mně taky...:) (možná by na tom vydělali víc než na hodinovým. Ale to už je pouhopouhá nemístná spekulace..;))

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
Tak nejlepší by podle mne byla barva starorůžová, jen jsem ji v nabídce nenašel a ta by se mi hodila i významově, ale je bezva bavit se o barvách nebo o tom, zda je líp vydělat na hodinovým či minutovým hotelu :))) místo echa si dosaďte klidně ozvěnu jen to ztratí rytmus - míst dvoučárkového c si dohoďte klidně jinou notu jen, že pokud to nevíte tak u některých sluchových chorob je to poslední tón, který nemocný člověk slyší - potom už vůbec nic, prostě je hluchý ( a to je ten význam, který jsem měl na mysli) nevím, zda existuje nějaká obdoba, co člověk vidí naposled než přestane zrakově vnímat cokoli, možná je to ta vaše fialová - ha,ha.

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
:))

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
:))

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
:)

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
:))))))) Newtone, tak já se teda omlouvám za ty hotely..:))

Lee
04. 04. 2004
Dát tip
vůbec to není špatný, přečetla jsem několikrát a pořád zaujatě

JiKo
04. 04. 2004
Dát tip
Elyn neopisuješ tak náhodou ode mě? :-)

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
JiKo: no jistě, protože jsem chtěla, abys si toho všiml a poslal mi avízo, abychom se tu mohli nerušeně dál bavit o dalších neotřelostech:) NE, neopisuju... já mám svoji hlavu.

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
to bylo náhodou vtipný :)

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
:) ahoj, Newte, už jsme se dlouho neviděli :)) To bylo kouzlo nechtěného :)

dismorphia
04. 04. 2004
Dát tip
Mňága bohužel naskočila tak silně, že přehlušila báseň, zpívám si.. ech

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
tohle jsem fakt napsal, když celá Mňága ještě chodila do školky, tak bacha!

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
Elyn, mě život dost baví :))) takže cokoliv...

dismorphia
04. 04. 2004
Dát tip
Nikdo tě snad neobviňuje (já tedy rozhodně ne), žes to od nich přímo opajcnul, ale rozhodně je ta mňágovská verze známější a já si prostě nemohu pomoct.. nemohu za to, že tu píseň znám, že ji mám ráda a že se tam hodinový hotel vyskytuje.. :) Už vůbec ne za to, že naskočila.. tak bacha ! :)

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
prosím tě a co tam zpívají?

dismorphia
04. 04. 2004
Dát tip
"Svět je jenom hodinový hotel (a můj pokoj je studený a prázdný)" a bla bla bla, takhle nějak :)

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
tak to zase není tak zlý, už jsem myslel, že to nebudu moct nikdy publikovat, ale existence hodinových hotelů může inspirovat kdekoho - život jako hodinový hotel je přece jen něco jiného, když někdo rekapituluje minulost, ne?

dismorphia
04. 04. 2004
Dát tip
Ale jistě. A ani bych to nebrala jako vadu na kráse té básně, chyba je spíš tady u mě. Jen takhle to ber. Jakmile jsem došla k hodinovému hotelu, tak mi naskočila Mňága a dál už jsem se (možná nepochopitelně) nemohla donutit k soustředění na báseň samotnou - je to ve mně, takže na to nedávej takový důraz .)

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
omlouvám se :)

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
omlouvám se :)

dismorphia
04. 04. 2004
Dát tip
hlavně to ne :) vrátím se sem jindy, zkusím své soustředění.. dík a pěknej večer

WiruZ
04. 04. 2004
Dát tip
ja nevim asi nelibi moc....

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
to je tvoje právo :))

Newton
04. 04. 2004
Dát tip
O.K.

WiruZ
04. 04. 2004
Dát tip
ja so o to taky nehadam:))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru