Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vtedy v noci

12. 04. 2004
3
0
1606
Autor
zvedavec

Vtedy v noci

 

  

Tak toto nečakala. Všeličo iné, ale toto nie. Niet riešenia, niet, napadlo ju.

 

Bolesť ju naplno zasiahla. Plakala. So slzami i bez nich.

Neschopná riešiť vzťah so svojím partnerom ... ktorý tak veľmi chcela mať krásny. A teraz toľko špiny ...

 

Predtým, vopred, vedela presne, ako dosiahnuť ich spoločné šťastie, a teraz je tu ešte aj  ich dieťa, syn, a všetko je pokazené, pokazené nielen pre nich dvoch, ale i pre to neviniatko -  zasiahol ju nový prílev bolesti. Nič nefunguje, každá snaha sa napokon ukáže byť neúspešnou, zbytočnou. A všetko sa stále zhoršuje!

 

Cítila veľké trápenie, poníženie, hnev - na neho a  hnev na seba -  nevedela, čo robiť.

 

Bol preč.

Sklamal ju preukrutne a miesto seba zanechal bolesť.

Silnú bolesť, čo iba rástla.

A stále bolela.

 

Zašla k postieľke v rohu miestnosti a vybrala svoje maličké dieťa. Spinkalo v perinke.

Drobné rúčky, krásne telo, drobné, krehké, tak pekná tvár ...Nežný, čistý, nevinný. Krásny chlapec. Položila ho do prázdnej polovice manželskej postele. Ľahla si k nemu a dlho hľadela ... cítila lásku, bola jej plná. Po okraj zaplnená svojou láskou aj pálčivou bolesťou.

 

Potom snívala.

Sen o tom, kým sa stane jej syn. Vždy bude stáť na jej strane. Bude silný, smelý, navždy nevinný a postaví sa na stranu dobra. A veľmi zatúžila na chvíľu preskočiť o dve desiatky rokov a ohriať, zoceliť sa v prítomnosťou muža, silného, výnimočne  smelého, vysluhujúceho spravodlivosť a odolného všetkým pokušeniam, chcela byť v spoločnosti  krásneho muža, ktorým sa stane jej syn ...

 

 

 

 

... a o dve desiatky rokov si na túto chvíľu spomenula. Pochopila, koľko naivity a nezrelosti tá predstava v sebe niesla.

 

Pozrúc spätne na svoj život: muž, jej partner, ktorý jej vtedy v noci spôsobil tak veľké zúfalstvo, je pri nej dodnes. Ich život nebol idylkou, ale tvrdo vybojovaný vzťah, a obaja sa niekoľkokrát pre jeho pretrvanie pobili s nepriazňou osudu.

 

Syn – syn sa nestal vysneným princom. Je človekom s chybami, ktorý dodnes potrebuje pomoc, pochopenie. Výsledok výchovy je zároveň i pripomienkou slabosti ich oboch – mamy i otca. A z tohto dôvodu i výčitky svedomia nachádzajú v ich životoch vždy a nanovo svoj priestor.

 

A má ich oboch rada. Aj s chybami.

A vie, že i ju, aj s chybami, majú, tak po svojom, radi oni dvaja.


synáček
12. 04. 2004
Dát tip
Píšeš nádherně...snad je to hlavně tím...jaká jsi...nedokážeš napsat věc nehezkou, protože ve všem co píšeš je láska...a také moudrost...řekl bych nadčasová...moudrost. TIP...a díky!

Barbar
12. 04. 2004
Dát tip
Ta láska v sobě vždy si nese svou bolest, radost, pláč i smích.......... .......a vzpomínky jsou milosrdné ty odpustí Ti často hřích BARBAR

zvedavec
12. 04. 2004
Dát tip
synáček: vďaka, že ma tak vnímaš, ďakujem. :-) (mám i inú stránku, nemysli si, že nie) Barbar: tiež vďaka. A s Tvojím poeticky vysloveným názorom súhlasím. :-)

Liso
12. 04. 2004
Dát tip
:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru