Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravá láska

21. 04. 2004
3
0
1989
Autor
eŠtoky

Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. První list Korintským 13:5

   Nikdy jsem neviděl nic podobného, je to až neuvěřitelné, co dokáže láska. Matt a Helen spolu chodili už asi rok a půl. Seznámili se na jednom večírku. Tam si tenhle sympatický a urostlý mladík, po kterém toužila většina dívek ve škole, všimnul, jak v temném rohu místnosti stojí vcelku pohledné děvče střední postavy. Dal se s ní do řeči a tak začala známost, ze které se vyklubal celkem silný vztah. Za ten rok a půl se do sebe ti dva opravdu zamilovali. Nyní Matt chodí do maturitního ročníku a Helen čeká maturita za dva roky. Helen měla na Matta takový vliv, že Matt kvůli ní začal dokonce navštěvovat nedělní bohoslužby v kostele. Hel totiž celý život vyrůstala v křesťanském prostředí. Toho dne šli kolem poledne z kostela a Matt zamířil místo domů opět do nemocnice, kde za poslední měsíc strávil spoustu času kvůli poranění zad z fotbalu. Důvěrně znal to prostředí. Na ten pach desinfekce se nedá zapomenout. Po půlhodince v čekárně vešel konečně do ordinace. Za stolem seděl lékař a tvářil se velice zamyšleně. Matt se bez zbytečných otázek začal svlékat do půl těla, jako obvykle. Doktor ho ale jedním gestem ruky zastavil, ještě než si stihl sundat košili.
   Zbytek dne Matt strávil procházkami po zdejším parku a tvářil se ještě zamyšleněji než před tím ten doktor. Domů se vrátil až pozdě k večeru, jeho rodiče už spali. Došel potichu do svého pokoje, aby nikoho neprobudil. Když zavřel dveře, z ničeho nic pohlédl ke stropu jako by koukal na hvězdnou oblohu. Pak sklopil svůj zrak, zavřel oči. Poprvé poklekl. Poprvé poklekl k pravé modlitbě. vyznal se Pánu ze všeho na co jen přišel, ještě nikdy nebyl tak upřímný jako v tuhle chvíli. Když pak usínal, zdálo se jako by se na jeho smutné tváři objevil úsměv.
   Bylo krásné jarní ráno, stála tam, na opačné straně chodby a pomalými kroky se vydala za ním. Ano, byla to Helen a byla krásnější než kdy před tím. Bylo mu jako by ji nikdy neznal a právě se do ní zamiloval na první pohled. Vyšel jí tedy naproti, ale místo pozdravu jí naprosto ignoroval, šel klidně dál až k Cherry, nejkrásnější a nejnafoukanější holce školy a políbil jí. Cherry byla trochu překvapená, ale nakonec si řekla, právě mě líbá nejhezčí kluk ze školy, asi už pochopil moje kvality. Helen tam jen tak stála nedokázala ze sebe vypustit ani hlásku. Náhle zazvonilo a všichni se rozprchli do svých tříd. Takhle to pokračovalo celý další týden. Matt úplně vymazal Helen ze svého života. Ta s toho byla nejprve smutná, ale teď byla čím dál tím víc na Matta naštvaná. Osmý den od toho incidentu si Helen konečně dodala odvahy a šla o přestávce za Mattem do třídy. "Ty máš něco s tou čubkou Cherry?" začla Helen pěkně zostra. Celá třída náhle ztichla "Co když mám?" řekl s klidem Matt: "Už mě prostě nebavilo furt čekat, to jsou ty tvoje křesťanský hodnoty. A s Cherry nám to v posledních měsících docela klape." "V posledních měsících?" vyvalila Helen rozezleně oči: "Tohle je poslední kapka, ty jsi s ní chodil z mýmy zády?!? To je konec!!! Nechci tě už nikdy vidět!!!" Odešla a práskla za sebou dveřmi. Helen o Mattovi už nikdy neslyšela. Matt totiž týden na to odmaturoval a odjel do Německa, kde dožil zbytek svého krátkého života.
všechno neni jen černý a bílý ale kdo je černej, kdo je bílej? Do Matta nevidíš... co cítil? snad lásku, snad zklamání, snad zlost, snad naději, snad lítost a soucit. Zachoval se dobře? Nesobecky? Sobecky? Neptal se, jednal... chtěla to? pomůže jí to? Zvolila by jinak... Ona by si to dokázala zařídit... Je to smutný... Sobecky

Jo, na tohle budu muset ještě dlouho myslet *Tip

gradanrel
25. 05. 2004
Dát tip
tak to se ti povedlo. dávám TIPI´K

Zvěruška
30. 04. 2004
Dát tip
Moc pěkný příběh, zvlášť pro červenou knihovnu, ale nellíbil se mi závěr...byl tak nějak....jak to říct....příliš strohý a jednoznačný a jak všichni víme, není jenom černá a bílá.......

Zvěruška
30. 04. 2004
Dát tip
jo a mimochodem, abych nezapomněla - obzvlášť ten prolog se mi zamlouvá.....

_Grim
22. 04. 2004
Dát tip
až mi z toho mrazí v zádech *

littledee
22. 04. 2004
Dát tip
máš tam několik pravopisnejch chyb (detail), ale moc bych nesouhlasila s tím, že pro Helen bylo lepší, když se rozešli, protože se smrtí člověka, se kterým vycházíš v životě dobře, se smíříš rychleji než s tím, kdo tě podrazil (dneska mi to řekl jeden pan psycholog:-)a navíc, měla jsem z tý povídky pocit, že on díky Hel uvěřil a takhle by se křesťan nechoval, ne?

littledee
22. 04. 2004
Dát tip
prolog je skvělej :-)

Bering
22. 04. 2004
Dát tip
možná sis mohl odpustit ten rozbor dílka v závěru. myslím, že na to samé přišel během čtení každý sám. kdyby jsi to v závěru tak nevysvětloval, přinutilo by mě to k zamyšlení...

eŠtoky
22. 04. 2004
Dát tip
O pravopysní chibi my vúbec nejde a myslím, že se smrtí člověka se smíříš mnohem líp když o toho člověka nestojíš....mimochodem moc nechápu tu logiku proč by se takhle křesťan nemohl zachovat.....

eŠtoky
22. 04. 2004
Dát tip
Asi máš pravdu že to ten konec zkazil. Hned to napravím...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru