Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

neklamem

24. 04. 2004
2
1
1969
Autor
zvedavec

neklamem

 

...ja neklamem, povedal a nebol ochotný doplniť vyplnené testy vrátnikov k uskutočnenému školeniu, ktoré ústretová kontrolórka doplniť navrhla (veď v skutočnosti ich nepísali )...kontrolórka myslela na záujem firmy, kde bol Prvý zamestnaný...nechcela udeliť pokutu kvôli formalite, ktorú vyžadoval zákon...

 

 

 

Prvý bol pravdovravný ... za žiadnych okolností neklamal.

 

Vládnuci stanovil pravidlá  a mal moc trvať na ich dodržiavaní ... A poslal Tretieho, aby kontroloval, a na základe zistených nedostatkov mal moc trestať, ak Tretí zistil nesúlad.

 

Posledný neklamal tých, ktorých si vážil. Dal si ale právo sám posúdiť, čo je v záujme všetkých zúčastnených a či bude súčasťou systému, ktorý vnucoval Prvý. Rozhodol sa systém posúdiť. A potom boli i chvíle, keď zamlčoval, pridával chýbajúce doklady a hovoril nepravdy. A svedomie mlčalo.  

 

A potom stretol Prvého, ktorý mu povedal, že nikdy neklame ... dovtedy si Posledný pripadal ako pravdovravný a čestný.

 

Čo je to čestnosť?

 

 

***

 

Môj dodatok:

 

 

Kto bude spokojný?

 

Sumu peňazí za pokutu dostane štát.

Ked sa kontroluje nie podstata veci, ale papiere, papiere, ... donekonečna papiere ...

 

... a ničia sa lesy, uberá sa firme čas NA SKUTČNÉ RIEŠENIE PROBLÉMOV a na PRÁCU, na VÝKON, firma bude potrestaná len a len za to, že nesplnila jeden nezmyselný detail.

 

Ja cítim bolesť v srdci z toho, že otrocky vykonávame nezmyselné príkazy dané zákonom, hoci aj dnes (po "nežnej") sme na tom tak, že nemáme možnosť ohradiť sa ani voči CELKOM NEZMYSELNÝM ZÁKONOM. Neexistuje pripomienkovanie zamýšľaných ani existujúcich NEZMYSELNÝCH zákonov, ako to je možné?

 

(ako zvyknem hovorievať: aj otrokárstvo sa dá úpraviť zákonom: teda ak schválime, že bude platiť, že niektorí z nás sa stanú otrokmi, tak sa tomuto zákonu aj podriadime? a budeme cítiť výčitky svedomia, ak sa ním nebudeme riadiť?


1 názor

no to je jasne, ze nic na svete neplati na sto pro :) ani tato veta xixi :) fsetko je relativne a zalezi od uhla pohladu a od postoja..

zvedavec
26. 04. 2004
Dát tip
:-)

zvedavec
25. 04. 2004
Dát tip
Vďaka Vám. rozumiem: ibaže mne sa vidí, že nič neplatí tak na sto precent, žiadne pravidlo. :-) To kritérium, ktoré nadraďujem nad dodržiavanie aj (zväčša) dobrého pravidla vyplýva z toho, že ľudí a ich trápenia nadraďujem nad to, či nejaké také pravidlo (za každú cenu) dodržím.

Dero
24. 04. 2004
Dát tip
Čestnost je bolest u srdce při každé vyřčené lži ... ***

zajimava uvaha.. suhlasim s derom..

zvedavec
24. 04. 2004
Dát tip
Bolesť z akého dôvodu? Prečo cítite bolesť? Sklamali by ste seba, alebo niekoho iného? Koho? Vďaka za reakciu Vám obom. :-)

boles alebo nejaka vycitka sebe samej.. cestny clovek nema dobry pocit ked klame.. :)

Dero
24. 04. 2004
Dát tip
Spíše je to projev jakéhosi zklamání nad sebou samým ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru