Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kousek sebe

03. 09. 2000
4
0
1986
Autor
Barka

Každý kolem má svou duši, každý sbírá vlastních sil, chci vědět, co ostatní jen tuší, ušla bych pro to na tisíce mil. Každý chce zcela poznat sebe, každý chce sebe pochopit, skoro žádný to nedovede, ale alespoň má pro co žít. Ten kdo hledá pochopení, našel to co jiní ne, ví, že tohle snadné není, když myšlenkám svým nevládne. Taky bych chtěla sebe najít, nechci se ztratit v proudu slov, možná, že stačí strunky ladit a štístka skládat do podkov. Když nemáš sebe, nemáš co dát, i kdybys stokrát rozdával, to co jsi znal, jsi tímhle pozapomněl, je to jako bys nic nedával. Možná že zkoušíš půjčit tělo s tím, co to udělá s tvou duší, jenže i kdyby ono samo chtělo, prázdno tvé duše nepřehluší. Zkusila jsem už půjčit sebe, to jako nástroj poznání, jenže výsledek, že duše zebe a v myšlenkách je hádání. Chci mít tu sílu, kterou doufám, dokáži i občas dát, ale pokaždé si uvnitř zoufám, když večer sama jdu zas spát. Chci Ti vzít kousek a nevím komu, chci ti vzít a chci si brát, možná, že když to bude správné, naoplátku bych mohla darovat. Je to jen prosba, kterou říkám a ty jí vidíš jinak, vím, i když se usmívám, stejně vzlykám a díru v duši neslepím. Chybí tam kousek, který hledám a až najdu, možná dám, ale těším se na den, kdy ti řeknu, že už žádný kousek nehledám.
cvrček
26. 03. 2002
Dát tip
Fajn básnička... Jen hledej, já už mnohé našel a taky jsem toho musel hodně vyzkoušet... Rád bych ti kousek daroval, ale ono to přes internet (naštěstí) moc nefunguje....

Prokletí
28. 11. 2000
Dát tip
*Kousek sebe: 1. a 3. řádek nesedí délkou - rušička rytmu ... 12. řádek přebejvá 1 slabikou ... 5. sloka totálně rozkolejená ... nějak mi to celé uniká ... snažíš se o seriózní socilologickopsychologickofilosofické vyřešení problému vlastní identity ... nezjistil jsem, jestli se Ti to povedlo, asi je chyba na mojí straně... m.

JiKo
30. 09. 2000
Dát tip
Obsah je dobrý, ale délkou básně se myšlenka trochu rozmělní. Rytmus nehodnotím. Lyrika básně se mi od půlky vytrácela právě tou její délkou

Sly
30. 09. 2000
Dát tip
SVOBODA ta něžná pěvkyně... JSME

Semis
07. 09. 2000
Dát tip
tak jo toto se mi taky libi, neni to sice tak "roztomile", jako Hrobar, ale libi.(az na "tisice mil" v prvni sloce, to bych fakt nejak zmenil) je to na TIP

Beren
06. 09. 2000
Dát tip
Jen říkám TIP !

Siminka
03. 09. 2000
Dát tip
Přenádherně krásné. (*)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru