Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Brána

23. 05. 2004
13
18
5095
Autor
Sybian

Gravis stál před rozervaným otvorem v kamenné zdi.
Býval prý jediným vchodem. Branou, jež se sama rozevírala před kroky směřujícími dovnitř. Nikdy ven. Říkalo se to.
Nikdy ven. Zvláštní, hrůzostrašně lákavé, zničující, posilující ... jaké vlastně? ... pomyslel si.
"Nikdy ven!" Hlesl. Bezděky, snad aby více pocítil tíhu těch silných slov.
Až se zalekl svého hlasu a plaše se ohlédl.
Nikde nikdo, ticho, prázdno.

Zamyšleně se opřel o okraj díry a nechal svou myslí prostupovat prapodivné myšlenky.
Věděli, že nikdy neopustí říši, do které vcházeli?
Kolik už jich bylo?
Jak dlouho se odhodlávali?
Vkročili spěšně bez rozmyslu?
Co obětovali?
Chtěli?
Museli?
Proč?!
Jak vypadali?
Jejich tváře ... vidět tak ty tváře. Ne tváře, oči! Vidět jejich oči.
A číst v nich ... obavu? hrdost? neochvějnost? touhu? klid? chlípnost? vzrušení? napětí? úlevu? ... vidět tak ty oči.

Pátravě přejížděl pohledem každý detail ruiny vchodu před sebou. Jistě to bývala krásná brána. Z masivního dřeva, zdobená nádherným kováním. Takovým, ze kterého nikdy nevyhasíná žár ohně a rytmus úderů mistrova kladiva. Sehnul se a přejel rukou vodorovně nad zemí. Široký dubový práh. Musel tu kdysi být. Pečlivě vybraný kus, ani stopa po suku,  pečlivě opracovaný a budící RESPEKT.

Šlápl bych na něj?
Nebo bych ho překročil? Napadlo Gravise.

 V tu chvíli mu došlo, že možná chce být jedním z nich.
Jedním z těch, kteří přišli až sem s odhodláním postavit se před bránu a ... vkročit.
Poznat, co poznali oni. 
Zachvěl se vzrušením.
Poznat to!
Napřímil se a postavil čelem k rozvalinám. Stalo se něco podivného, ale vůbec ho to nezarazilo. Jako by se to mělo stát.

Před Gravisem se pomalu rozevírala mohutná zdobená brána.

Ještě poslední okamžik.
Na rozmyšlenou.  

 Vstoupil.


18 názorů

Sybian
04. 10. 2008
Dát tip
Lauro, diky ) Milly, muze, muze, kazdy o cem chce, klidne ) G.

Milly
30. 06. 2008
Dát tip
:-P Jsem tu zas... Možná už vim o čem to je..., no ale co... Beztak to může mít každej o čem chce... možná. :-)

martinez
24. 09. 2007
Dát tip
sem si to myslela že to budeš mít obrácený :o) a nemáš zač, já si jen vzpomněla kde sou :o)

Sybian
24. 09. 2007
Dát tip
brana pesimisty se mi zamlouva vic, ta optimisticka je takova, no ... libive unyla mi pripada. ta pesimisty je rozhodne hezci. Ja bych dokonce ty nazvy spis otocil. Brana pesimisty je ta nahore - to je takovy studeny klid a mir, nic se nedeje - jako branka na hrbitov. Kdezto ta dole, jeje, ta zve dal - jen pojd pojd, jsou tu stara tajemstvi, pojd je objevit. diky )

martinez
19. 09. 2007
Dát tip
a brána pesimisty

brána optimisty

Sybian
12. 09. 2007
Dát tip
No ano ano, kdo ví. To se nikdo nedoví, la la la la lalala )) Díky ) G.

Cornelie
12. 09. 2007
Dát tip
Touha po poznání nám může být svým způsobem nebezpečná,ale i nás může posunout někam dál. Kdo ví kam došel Gravis?No snad našel něco víc než měl ve světě před bránou. :)

Sybian
02. 09. 2007
Dát tip
ajo vlastne. no ale. no dobre :o)

martinez
02. 09. 2007
Dát tip
a nedělej si tu z toho chat, sem se píšou přece kritiky :o)

Sybian
02. 09. 2007
Dát tip
:o)))) ze jo

martinez
02. 09. 2007
Dát tip
no eště aby mi cizí chlap nadával... ;o)

Sybian
02. 09. 2007
Dát tip
spravne, spravne, chvalim )

martinez
02. 09. 2007
Dát tip
taky ne... spíš kdysi... včil mám dítko a tomu nesmím zmizet :o)

Sybian
02. 09. 2007
Dát tip
a ... zitra?

martinez
02. 09. 2007
Dát tip
nevstoupila bych... možná kdysi... ne dnes

LaMouette
20. 04. 2006
Dát tip
nedalo mi.. se tu neska nezastavit.. mno.. aspon tak popremyslet.. nad branami.. :-)

Lakrov
11. 04. 2006
Dát tip
Po celou dobu vyvolává podivné představy. Na konci zamrazí. Jako snímek krajiny, zahalené v mlze. Jen pár obrysů z ní vystupuje. Vše ostatní co vidím je dílem mé fantazie; a ta si dává záležet. Napadá mne otázka, zda lze okolní temnotu vytlačit temnotou, propuštěnou ze svého nitra. Na tuhle otázku tady odpověď nenaleznu. Jdu hledat dál.

LaMouette
10. 07. 2005
Dát tip
tak nejak sem se tu tedkonc musela zastavit.. a ac prevelice nerada nekomu priznavam ze sem se mylila.. tedkonc Tobje musim.. mels pravdu.. Brana nemusi mit ale vubets nits spolecnyho se smrti.. mno.. cili tak.. vim wo tom.. :-)

Joen_B
29. 12. 2004
Dát tip
...aspoň mě to pobavilo, to je důvod, ne :o)??.....

Joen_B
28. 12. 2004
Dát tip
..nevím jak ostatním, ale mě to velmi zaujalo, hezký..tip :o)

Sybian
28. 12. 2004
Dát tip
Joen_B to me ale tesi, ani nevis jak ) diky diky. G mimochodem i kdyz to s tebou nesouvisi, pripomnel mi tvuj nick jedno jmeno, na ktere jsem si uz leta nevzpomnel ... Joan Baez ... a ani vlastne nevim, proc to rikam :o)))

Milly
14. 12. 2004
Dát tip
řekla bych, že když člověk pozná něco, po čem už nikdy není stejný jako dřív- že to je ono.. Jinak viz Vella a -t- A Velli: nevím, jak Ty, já někdy lituju většiny věcí- člověk se pořád rozhoduje mezi něčím a něčím jiným..... Lítost- je pocit- smysl snad na pozorování..

Sybian
09. 11. 2004
Dát tip
darkforlight ... co asi na cloveka ceka, kdyz vykroci a projde skrz ne, vid? ) G.

bolestně lákavé...cítím, že tam na sebe čekám Já...

Sybian
09. 11. 2004
Dát tip
ajajaj .... ty, v jinem svetle, mezi jinymi zvuky a jinymi barvami vseho. nepredstavitelne predstavitelne prozatim ... nez se brana zacne se skripotem rozevirat a vabit. potom ... potom kdo vi .. G.

:-) ...nu co dodat...potom kdo ví...

mmm...ju i tadle je mi blízká...děsím se a zbožnuju všechny Brány...

Alojs
04. 11. 2004
Dát tip
zajímavě, řekl bych moderně, napsaná povídka. Líbilo a jdu číst dále

Omlouvam se, ze jsem k tomu vic nenapsala,ale bezprostredne po precteni jsem se nechtela poustet do nejakych debat...libi se mi, jaky tam vznika napeti a zvedavost,co tam vlastne je...

tip

Sybian
18. 10. 2004
Dát tip
dekuji, LF )

Dolente
26. 08. 2004
Dát tip
Já se ráda vracím a nerada vstupuju do neznáma. :o) *t

leenai
23. 08. 2004
Dát tip
Tak tohle znám. Já pořád ale stojím na tom prahu. ;) ;(

gabio
29. 06. 2004
Dát tip
hmmmmmmmmm t

pegasík
02. 06. 2004
Dát tip
WOW mrazi *

Beepee
25. 05. 2004
Dát tip
pekne... je totiz vic momentu, kdy se neco nenavratne zmeni, nejde jen o smrt. A ten moment volby je na kazdem z nas, na hodnotach, vuli... podle situace. Moc pekne a oslovuje me to.

Sybian
24. 05. 2004
Dát tip
LaMouette: ono, ono je to trochu jinak. "Brana" je popisem stavu, ve kterem se nachazelo, nachazi a jiste bude nachazet hodne z nas. Stavu, kdy nas neco lakalo. Pritahovalo poznat nepoznane. Az jsme v jednu chvili prekonali "neco". Zda zabrany, zda predsudky, na tom uz nezalezi ... a vstoupili jsme.

LaMouette
24. 05. 2004
Dát tip
... jojo.. no sak.. akurat pro me ten nej symbol nevratnyho poznani je smrt..:-)) pac to se vazne nende vratit.. ale pochopila sem to i tak jaxi to myslel...znam to totis mots dobre.. se silene dlouho dycky rozhoduju.. beru pro a proti.. propiram to.. ale jaxe jednou rozhodnu.. nelituju teho.. proto mi to netso reklo... tiky za poctenicko..

LaMouette
23. 05. 2004
Dát tip
... kazdy tam jednou musime.. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru