Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zjizvená zrcadla

Výběr: Milly
28. 05. 2004
7
9
4719
Autor
Sybian

Prošel Gravis přítmým studené chodby a stanul před zašlými sukovitými dveřmi. Opřel se do nich vší silou a obě křídla se s hlasitým skřípotem rozevřela. Jako by se jim nechtělo. Jako by v tom bylo zaváhání. Nadešel již čas, kdy se před ním mají rozevřít? Pozdě. Vstoupil.

Nedočkavě se rozhlédl kolem sebe a z očí mu vystřelil zmatený údiv. Odrážel se divoce z jedné strany na druhou. Prolétl místností, tu a tam se otřel, zadrhl, poposkočil, odrazil ... až s nevídanou silou uhodil zpět do očí.

"Zrcadla?" Neubránil se Gravis překvapení.

"Samá zrcadla ... jak podivná místnost."

Přistoupil k prvnímu a položil ruku na jeho zlatem zdobený rám. Dotkl se jen tak. Konečky prstů. A přejel letmo dolů, jakoby se dotýkal milenky, jež od něj právě odvrátila tvář. A přejel zpět nahoru. Cítil pod prsty teplo starého dřeva. Jak příjemné, pomyslel si.

Přimhouřil oči a pohlédl pozorně na zrcadlo. Bylo pokřivené. Zda schválně, zda časem, zda pod tíhou neupřímných šklebů, které vždy věrně odráželo zpět svým majitelům ... kdo ví.

Odráží se od takových zrcadel také slova? Napadlo Gravise. Kdyby ano, musely by jistě zůstat na jejich plochách nějaké šrámy. Ne, to je hloupost, fantazírování. Šrámy, které po sobě zanechají slova? Podivné, jak mě to mohlo napadnout? Zakroutil hlavou a přejel rukou po zrcadle. Vyzařovalo z něj takové zvláštní teplo. Lidské teplo. Přitahovalo jej.

Jaké bylo jeho překvapení, když dlaň pohladila sklo. Ucítil rýhy. Znatelné rýhy. Kvapně přešel k dalšímu a učinil to samé. Opět ty samé rýhy. Ač napínal oči a hledal ty podivné šrámy, ničeho neviděl.

"Jsou asi pod povrchem", došlo mu.
A počal přebíhat od zrcadla k zrcadlu. Bláznivě po nich hmatal, hledal a nacházel vždy to samé.

"Jizvy! Jsou to jizvy!" Vykřikl znaveně a zastavil se v rohu místnosti.
"Ale proč je jen cítím, proč je nevidím?" Nerozuměl tomu.

"Neboť jsi jako my", prolétlo tiše místností.

"Jako kdo?" Podivil se.

"Jako my. Vraceli jsme těm, kteří nám za to stáli, do očí jejich pravé obrazy. Zaleželo nám na nich. Proto jsme to dělali. Než pochopili, bylo to mnohdy těžké. Každému z nás zůstaly z té doby jizvy. Ty je cítíš, aniž bys je viděl. Víš, jaké jsou. A víš, že nejsou na povrchu."

"To ano, vím", potřásl Gravis souhlasně hlavou.

"Došel jsi až do této místnosti, mezi nás, a poznal její tajemství. Až odejdeš, pak na místě, kde stojíš, zůstane stát zrcadlo, podobné těm, jenž vidíš kolem sebe."

"Ano, cítím něco takového", odtušil Gravis a pohlédl pod nohy.

 "Tak tady zůstane kus mne samotného ...", zavrtěl nevěřícně hlavou.

"Je čas jít ", dolétlo k němu.

"Ano, ano", usmál se a ve dveřích se ještě jednou ohlédl.

"Čas jít dál." A zmizel v přítmí.


9 názorů

ty seš krásně tvárnej! to se mi líbí... a nemáš zač, záhadný cizinče...

Sybian
04. 09. 2007
Dát tip
prijimam fakt. a dik, kobylko morsky koniku :o)

no depak, krysa je taky krysa aj dyž je to on, a prase je třeba dokonce to prase... já bych to nepitvala a pouze ten fakt přijala :o)

Sybian
04. 09. 2007
Dát tip
no, ale to by pak bylo "mořský kobylka" spravně :o)

a nejsu člověk koník, su kobylka... všema mastma mazaná :o)

Sybian
04. 09. 2007
Dát tip
:o))) no dyk - to myslim - pridat, tak tak ) G.

negumuj mu! MU přidej!!! chjo...

Sybian
04. 09. 2007
Dát tip
ajo, hm clovece koniku, souhlasim, beru :o) du vygumovat "mu" diky. G.

jako ty tvý ostatní... není to na povrchu... a dotázek: Nedočkavě se rozhlédl kolem sebe a z očí MU vystřelil zmatený údiv - nebylo by to lepší? páč bez toho MU, je to takový "akční - Gravis vešel, rozhlédl se a vystřelil údiv... rozumíš mi? :o)

Sybian
29. 09. 2005
Dát tip
Milly, no ne? prekvapilas me, ze sem po takove dobe jeste nekdo zabloudi .... pouziji stejne slovo ... zvlastni. a dik za navstevu, stav se kdykoliv :o) G.

Milly
29. 09. 2005
Dát tip
asi jsem Tě tady někde viděla, tak jsem si řekla, že se mrknu- celkem škoda, že už sem nikdo nepřijde...

Milly
26. 09. 2005
Dát tip
tady už jsem byla a nevěděla, co napsat,......,tak si dílo konečně uložím. zvláštní.........

angel1
06. 12. 2004
Dát tip
ach ty jizvy! bolí, ach tak bolí a snad je líp, že nejsou na první pohled vidět. Kdo má tu schopnost a cit, ten je objeví a dotkne se... T

LaMouette
20. 09. 2004
Dát tip
za ten napad... zjizvena zrcadla.. brany do duse.. *

Pisces
28. 08. 2004
Dát tip
Ten název mě zaujal a celkově dílko není špatné...i ta forma je OK.

Dolente
27. 08. 2004
Dát tip
Už jen uctivě mlčím a otáčim se k odchodu. Po mně tu ovšem nezůstane zrcadlo, leč jen jeden malý, ušmudlaný, zato však upřímný t*

Sybian
27. 08. 2004
Dát tip
Leenai i Dolente, obema diky :o) G.

Dolente
27. 08. 2004
Dát tip
Je za co ;o))))

leenai
23. 08. 2004
Dát tip
Zrcadla s jizvami lidí, které oni sami nevidí, jen cítí? Jsi geniální. Klobouk smekám.... T.

Sybian
04. 06. 2004
Dát tip
Vella: ............bezpecnejsi? snad ........lepsi? ........... ne :o)

gabio
30. 05. 2004
Dát tip
hezky to píšeš...:) tak tedy na pokračování:) *

Sybian
29. 05. 2004
Dát tip
Tinwe: Tak vis co, muze se chovat trochu jinak. Tohle jsem nezkoumal, nenapadlo me to. Ale jak starneme, jsme ovlivneni tim, co prozijeme. Moudrime (ci hloupneme) ... asi to bude tim :o). Sybian

Sybian
29. 05. 2004
Dát tip
cmukina: vid, je to divne, ze? kde by k tem jizvam mohla zrcadla prijit? ... no, a presto je maji, ver tomu.

cmukina
29. 05. 2004
Dát tip
hmm.....aj tak neviem.....zjizvena zrcadla zjizvena zrcadla zjizvena zrcadla zjizvena zrcadla zjizvena zrcadla zjizvena zrcadla zjizvena zrcadla.....stale sa mi to nezda....:-)

Sybian
29. 05. 2004
Dát tip
cmukina: co uz :o))) pak sa neda nic robit. prijimam :o)

cmukina
29. 05. 2004
Dát tip
:-))

Tinwe
28. 05. 2004
Dát tip
název zjizvená zrcadla...je genialní ! ! jenom se mi zdá, že se tady tvůj hrdina chová jinak, nez ve vsech dilkach pred tim...ale libi se mi to moc!!!! TIP TIP TIP

cmukina
28. 05. 2004
Dát tip
hmm....je to fajn....ale ZJIZVENÁ ZRCADLA? to sa mi nezda

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru