Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Snad jednou

27. 05. 2004
2
0
1982
Autor
Tristram

Snad jednou

 

Snad jednou, nebo za dva roky, prostřelí mé úzké boky, laňka s brokovnicí.

Budu se jí divit, říkat proč snad? Já jsem malý? Býložravec, připravený k vyhynutí.

Myslíš že se neotočím? Já skoro mrtvá zuboženost? Přeoraná půda ctnosti, vyvržená neolitem.

Bydlím pod povrchem a je mi lépe v komolení citů.

Nadržuji svědomitě právě svému nedůvtipu.

Zlomené jsou ruce oře a paže kopyty jsou zacelené, narostlé jsou v celé kráse, od ramene po dlaň.

Tam se kříží s hnáty a pahýly mých očí, navnaděných do šera všech oslepnuvších myslí.

Nedovol si nevzpomenout na mé tiché já, co odvadnutím slíbí, že přijde příště sešívaný.

Na puku od nohavic.

Tím vznikne slátanina plná žen a trochy vína.

Letních stromů vzkvétajících, lehkých děv a rudých lící.

Rudých hvězd a pod čepicí, svědomitě rozum spící..


skvělý konec!!! přemýšlel jsi někdy, že bys tomu udělat nějakou zásadní škrtací metodu? :-)) t!!

Tristram
09. 08. 2004
Dát tip
co je to škrtací metoda?:]] jako vyškrtnou některá peřbytečná slova? zrovna teď bych to přepsal, některá slova jsou krátká, příliš lámou rytmus, přebývají, některá i chybí..ale takhle jsem to napsal tehdy, tahle báseň je hotova, mohu pouze vytvořit další, ne přepsat:] tolik tipů si nezasloužím;]

ano, přesně tak, jak píšeš.... i bez některých slov se dá říct daleko víc a čtenáři ponecháš trochu místa k tomu, aby se mohla rozeběhnout jeho fantazie nebo myšlenkové pochody.... někdy je to ovšem i na škodu.... si myslím, že zaslouží... je nedoceněná.... :-))

Tristram
09. 08. 2004
Dát tip
děkuju *:]

Tristram
29. 05. 2004
Dát tip
až tak, ba ještě víc, a na měsíci srší vtipem, mladá laňka s prázdným bytem.. díky moc:]

Tristram
27. 05. 2004
Dát tip
ghi:]

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru