Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vězení ve skále

13. 06. 2004
1
0
2407
Autor
CMax

Usedám na chladý šedý kámen
a jeho chlad proniká mi k duši
jenž na obranu zapaluje plamen
z jehož zloby srdce tvrdě buší
a já cítím, že umírám

 

Pozoruji vás - vy nenasytné stíny
co z té chladné skály snažíte se žít
jak jeden druhého odsuzuje z viny
a nikdo nikomu nedopřeje klid
a já cítím, že umíráte

 

Vzpomínám, jak chtěl jsem vaši přízeň
když zlatem dokazovali jste moc
však se zlatem přišel hlad a žízeň
vesmír již nikdy neprobarvil noc
a já cítím, že umíráme

 

Vtáhlo nás naše vnitřní peklo
a z našich očí šlehají mu plameny
a srdce přírody těch plamenů se leklo
na vše teď valí vodu s kameny
a já cítím, že všechno umírá

 

Náhle ve skále jsem spatřil drobnou díru
a měsíční paprsky dotkly se mých úst
těch pár paprsků vrátilo mi víru
že lásky k lásce nemusím mít půst
a cítím, že můžeme znovu začít žít

 

-POKUD BUDEME CHTÍT!!!


Nicollette
13. 06. 2005
Dát tip
klub sedí

sallinka
09. 07. 2004
Dát tip
jak se tak, uz ponekolikate, procitam tvymi pracemi, zjistuji, ze kdyz sem je predtim (v dobe, kdy jsem jeste neznala tve myslenky na nas svet, v dobe, kdyz jsem i ja verila dobru nasi spolecnosti...) cetla, zrejme mi to vsechno unikalo. smysl, myslenka,... a tohle je tak... pripada mi to jako ztelesneni mych vlastnich myslenek, jakobys napsal scenar, podle ktereho se ted me myslenky ridi... zase me napada podobnost s matrixem. (: jako by mi neco predtim rikalo: prehlidni to, preskoc, zapomen,...

jimmiv
14. 06. 2004
Dát tip
:o) mi si to vyrikame potom:o) ale jinak se mi to libi.......jelikoz te znam tak to asi chapu:o) asi jako jedinej.o) zatim JSk:o)

Notreal
13. 06. 2004
Dát tip
no já Ti nevím - sem tam to má ten dobrej přirozenej rytmus - to se mi líbí - je v tom docela dost atmosféry, která by šla vykreslit ještě líp jediný co mi moc nesedlo je ta myšlenka, moc mi z toho nedošlo co chceš přesně vyjádřit...

JiKo
13. 06. 2004
Dát tip
Přidám se k předisateli. První 4 přes rýmování jdou strávit snadno ale v poslední pointové sloce jsi se asi zamotal do snahy dobrat se k cíli a podle toho to stojí za starou belu. ps: co česky znamená toto: že lásky k lásce nemusím mít půst?

sk8ergirl
13. 06. 2004
Dát tip
:-)...tak já se přidám k dvěma předešlým...nedobrala jsem se nějak přesně k myšlence či pointě...

Dero
13. 06. 2004
Dát tip
Slabé ... gramatické rýmy, melodické chybky, ta pointa je opravdu nešťastně zakuklená ...

Steven
13. 06. 2004
Dát tip
Dero: A zase ta gramatika...

Dero
13. 06. 2004
Dát tip
Steven: Autor stojí o hlubší kritiku ... proto to zmiňuji. Bohužel, gramatických rýmů se nejde úplně vystříhat, ale lze je podstatně redukovat, což 95% autorů zde nedělá, ani se o to nesnaží.

CMax
13. 06. 2004
Dát tip
Lidi.... Je v tom strašně moc mý osobní filozofie. Nemusíte se mnou souhlasit - ale já, pokud bych si dnešní společnost představil jako bytost(něco jako Thomas Hobbes Leviathana) Tak tu bytost vidím jako těžkýho autistu - kterej je navíc strašně pokryteckej a sobeckej.... k tomuhle závěru jsem se tápal dost dlouho - přemýšlejte! Co se týče toho, jak to vyjadřuji v té básni - je to tam opravdu dost skrytý - prostě se cítím uzavřený v týhle společnosti, která myslí na sebe(i přes to, že říká, jak je důležité chránit přírodu a co je pro to všechno třeba udělat....)... a chci se z ní dostat ven - pryč z toho autismu. Zapomenout na veškeré zákony společnosti a řídit se místo nich zákony přírody a vesmíru. _JiKo_ : Jsem si vědom toho, že ta poslední sloka je opravdu umělecky silně slabá. Dával jsem to sem s tím vědomím. Mimochodem, lásky k lásce nemusím již držet půst..... Každý si představuje tu pravou lásku jinak.... Je to myšlený jako milovat opětovanou lásku od vesmíru - od boha(či jak to kdo nazve). Mě od malička všichni říkali, že bůh je ta největší pitomost, jakou kdy člověk vymyslel.... Je to ve mě zakompenzovaný, proto jsem to tak napsal..... To je asi tak vše, co mě momentálně napadá pro vysvětlení.....

vesuvanka
13. 06. 2004
Dát tip
Zajímavé a pěkné metafory zejména v předposlední sloce. Ta poslední je trochu slabší. Myšlenka dobrá - zaujalo mě i Tvoje podrobnější vysvětlení - tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru