Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šialené ticho...

22. 06. 2004
7
0
3001

Opláchol som si ruky a sadol do kresla. Bolo ticho. Telo sa mi ešte stále chvelo. Premýšľal som o tom čo sa stalo. Je koniec. Znelo mi ešte stále v ušiach.

Pršalo. Bolo počuť ako dážď prerezáva vzduch a rytmicky dopadá na okenice. Zdalo sa mi, že počujem nejaké kroky. Nemožné. V dome som bol sám. Kľúče mala len Lucia, ale tá je už... . Pomyslel som si a zapol rádio. Ticho. Skúšal som preladiť. Nič. Nefungovalo. Kurva. Zanadával som a treskol som ho o stenu.

Nalial som si trochu vína. Z dvora sa ozvalo kňučanie psa. Kúpil som ho Lucii, keď bol ešte šteňa. K prvému výročiu. Bola hrozne dojatá. Pamätám si to dobre. Skvele som si vtedy zasúložil.

Poď Donnie. Zakričal som na neho. Donnie na chvíľu zaváhal a potom vbehol dnu. Bol celý od blata. Nevadilo mi to. Vrtel chvostom. Jemne som ho pohladil a sadol si naspäť do kresla. Stále ticho. Šialené ticho.

Pokúšal som sa zapnúť telku. Nešla. Až teraz som si uvedomil, že nejde prúd. Nalial som si víno. Zapálil sviečku. Lucia milovala svetlo sviečky. Videla v tom čosi magické. Do očí sa mi vtlačili slzy.

Tiene svetla na stenách. Dážď bijúci stále silnejšie do okien. Donnie podišiel bližšie ku mne a labkou mi naznačoval aby som ho pohladkal. Podvedome som tak urobil. Pohľad mi pritom ubiehal von. Už sa nevráti. Je to nemožné.

Donnie pokojne sedel vedľa mňa. Veríš v Boha Donnie? Opýtal som sa ho. Ticho. Ani sa nepohol. Lucia verila v Boha. Ja nie. Občas mi to vyčítala. Vraj skončím v pekle. No a čo. Mykol som vždy plecami. Donnie si podišiel ešte bližšie ku kreslu. Hlavu si položil na moju ruku. Skončím v pekle Donnie, skončím v pekle... .

V okne sa zableskli svetla nejakého auta. Nechcel som sa s ňou rozísť. Ale...nechcel som aby mala iného. Striaslo ma.

Choď už preč Donnie! Iba zavrtel chvostom. Podal mi loptičku, čo mal pri kresle. Chcel sa hrať. Vypadni! Zavelil som ráznejšie. Neposlúchol. Telom mi prešla vlna nenávisti. Triaška. Tlkot srdca. Zatemnenie mysle. Z celej sily som ho kopol do hrude. Zakňučal. Trochu sa stiahol. Schúlil sa ku stene. Ustrašene mi hľadel do očí. Podišiel som k nemu. Zobral kvetináč. Pohladil ho. Zahnal sa. Trafil ho do lebky. Ešte raz zakňučal. Čosi puklo. Nastalo ticho.

Svetlo sviece osvetľovalo nehybné Donnieho telo. Ležal tam so zakrvavenou lebkou. Jazyk mu visel z papule. Celý som sa triasol. Vzrušenie. Odpor. Hlavou mi preblesklo zopár nejasných myšlienok. Čo teraz s ním. Odtiahol som ho do kúpelne. Reflexívne zažal. A po pamäti opláchol ruky. Naraz sa kúpeľňou rozlialo žlté svetlo. V zrkadle sa odrážali dve nehybné telá.

Zhasol som. Sadol si do kresla. Sfúkol sviecu a počúval ako dážď dopadá na zem. V očiach sa mi leskli slzy. Neistota. Strach. Odpor zo seba samého. Ľúbim ťa zašepkal som do ticha. Snažil sa zaspať.


winc
20. 08. 2006
Dát tip
ci pána, je to dobré. uff...

Eset
16. 05. 2005
Dát tip
...uz to pominulo?...ak nie, pusti si muzicku, ktoru milujes...:)

...sa stalo...je lepsie...trochu...

Eset
16. 05. 2005
Dát tip
...to je fajn...:)

...vdaka... ...teraz je pre mna sialene ticho dost blizky pojem...i ked v inej suvislosti...

Eset
10. 05. 2005
Dát tip
...tak toto su tie poryvy mysle a citov, ktoré poznam...len neviem, ci by som to takto vedela napisat...tak kruto... ...naozaj je to sialene ticho...

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Neviem si pomôcť, najviac mi je ľúto toho psa... Btw. pointa nebola originálna, ale zamrazila.

bixy...ja viem... ...ale skusil som nieco mimo... ..a udivilo ma ze ma spojili s tou vrazdou...

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Naozaj? Teraz myslíš ako osobu alebo ako postavu v texte?

...vid nicollinu kritiku... ...pritom nicoll je jedna z najinteligentnejsich slecien tu..

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Myslím, že skôr chcela povedať, že si do tej postavy vložil veľa zo seba, svoju skúsenosť, nie, že Ty si vrah :o)

...je jedno vlastne jedno...vec vykladu... .

Nicollette
26. 06. 2004
Dát tip
Jestli jsem to pochopila správně, pak je to teda ..síla... Ta psychologie postavy (nebo snad psychologie sebe samého) v konfrontaci s vraždami.... nestačim zírat, něco takového jsem si chtěla vždycky přečíst......... a tim, že je to ve slovenštině je to ještě o dalších 50% lepší....:-) ***

Niccolette...tak vdaka...seba sameho?...to snad nie... neviem pouzivat smajlikov... ...este raz vdaka...taku kritiku som si chcel vzdy precitat...

Nicollette
26. 06. 2004
Dát tip
No i když ne, je to velmi přirozené ... já díky Tobě, takovou pochvalu sem si chtěla vždycky přečíst :)

maia: vdaka...som rad...

aramis: vdaka...i ked sa musim priznat...ze slovo huste nemam rad... ...ale to je mimo...naozaj vdaka....

aramis
22. 06. 2004
Dát tip
ufff!* huste

fungus2
22. 06. 2004
Dát tip
Povedené. TIP

maia
17. 06. 2004
Dát tip
To je dobre! *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru