Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krev a voda (den D)

17. 06. 2004
0
0
1727
Autor
kvetak

Válka je. Jedno kde. A ty na ní nemáš názor? Zamysli se.

Jen vystup z lodi a běž rudou vodou
naraž si helmu a zaklekni do písku
Už konečně chápeš tu barvu rudou
tak nedej jí šanci, víš, že je na blízku...

 

...SMRT - je všude kolem a to je válka
...TY - nejsi za stolem, na kterém je plán
...SMRT - je všude kolem a to je válka

 

Tušíš, že je to blízko a zmáčkneš spoušť
šrapnel letí moc nízko, pak chybí ti břicho
trefil jsi nepřítele, čeká vás pouť
slyšíš jak bije srdce, pak jen ticho

 

"Proč!?" budou se ptát ti, co přežijí
"Muselo se to stát, nešlo to jinak...
proč se lidé navzájem zabíjí
všechny mladé země bere si pak

 

...SMRT - je všude kolem a to je válka
...TY - nejsi za stolem, ne kterém je plán
...SMRT - je všude kolem a to je válka

 

Postav se teď za stůl s plánem a mapou
vybírej opatrně prosím, co tvé, co jiných
aby pocit vinny, nebyl noční můrou
začni s činy, bylo dost řečí planých.

 

...SMRT - je všude kolem a to je válka
...TY - nejsi za stolem, na kterém je plán
...SMRT - je všude kolem a to je válka

 

Jen vystup z lodi a běž rudou vodou
naraž si helmu a zaklekni do písku
Už konečně chápeš tu barvu rudou
tak nedej jí šanci, víš, že je na blízku...


 


Heartless
15. 06. 2005
Dát tip
Nic, absolutne nic... drive jsem kricel do vetru, ale ted uz cas postoupil. Navic jsem prilis zahleden sam do sebe a problemu s vlastni existenci, takze moc vic toho nepoberu a disatncuju se, co to jde. Kdyz uz, tak se snazim pomahat svemu okoli, tam ostatne vse zacina...

kvetak
18. 01. 2005
Dát tip
Hůrááá... vzhůru proti větrným mlýnům!

Heartless
27. 06. 2004
Dát tip
Souhlas se sk8ergirl... myslenka dobra, ale zaslouzila by lepe zpracovat... navic je tu taky presne to, ze o tomhle pise tedka pisnicky kazdej... a uz se to docela zacina stavat klise (ted me neberte zas tak vazne)... ale me uz tyhle pisnicky docela prestavaj oslovovat, protoze se to zacina podobat tem vanocnim slataninam, ktery se taky furt rok co rok objevujou...

sk8ergirl
27. 06. 2004
Dát tip
Heartless: Víš co, mě hlavně hrozně štve, že lidi se problémem, tady zrovna válkou, začínaj zabývat až když je aktuální a přitom kdyby se nic nedělo, tak by po tom nikdo ani nevzdych...a navíc z takovýhle věci ještě dokážou těžit...

Heartless
27. 06. 2004
Dát tip
sk8rgirl: A vis co je nejhorsi? Ze az zestarnem a opusti nas ta nase "pubertalni revolta", jak to nazyvaj, budem stejny... valka je vpodstate ve svete denni chleb... vzdycky byly mezi lidma konflikty a vzdycky budou... snazit se to zmenit je jako bojovat proti vetrnejm mlynum...

sk8ergirl
27. 06. 2004
Dát tip
Heartless: Ou, promiň, ale já nesnáším tenhle názor...jakože s tím nebudu nic dělat, protože jeden s tím nic nezmůže...víš, když si tohle řekne každej, tak se s tím vážně nic neudělá...ale holt, to je mlj osobní názor...

Heartless
27. 06. 2004
Dát tip
sk8rgirl: Ja nerek, ze je to muj nazor... a tuhletu pasivitu taky nemam rad... to byl jenom priklad jak to s nama skonci... lidi si totiz postupem casu na vsechno zvyknou a jedinou veci, co delaj, je, ze si doma u televiznich zprav nadavaj na politiky... stejne nesli k volbam a prd vi o tom, co je to za praci... tim ovsem zase nechci politiky obhajovat... mno, sem se do toho nejak zamotal:o) Kazdopadne sis o mne vytvorila mylnou predstavu, rozhodne nejsem zastancem filozofie "tohle se me netyka" nebo "ja to stejne nijak neovlivnim"...

sk8ergirl
27. 06. 2004
Dát tip
Heartless: Ale já to nevzala tak, jako že je to přesně Tvůj názor, možná to tak vyznělo, ale nejni to tak...mimochodem, sem fakt ráda, že máme podobnej, ne-li stejnej názor...potěšils :-)

Heartless
27. 06. 2004
Dát tip
Jo, napodobne... je fajn najit spriznenyho clovicka:)

sk8ergirl
21. 06. 2004
Dát tip
Takhle, já bych řekla, že je v tom dost dobrá myšlenka, ale připadá mi to, jako by to bylo slátaný děsně narychlo... Jinak ještě k tý válce, ta je jakákoliv samozřejmě dost strašná, ale docela mě dostává, jak se po začátku války v Iráku začaly objevovat písně s touhle témetikou...a jako že jich je vážně hodně...

sk8ergirl
21. 06. 2004
Dát tip
Jo ještě mě napadlo, jak jsem začínala ten text číst, tak se mi okamžitě vybavil začátek filmu "Zachraňte vojína Rayna", jak se tam vyloďovali a moře bylo přitom úplně rudý....

Heartless
20. 06. 2004
Dát tip
Pardoon, ale v tom rozpolozenim, v jakym jsem dneska, mi pride, ze jsou o dost lepsi textiky... mozna s tou hudbou by se dalo smazat to rytmicky rozhozeni, ale jinak me to tak celkove, co se formy tyce, hronze mlati...

kvetak
17. 06. 2004
Dát tip
proč? ftipálek

ten zacatek...k tomu mi hrala hudba uplne sama:*))na text pisnicky vyborny..akorat si nedokazu predstavit jaka hudba je k ty posledni cerveny sloce..sloce ne refrenu:*)))

kvetak
17. 06. 2004
Dát tip
tak si tak říkám, že toskončí, jako s většinou mých textů - poslední soku smažu :)

a to zas ne...bych to musela slyset i s hudbou:*))))

Kubulus
17. 06. 2004
Dát tip
Ja tu jsem taky. cau kvetaku:) koukam, ze se libi.. chvalihodne. to mame zase jednou stesti na bubenika:) piste dal, dela to dobre...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru