Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přednáška o ničem

18. 06. 2004
0
0
1186

     V přednáškovém sále probíhala přenáška o ničem, nikdo ničemu nerozuměl. Přednáška zněla následovně: Ničemu spadla na hlavu šiška a jeho vědomí se propadlo k samé hranici únosnosti. Ničeho oko svlékalo šaty, ničeho ucho přeslýchalo přeslýchající, ničeho dotazy pobíhajícím pátraly po smlouvě. Nenašel smlouvu a nenašel na ni ani svůj podpis. Nahlédl však do smluvního úřadu klíčovou dírkou a spatřil volené bohy smlouvat s kněžími. Pobíhající se bohům klaněli a kněžím platili odpustky za gumování svého života. Odpustky se zabalovaly do stále krásněji pomalovaných hedvábných obalů. Jevy všech věcí se tak zauzlovaly, že pobíhající přes ně už nedýchali, jen sípali a dál ťapkali. Ničeho zpozorovali, jak se válí v bahně, ruce zarývá do hlíny, až je má prodřené do krve. Ústy plných bláta zpívá dojemnou píseň o lásce. Miluje všechny pobíhající, kteří tak nesnesitelně páchnou, že se zajíká zvratky. Je celý srkz naskrz prolezlý emocemi, nasáklý jimi jak houba v horké vodě. Odvezli ho na kliniku s diagnózou chorobně megalomanské touhy po svobodě. Aby v jeho citech neutonuli ostatní chovanci, permanentně ho kropili ledovou vodou. Jeho růstu nezabránili, prorazil střechu, za šíleného řevu si roztrhl hrudník a vydal své nitro napospas běsnící vichřici. Tak skončila přednáška, kde nikdo nepřednášel a nikdo neposlouchal. Pokud máte zájem, ničeho srdce můžete vidět za jasné noci tančit na mořské hladině tanec života.
aramis
18. 06. 2004
Dát tip
prednaska o nicom a nepochopitelna, to poznam... :) ale inak mi to nic nehovori

StvN
18. 06. 2004
Dát tip
Máš dobrý nápady, chlape, ale tohle mě tolik nenadchlo. (Moc podobně znějících slov.)

Jiljí
18. 06. 2004
Dát tip
na povídku to až tak nevypadá..

Feanor
18. 06. 2004
Dát tip
není nietzscheho

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru